Denník N

Odchádzajúci šéf dopravného podniku Dekánek: V Bratislave si neviem predstaviť MHD zadarmo

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Dočasne poverený šéf Dopravného podniku Bratislava Michal Dekánek hovorí v rozhovore aj o tom:

  • prečo vytiahli do manažmentu ekonómku, ktorá má firmu s Antoninom Vadalom, a ako ju preverovali;
  • prečo nešiel do výberového konania na šéfa mestskej firmy;
  • ako počas školy založil webovú stránku imhd.sk, ktorá bola populárnejšia než oficiálna mestská stránka;
  • aj o zmenách v nočných spojoch po tom, ako v MHD zmlátili manželský pár.

 

Štartovacia otázka na úvod: ako sa najrýchlejšie dostanem zo zastávky Hany Meličkovej (Dlhé diely) na Hodžovo námestie?

Z Hany Meličkovej na Hodžovo námestie? Zvážil by som trolejbus, dostal sa dole na Molecovu, tam nastúpil na električku, ktorou by som sa odviezol do centra mesta. Poslednú časť cesty by som prešiel pešo z Kapucínskej alebo Námestia SNP.

Poviete mi aj čísla spojov?

Linka 32 alebo 33 a z Molecovej električka X6.

Pýtam sa preto, lebo vás primátor Matúš Vallo označil za človeka, ktorý ovláda naspamäť grafikony. Je to tak?

(Smiech.) Grafikony určite nie, ale vedenie liniek či trasy naozaj ovládam – nie že by som sa to nejako učil, ale myslím si, že to patrí k profesii, ktorú vykonávam.

Kedy ste sa začali venovať MHD?

Ešte ako tínedžer, zaujímalo ma, akým spôsobom funguje MHD v Bratislave, akým spôsobom funguje v iných mestách a čo by sa v hlavnom meste dalo zlepšiť… To ma priviedlo k tomu, že sa snažím zlepšiť dopravu v Bratislave, ale aj v rámci celého Slovenska.

Dopravu ste aj vyštudovali?

Mám vyštudovanú kombináciu ekonómia – informatika, ale napríklad aj svoju diplomovú prácu som mal zameranú na mestskú hromadnú dopravu, práve na vyhľadávanie spojení v doprave.

V roku 2000 ste spustili webovú stránku imhd.sk. Dovtedy neexistovala podobná stránka, ktorá by patrila mestu?

Dovtedy existovali začiatky takýchto webových stránok, aj v Bratislave, aj v iných mestách. Objem informácií však bol podľa mňa nedostatočný. Napríklad cestovné poriadky boli prezentované ako veľký obrázok, ktorý ste si mohli stiahnuť, ale odchody ste si nemohli skopírovať do textu. Snažili sme sa vtedy priniesť oveľa viac informácií ako tieto webové stránky. Myslím, že sa to aj podarilo.

Ako je možné, že Bratislava, hlavné mesto Slovenska, nemá vlastné online cestovné poriadky a poráža ju v tom už 19 rokov webstránka nadšencov?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Slovensko

Teraz najčítanejšie