Do konca roka pribudnú kĺbové Citelisy

Súťaž na dodávku 14 mestských kĺbových autobusov vyhrala firma Corex s Citelisom 18M CNG

Dňa 18. apríla 2012 bola uzatvorená kúpna zmluva na dodávku 14 ks nízkopodlažných mestských kĺbových autobusov medzi SAD Zvolen a firmou Corex v hodnote 5 683 250 € bez DPH (cca 406 000 € za ks). Corex, s. r. o. je jeden z predajcov autobusov Irisbus na Slovensku. Hoci to v kúpnej zmluve nie je priamo napísané, dodané budú plne klimatizované autobusy Irisbus Citelis 18M CNG.

Verejná súťaž bola vyhlásená vo Vestníku verejného obstarávania dňa 27. decembra 2011 v predpokladanej hodnote 5 762 000,00 € bez DPH. Termín na predkladanie ponúk bol stanovený na 24. januára 2012. Do súťaže boli predložené dve ponuky.

Dodávka autobusov je súčasťou projektu s názvom Zníženie emisii znečisťujúcich látok v ovzduší prostredníctvom plynofikácie autobusovej verejnej dopravy v meste Banská Bystrica. Projekt je spolufinancovaný z Operačného programu Životné prostredie v rámci prioritnej osi 3 Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, Operačný cieľ 3.1 Ochrana ovzdušia (II. skupina aktivít) do výšky 95 % oprávnených výdavkov. Rovnakým spôsobom bolo v roku 2009 obstaraných 14 autobusov Irisbus Citelis 12M a jeden Citelis 10.5M. Je zaujímavosťou, že projekt na nákup kĺbových autobusov bol vybratý v rámci rovnakej výzvy č. OPŽP-PO3-09-4 ako projekt Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou v meste Banská Bystrica, v rámci ktorého Dopravný podnik mesta Banská Bystrica nakúpil 19 nových trolejbusov Škoda 30 Tr.

Bežná výprava kĺbových autobusov je v súčasnosti plne pokrytá autobusmi Karosa B 961 z rokov 2002 - 2006, s evidenčným stavom 20 ks.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dobrý deň. Kedy sa predpokladá zavedenie jednotlivých 18 cng do prevádzky, či postupne podľa dodania, alebo budú uvedené naraz? Už sú vo výrobe?
Reakcia na: punto #4:
Záleží kto sa ako o voz stará. To že všetko klepe a vypadáva je najmä vinou nezáujmu o hocijakú inú ako o najnevyhnutnejšiu základnu údržbu. A v zime je citelis najpohodlnejší voz, vnútri teplo, aj na snehu voz krásne sedí.
Výber týchto nepodarkov opäť potvrdzuje, že do BB vždy len to najhoršie. "Vďaka", intergalaktickí. Hovorí sa, že dva krát do tej istej mláky nevkročíš, ale vidno, že bryndziari sa po tých 15tich krátkych cárachoch nepoučili... A rozhodujú o tom tí, ktorí tou "MHDčkou" cestovať nemusia. O nás, bez nás... ?
Dizajn je jedine, co je pre mna na shitelisoch akceptovatelne. Interier je uplny priemer, zavijanie motora sposobuje, ze jazda v nom je mi vyslovene neprjemna. Tolko zatracovany a zosmiesnovany nemtudom je z tohto hladiska pre mna ovela prijemnejsi. A so soplarisom sa neda porovnavat.
Sorky su vzhladovo niekolko rokov za opicami. No po materiálovom spracovaní je to oveľa lepšie. My v KE mame citelisy no hovorim ze to su ŠITELISY ... človek ma strach niekedy do nich nasadnut aby napriklad nejaky kryt na nich nepadol. Všetko sa uvoľňuje za jazdy, trieska, bucha, motor v mnohych pripadoch tak trasie ze sa trasu vsetci.
Reakcia na: fonzo #2:
SORky nie su kvalitativne nic moc, ale vzdy lepsie ako Citelisy. V zime to plati milionnasobne.
Reakcia na: neoBB #1:
Vzhľadom určite ?

Ale o kvalite by som občas zapochyboval
no myslim si ze su lepsie ako sor NB 18...ale ved uvidime casom