VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T3

T3/III.CS
T3M #7729+7726
Modernized T3/V.CS
Coupled T3/VI.SUCS
T3G
T3P
T3P/VarCB3
T3P in red livery
T3G in red livery
Modernized T3S
T3S
T3S

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/III.CS 267 – 278 1964 1965 1983 – 1997* 12
2. T3/III.CS 279 – 308 1965 1966 1973 – 2007 30
3. T3/V.CS 202 – 204, 207, 209 – 211, 213, 215, 218, 221 – 224, 228 – 229 1975 1976 from 1986 16
4. T3/VI.SU 717 – 736 1982 1983 from 2007 20
5. T3/VI.SUCS 7737 – 7776 1985 1986 from 1988 40
6. T3/VI.SUCS 7777 – 7834 1987 1987 – 1988 from 2016* 58
7. T3/VI.SUCS 7835 – 7842, 7844, 7843, 7845 – 7846 1989 1989 12
8. T3P/VarCB3 7704II, 7703II, 7706II, 7717II – 7718II 2005 – 2007 2006 – 2007 5
9. T3/VI.SUCS 7772II 1983 2015 1
Total 1964 – 2007   194
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028.5 mm (rok výroby 1964 - 1966)
3058.5 mm (od roku výroby 1975)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
22 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
29 (T3SU, T3M-SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
135 (T3SU, T3M-SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
162 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
164 (T3SU, T3M-SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3CS, T3SU, T3SUCS), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV1 (T3M, T3M-SU), pulzná regulácia s tyristormi

ČKD TV8 (T3G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (T3S), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Cegelec TV Progress (T3P), trakčné meniče CDC 100BP, pulzná regulácia s IGBT tranzistormi a digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie

EVPÚ (T3AS, T3 Mod), RDS1 + KHM 250 + JN 601/3x400/24, frekvenčná regulácia, s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný sériový, štvorpólový, 600 V
ATR200L-4, striedavý asynchrónny, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod)
SKD Trade ATM 090 / Pragoimex 1004C/R, striedavý asynchrónny, štvorpólový, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod, po druhej výmene motorov)
Continuous power output 40 kW (TE 022)
50 kW (ATR200L-4)
75 kW (ATR200L-4)
90 kW (SKD / Pragoimex)
Number of motors 4
Total power output 160 kW (TE 022)
200 kW (ATR200L-4 50 kW)
300 kW (ATR200L-4 75 kW)
360 kW (SKD / Pragoimex)
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7501 8134 7503 7504 7505 7506 7507 7508 275 8433 7511 7512

7513 7514 7609 7610 7607 284 7612 7515 7516 7517 7518 7605 7519 8435 7521 7606 8436 7608 7523 7524 7601 7525 301 7526 7604 7602 8132 7611 7527 7603

7704 7301 7710 7715 7303 7714 8437 7711 7302 7703 7304 7610II 7602II 7713 7705 7719II

8438 7718 7719 7720 7721 7722 7723 7724 7725 7726 7727 7728 8439 7730 7731 7732 7733 7734 7735 7736

7737 7738 7739 7740 7741 7742 8434 8137 7745 7746 7747 7748 7749 7750 7751 7752 7753 7754 7755 7756 7757 7758 7759 7760 7761 7762 7763 7764 7765 7766 7767 7768 7769 7770 8135 7772 7773 7774 7775 7776

7777 7778 7779 7780 7781 7782 7783 7784 7785 7786 7787 7788 7789 7790 7791 7792 7793 7794 7795 7796 7797 7798 7799 7800 7801 7802 7803 7804 7805 7806 7807 7808 7809 7810 7811 7812 7813 7814 7815 7816 7817 7818 7819 7820 7821 7822 7823 7824 7825 7826 7827 7828 7829 7830 7831 7832 7833 7834

7835 7836 7837 7838 7839 7840 7841 7842 7844 7843 7845 7846

7704II 7703II 7706II 7717II 7718II

7772II

Legend and statistics

275vehicle in service: 46 (23.7 %)
7303vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (2.1 %)
7303vehicle ot of service (more than 6 months): 6 (3.1 %)
7501withdrawn vehicle: 148 (76.3 %)
275historic vehicle: 3 (1.5 %)
8433work vehicle: 8 (4.1 %)
7772IIspecial vehicle: 1 (0.5 %)
7610IIfleet number 7610 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 56.8 %, Monday to Friday 74.8 %

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.5.
2021976 - 19837704from 1983   
2031976 - 198377021983 - 19987301from 1999  
2041976 - 19837710from 1983   
2071976 - 19837715from 1983   
2091976 - 198377071983 - 20007303from 2001  
2101976 - 19837714from 1983   
2111976 - 198377081983 - 19918437from 1991  
2131976 - 19837711from 1983   
2151976 - 198377091983 - 19997302from 1999  
2181976 - 19837703from 1983   
2211976 - 198377011983 - 20017304from 2001  
2221976 - 19837716from 19837610IIfrom 1984  
2231976 - 198377121983 - 19927602IIfrom 1992  
2241976 - 19837713from 1983   
2281976 - 19837705from 1983   
2291976 - 198377061983 - 20127719IIfrom 2012  
2671964 - 1978277II1978 - 19837501from 1983  
2681964 - 1978289II1978 - 198375021983 - 19878134from 1987 
2691964 - 1979271II1979 - 19837503from 1983  
2701964 - 19837504from 1983   
2711969 - 1978280II1979 - 19837505from 1983  
2721964 - 1978274II1978 - 19837506from 1983  
2731964 - 1980304II1980 - 19837507from 1983  
2741964 - 1978288II1978 - 19837508from 1983  
2751964 - 198375091983 - 198681361986 - 199475091994 - 2006275from 2006
2761964 - 1980287II1980 - 19837510from 19838433  
2771964 - 1978286II1978 - 19837511from 1983  
2781964 - 19837512from 1983   
2791965 - 1980276II1980 - 19837513from 1983  
2801965 - 1979295II1979 - 19837514from 1983  
2811965 - 19806091981 - 19837609from 1983  
2821965 - 19816101981 - 19837610from 1983  
2831965 - 19816071981 - 19837607from 1983  
2851965 - 19816121981 - 19837612from 1983  
2861965 - 1978272II1978 - 19837515from 1983  
2871965 - 1980273II1980 - 19837516from 1983  
2881965 - 1978292II1978 - 19837517from 1983  
2891965 - 1979307II1979 - 19837518from 1983  
2901965 - 19806051980 - 19837605from 1983  
2911965 - 1979269II1979 - 19837519from 1983  
2921965 - 1978268II1978 - 19837520from 19838435from 1987 
2931965 - 1979300II1979 - 19837521from 1983  
2941965 - 19806061981 - 19837606from 1983  
2951965 - 1979298II1979 - 19837522from 19838436from 1980's 
2961965 - 19806081981 - 19837608from 1983  
2971966 - 1979291II1979 - 19837523from 1983  
2981966 - 1980279II1980 - 19837524from 1983  
2991966 - 19806011980 - 19837601from 1983  
3001966 - 1979297II1979 - 19837525from 1983  
3021966 - 1981301II1981 - 19837526from 1983  
3031966 - 19806041980 - 19837604from 1983  
3041966 - 19806021980 - 19837602from 1983  
305from 19668132from 1983   
3061966 - 19816111981 - 19837611from 1983  
3071966 - 1979293II1979 - 19837527from 1983  
3081966 - 19806031980 - 19837603from 1983  
7171982 - 198377171983 - 20078438from 2007  
7181982 - 19837718from 1983   
7191982 - 19837719from 1983   
7201982 - 19837720from 1983   
7211982 - 19837721from 1983   
7221982 - 19837722from 1983   
7231982 - 19837723from 1983   
7241982 - 19837724from 1983   
7251982 - 19837725from 1983   
7261982 - 198377261983 - 2016   
7271982 - 19837727from 1983   
7281982 - 19837728from 1983   
7291982 - 198377291983 - 20168439from 2016  
7301982 - 19837730from 1983   
7311982 - 19837731from 1983   
7321982 - 19837732from 1983   
7331982 - 19837733from 1983   
7341982 - 19837734from 1983   
7351982 - 19837735from 1983   
7361982 - 19837736from 1983   
77431985 - 19878434from 1987   
77441985 - 19898137from 1989   
77711985 - 19878135from 1988   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #116:
Teraz by to aj šlo dať do nich TV14, bude z čoho. Lenže to musíš aj vymeniť trakčáky atď. Či sa to oplatí? Asi nie.
Reply on: upravovač fotiek #113:
Veď to píšem, že to bol príkaz zhora. Ale mali to dať do električky PRED GO, a nie po GO. A do jednej, nie hneď do dvoch.
Reply on: Mhr1 #111:
Pokiaľ viem tak Tetrisu nehrozí vyradenie, takže reálne to skôr bude na 30 rokov po GO.

Ináč nikdy mi nešlo do hlavy prečo do tohto Dubnického experimentu tak dlho liali peniaze. Teraz by už mali nejaké poriadne kilometre za sebou a mohli by sme sa ich zbaviť s čistým svedomím. Okolo 2006 to mali vzdať a nasadiť do nich TV Progress. Mali by sme o 2 kačice menej, čo by určite nebola žiadna škoda.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #110:
OK, beriem. Tak vybrať bočné okná a dať ich do nejakej novostavby T3P, nech ich má aspoň tónované. Napr. 7717+7718. A dosadiť klímu. 😁
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #112:
Áno, je zhodná.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #111:
DPB na to pristúpil? DPB to dostal nanútené. Že sa toho pár ľudí v DPB chytilo je druhá vec.
Reply on: Mhr1 #111:
Je výzbroj T3AS a T3 Mod zhodná? Alebo sú tam dáke rozdiely?
Reply on: ES499.0001 #107:
To boli politické dôvody za vlády Mečiar/SNS (i keď k samotnej realizácii došlo až za ďalšej vlády). EVPÚ Dubnica chcel vyskúšať svoju novú asynchrónnu výzbroj a tak to bolo politicky nariadené. Že DPB pristúpil na takú kravinu je poľutovania hodné a nepochopiteľné. Štandardne sa to robí tak, že tu máte električku pred GO či pred vyradením a namontujte si do nej vašu výzbroj a my vám dáme našu koľajovú sieť i vodičov k dispozícii na testovacie jazdy. Osvedčí sa, fajn, vozidlu dáme aj GO. Neosvedčí sa, vozidlo vyradíme, alebo pošleme na GO, ale s inou výzbrojou. Vidíme, že 7301+02 s TV14 si odslúžili po GO poctivých 25 rokov!
Reply on: upravovač fotiek #109:
Prečo by na Ukrajine mali záujem o vozidlá ktoré by museli pracne vykuchať? Už pred vojnou mali značne obmedzené finančné prostriedky. Ak, tak asi radšej zaobstarajú niečo čo už je pripravené do premávky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Kubo123 #108:
Darovať na UA, oni si tam dajú späť zrýchľovač a budú s tým jazdiť bez problémov.
Reply on: ES499.0001 #105:
Pokiaľ viem, súprava má prepadnuté papiere na prevádzku, takže asi už nikdy nevyjde do premávky s cestujúcimi.
Reply on: Ma178rek #106:
Prečo tie električky radšej nemodernizovali na typ T3S/T3P? Asi chcel niekto experimentovať a dopadlo to tak ako to dopadlo.
Reply on: ES499.0001 #105:
Dúfajme že už nikdy
A všetky investície nech vráti tej dotyčný ktorý do tejto súpravy lial peniaze
Omyl môže spraviť každý ale robiť omyl 20 rokov a stále prevádzkovať niečo čo nefunguje že nezmysel (6401 rovnaký prípad)
Vráti sa súprava #7303 + #7304 ešte niekedy do premávky? Moc veľkú šancu tomu nedávam.
ak sa môžem spýtať - aký bol zámer so 7821-22? prečo zostala v JD a nebola predaná?
Reply on: Andrej #100:
Myslim, ze toto uz ani samotny DPB nevie.
Nevedel by niekto, ci su niekde na internete k dispozicii datumy dodavok individualnych vozov T3?
Môžem sa opýtať:
Sú zvyšné električky typu ČKD TATRA T3 s evidenčnými číslami: #7501, #8134, #7503, #7504, #7505, #7506, #7507, #7508, #8433, #7511, #7512, #7513, #7514, #7609, #7612, #7515, #7516, #7517, #7518, #7605, #7519, #7521, #7606, #7608, #7523, #7524, #7525, #7526, #7604, #8132, #7611, #7527, #7603, #7714, #8438, #7726, #7821, #7822 a #7772/II (ex 7055 DP Praha) zošrotované úplne všetky?