Je jasné, že predlžovanie intervalov na linkách nevyznieva v očiach verejnosti (a voličov) tak katastrofálne ako "zrušenie liniek". Je to aj preto, že predlžovaním intervalov nezaniká spojenie, "len" sa zhoršuje jeho kvalita, zatiaľ čo pri rušení liniek zaniká aj spojenie, resp. je nutné prestúpiť. Počet sťažností je preto menší pri predlžovaní intervalov. Keď sa však zamyslíme nad celkovým dopadom na počet obyvateľov, zistíme, že zatiaľ čo minibusové linky obsluhujú lokálne vzťahy s menším počtom obyvateľov, linky, na ktorých sa majú predĺžiť intervaly, obsluhujú sídliská s vysokým počtom obyvateľov a plnia úlohu nosných liniek. Takáto redukcia nosných liniek spôsobí, že sa MHD zhorší prakticky pre každého, pretože každý pri cestovaní a prestupovaní využíva tieto linky, a to vrátane tých, ktorí prestupujú z lokálnych "mini-liniek". Práve pred predlžovaním intervalov liniek varujú nórski dopravní experti na základe svojich výskumov. Zníženie atraktivity nosných liniek logicky povedie k úbytku cestujúcich v MHD a zvýšeniu počtu áut v meste, a to v podstatne väčšom rozsahu než ak by boli zrušené "len" niektoré lokálne linky.
Ďalšou kapitolou je rušenie súbežných liniek, ako napríklad 133 z Dlhých dielov k centru Eurovea. Táto linka má takmer celú trasu súbežnú s trolejbusmi (33) a električkami (4, 12). Električky a trolejbusy majú vysoké náklady na výstavbu a údržbu koľajových tratí resp. trolejového vedenia, no pri prevádzke sú už v prepočte na 1 odvezenú osobu lacnejšie. Tam, kde jazdia, by sa preto mali využívať v maximálnej miere a nemali by existovať dlhšie súbehy s autobusmi. Koncepčným riešením v prípade linky 133 by malo byť namiesto trvania na jej zachovaní vybudovanie prestupného terminálu Molecova a zlepšenie prestupu z električiek na autobusy pod Novým mostom. Oba body by mali byť riešené tak, že by pri prestupovaní medzi trolejbusom a električkou resp. električkou a autobusom nebolo nutné prechádzať cez niekoľko svetelne riadených prechodov a zbytočne by tak cestujúci nestrácali čas. Pre tieto úpravy je potrebná jednorazová investícia a nie každoročná prevádzková dotácia na súbežnú autobusovú linku.
V čase, keď majú mesto a dopravný podnik finančné problémy a je nutné prihliadať na každé euro, musia mať prednosť odborné riešenia. V opačnom prípade sa politici o 3 roky pred voľbami môžu čudovať, prečo počet áut v meste vzrástol a dopravné problémy sa zhoršili. Vtedy však už bude neskoro na korekcie.