Fleet number:7086
Type: K2YU
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 172203
Manufactured: 1983
In service: 1.5.1983
Out of service: 30.6.2009
Withdrawn: 2009
Acquisition price: 745 020 Kčs
Depot: Krasňany
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005)
Other data: Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky (7/2009) zachované, avšak bez možnosti príležitostnej premávky, keďže jeho technický preukaz dostala novostavba K2S #7134.
Last records of service:
21 Apr 2009 3/3
7 Apr 2009 3/6
31 Mar 2009 3/7
9 Jan 2009 13
26 Nov 2008 14/5
15 Nov 2008 12/4
23 Apr 2008 13/2
12 Sep 2002 3/8
30 Aug 2002 3/5
18 Apr 2002 11/1
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mano #128:
Tiež som ju tam nedávno zazrel, dá sa na prednej maske ešte zazrieť stopa po evč a tým pádom by to mala byť ona.
Reply on: Mhr1 #127:
V JD je nejaká hnilá K2 (ale nie rozobratá). Možno to je táto. Zrejme nie sú peniaze teraz na opravu.
Reply on: Andrej #126:
Rovnako sú ako vyradenè uvedené 7602 a 7610. Takže koniec snov o ďalších historičákoch.
Prečo už nie je táto električka uvedená ako historická? Zlomili nad ňou palicu?
Je tá električka stále v depe alebo je predaná, zošrotovaná?
Reply on: upravovač fotiek #121:
Áno ten oblúk je naprd je skladaný z rovných koľajníc.... A teda zvary sú také aké su že na nich hádže dosť 😞 najhoršie je to v škodovke 2-4 článok....
Reply on: upravovač fotiek #118:
Hydraulicka plosina nikdy nebola nahrada za nizkopodlaznost, bolo to provizorne riesenie v casoch ked zacala americka legislativa pozadovat bezbarierove vozidla, ale NP vozidla este neboli dostatocne vyspele. A fungovalo to v pohode nielen v mini sotoprevadzkach, ale aj v mega mestach ako su Toronto alebo New York. Vozickari taku vec urcite ocenili. A neviem ci Bratislavcanom je relevantne, ze sa Europa vydala po ceste nizkopodlaznosti, kedze u nas sa NP elektricky objavili ovela neskor.

Vyklopna plosina trva nejaky cas pouzit tiez, hlavne ked je rucne ovladana ako u nas. Vodic musi vystupit z kabiny, v spicke musi poziadat ludi aby sa pohli, potom tu plosinu musi vratit do zakladnej polohy a vratit sa do kabiny, a potom zase ked vozickar chce von z vozidla. Mozno to az tak dlho ako pri hydraulickej plosine netrva, ale nejaky cas urcite strati. Nastastie mame dostatocne dlhe vyrovnavacie casy na konecnej.
Reply on: upravovač fotiek #121:
Tak tam je to naozaj len "kozmetický" problém, ale pri prejazde ním celým vozidlom v pravidelných intervaloch jemne trhne. O stavbách tratí neviem dosť, ale pôsobí to, akoby v miestach spájania jednotlivých ohýbaných segmentov boli krátke rovné úseky alebo čo. O to vtipnejšie pôsobí, že povestným vykoľajovacím súoblúčím pri Riviére sa vezie ako po masle...

Znalejší istotne doplnia technickejší popis.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ceres #119:
Čo je s oblúkom pod Lafranconi? Ja som sa na tej modernizovanej trati ešte neviezol.
ok, môžeme to uzavrieť že je to v BA tak dobré, že nič nové nám netreba, nikdy nám nebolo lepšie, všetky tie ponosy ľudí na T3 za celých tých 60. rokov prevádzky sú úplne neopodstatnené. 😁
Reply on: upravovač fotiek #111:
To je pravda. (Úplne najviac nechápem, ako dokázali spraviť ten nový oblúk pod Lafranconi taký hranatý.) Ale keď mám rozbitú vozovku, tiež predsa prispôsobim jazdu tej a nebudem cez jamy lietať hlava nehlava s argumentom, že keby bola v lepšom stave, tak to menej trieska a hádže, a veď časom to hádam opravia...

Takto tým trpí úplne každý (trať, vozidlo, cestujúci) - okrem vodiča, ktorý si (s)pokojne sedí na otočnom podvozku a tým v druhom článku nech bárs aj platničky povyskakujú. Česť výnimkám...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #117:
Hydraulické plošiny nie sú pre Európu riešenie. T6A5 s hydraulickou plošinou napr. na linke 9? Vieš ako dlho trvá než sa taká plošina poskladá zo schodov, vyrovná, než na ňu vylezie invalidný vozík, než sa dvihne, než vozík zlezie a než sa plošina znovu poskladá do schodov? A všetko musí ísť ovládať vodič a garantujem ti že pri 1. dverách by to nebolo, aby to robil z pohodlia kabíny. A o pár zastávok to isté pri vystupovaní. Nie, nechcem aby sme tu mali vláčiky troch súprav (lebo dve sa podaria aj dnes) na linke 9 idúcich za sebou. O tom, ako by to malo vyzerať na Blumentále, ak by tam nebodaj vystupovali/nastupovali dvaja vozíčkari, sa radšej ani nebudem rozpisovať.

http://www.strassenbahn-online.de/Betriebshof/Tatra/T6C5/Strausberg/17.jpg

Toto veruže nie je opcia nielen pre podmienky Bratislavy, ale celkovo Európy. Nepoviem pre linky s intervalom 15 minút v špičke, alebo pre maličké "šotoprevádzky" kde 3 minúty hore-dolu nikoho netrápia, prípadne pre špeciálne "vozíčkarske" linky, ktoré majú vlastnú chronometráž. Je jasné, prečo sa to v Európe neujalo.

V Európe sa to masovo neujalo. Ostáva dodať "našťastie". Išlo sa cestou nízkopodlažnosti. Nízkopodlažnosť, byť iba čiastočná, bola už v 2. polovici 80. rokov k dispozícii. Áno, aj pre električky na metrovom rozchode (len nie od ČKD Tatra).

1988, rozchod 1000 mm:
http://homepagedesigner.telekom.de/imageprocessor/processor.cls/CMTOI/cm4all/com/widgets/PhotoToi/12/68/75/74/1436956d500/scale_1024_0%3Bdonotenlarge/1436956d500

Aj v severnej Amerike pochopili že hydraulické plošiny sú pomalé, drahé, vyžadujú údržbu a spomaľujú dopravu. Preto sa aj tam vydali cestou nízkopodlažnosti.
Reply on: Minko #115:
Ja nepisem ze sa koncepcia Skoda ForCity nezmeni za 30 rokov. Jas pisem ze to nie je garantovane. Pokial tie elektricky budu dalej funkcne, a budu ponukat zakladne potreby moderneho cestujuceho (bezbarierovost a klimatizaciu), tak nevidim dovod preco to menit. Vyvoj ma byt z potreby, nie preto lebo nas sucasny dizajn nudi. Nie raz sa stalo ze nejaky odbornik sa zahral s niecim co sa nemal a vyrobil z toho pekelny srot. Najlepsi pripad tejto skutocnosti ktory ma napada sa stal v New Yorku v 1970 rokoch. V rokoch 1948 az 1969 si vyrabali vozne metra ktore boli po mechanickej stranke takmer identicke, a v 70 rokoch tieto principy vyhodili a objednali 1106 novych 'Space Age' voznov typu R44 a R46, ktore boli neuveritelne poruchove. Ked na zaciatku 80 rokov zacali zase rokovat o novych voznoch tak sa vratili k starej koncepcii s miernymi upravami, lebo si uvedomili, ze jej nic nebolo a doprava ma byt funkcna, nie cutting edge.

Co sa tyka poslednych dodavok T3, tak tam vidim jeden velky nedostatok vzhladom na dobu, kedy boli vyrobene, a to je to ze nemaju klimatizaciu. V 80 rokoch tato technologia bola vyspela a funkcna. Ja inac nemam dojem, ze 60 az 80 roky bola doba ked bol nejaky velky vyvoj technologii v prospech cestujucich. Bezbarierovost a digitalne informacne systemy sa zacali masovo pouzivat az v 90 rokoch. O neochote CKD modernizovat vyzbroj nepisem, lebo cestujucim je taka vec uplne jedno.

V Amerike sa v 90 rokoch pouzivali hydraulicke plosiny, podobne ako na nasej Karose 1199, za ucelom dostupnosti. Toto by som urcite uvital na vozidlach z tejto doby, vratane T3, ale problem je v tom, ze toto riesenie sa neadoptovalo v Europe masovo. Teda ide o nedostatok celkovej Europy, nie s CKD.

https://www.youtube.com/watch?v=eEwQZk1RxEE

Zvysok tvojho prispevku sa mi zda skor ako stereotypy. Zapad je vyspelejsi maximalne v tom, ze riesil bezbarierovost skor. Ale povazovat zapad ako nejaky monolit urcite neni spravne, ja ti mozem povedat o kope miest kde tiez prevadzkuju zastarale vozidla ako udajne sa robi len na Slovensku. V Toronte jazdili elektricky CLRV 40 rokov, vyradene boli az v 2019; v New Yorku v januari vyradili vozne metra typu R32 ktore jazdili od 1964; v Londyne jazdia vozne z 1972 a na ostrove Isle of Wight dokonca do 2021 jazdili stare vozne z Londynskeho metra vyrobene v 1938; o parizskom metre a RER radsej ani nehovorim.

Este tu napisem, ze nie vsetko v Kanade a v Amerike je take elegantne ako LFS. Pridavam tu zopar fotiek autobusovych typov, ktore poznaju v Toronte tiez. Vsetky boli len mierne upravene pocas doby vyroby.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Minko #115:
Pozor, aj na západe sú ultrakonzervatívne prevádzky. Napr. taká Viedeň ešte v roku 1990 kupovala vysokopodlažné súpravy E2+c5, čo bola v podstate v roku 1977 faceliftovaná tramvaj typu E z roku 1959. Niečo ako T2 -> T3. Podvozky, riadenie a rozmery takmer identické. Rozdiel v motoroch a to už medzi E a E1, lebo E nemali potrebný výkon pre premávku s vlekmi. Vo Viedni ešte v roku 2017 (!) jazdili vleky c3 s drevenou podlahou v bežnej premávke! Podlahu mali ako napr. dvojosák 38. Pravda, iba 4 ks, ale mal som na ne občas "sťastie". Nástup do E2+c5 je hroší ako do T3/K2, ani nie tak kvôli výške podlahy, ako strmosti schodov. Pri E/E1+c3/c4 je to ešte horšie, lebo nemajú výsuvný schodík. Je to ako nastupovať do starého železničného "B-éčka" z perónu vo výške 550 mm nad TK. Jazdné vlastnosti E2+c5 boli tiež nie práve na úrovni roku 1990. Od výroby boli dodané so stykačovou odporovou výzbrojou, t.j. rozjazdy a EDB prískokmi, rovnako ako v roku 1959 na type E. Citeľne to trhalo. E2 boli modernizované iba pred pár rokmi, prvý kus dokonca v Prahe. A rozsahom modernizácie sú to také "T3G" Viedne. Ostal im starý interiér. Bratislava vtedy robila K2S a T3P, kde sa aspoň ten interiér skultúrnil. Ale späť do Viedne: o vozňoch pre linku U6 sa dá doslova prehlásiť, že to boli takmer novostavby historičákov, posledný kus vyrobený 1991 a vyradený iba o 17 rokov neskôr, lebo nekonečne zastaralý a nevhodný do výpravy. Takmer ako naše K2S v roku 2009. Ani Pražské T3M2-DVC nie sú až také tragické, lebo aspoň mali tyristorovú výzbroj. A v podstate to ani nie sú skutočné novostavby v plnom rozsahu, výzbroj TV1 sa recyklovala z vyradených T3M, takže v podstate GO starých T3M výmenným spôsobom - vymenila sa skriňa.
Reply on: Andrej #112:
Zle som sa vyjadril. Len chcem povedat ze to co bolo v 90. rokoch coraz castejsie v mhd na zapade, my sme sa tomu branili este v roku 2010. (Klima napr). A ze nasa technologia z 80. rokov napr nie je ekvivalentom zapadu 80. rokov. Akokolvek si to nechceme pripustit je to tak. Bohuzial ked sme posledne T3 uvadzali do prevadzky ako nove, boli uz totalne zastarale. Uz vtedy si ten koncept ziadal modernizaciu. A druha vec, ty vies co bude za 30 rokov? Lebo ja nie. Ale je mi jasna jedna vec a to ze vyvoj nezastavis.
Reply on: Mhr1 #92:
To nie je až tak úplne pravda. Trebárs Rotterdam. Alebo Jena, keby si chcel niečo bližšie.
Reply on: Mhr1 #83:
Dodané pred, sprevádzkované po.
Reply on: Minko #107:
Nechapem co tym chces povedat, LFS mala klimatizaciu od uplneho zaciatku pred 27 rokmi.

29T/30T su tiez NP vozy s klimou, nechapem aku zasadnu zmenu v prospech cestujucich ocakavas.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ceres #110:
Nie všetky oblúky v bratislave sú "civilizované". Aj keď sa to zlepšuje, len to trvá.
Reply on: upravovač fotiek #106:
Ešte keby sa s nimi bratislavskí vodiči konečne naučili jazdiť civilizovane cez oblúky...