Nový trolejbus Škoda 30 Tr SOR na skúškach v Bratislave

Dňa 17. februára 2011 vo večerných hodinách bol do Bratislavy z plzenskej Škodovky na traileri dovezený nový trolejbus Škoda 30 Tr SOR, ktorý sa v Bratislave podrobí homologizačným skúškam pre slovenský trh. Prvé skúšobné kilometre v bratislavských uliciach nabiehal v piatok 18. februára. V najbližších týžňoch bude trolejbus brázdiť ulice Bratislavy, aby abslovoval predpísaný počet kilometrov s i bez záťaže.

Trolejbus s číslom 3001 bol vyrobený pre Banskú Bystricu, kam má byť dodaných 19 nových trolejbusov tohto typu v prvom polroku roka 2011. Ide o prvé vyrobené vozidlo typu Škoda 30 Tr. Vozidlo vzniklo zastavaním elektrickej výzbroje Škoda do upravenej autobusovej karosérie SOR NBG 12. Ďalším slovenským mestom, kde budú v najbližších rokoch jazdiť tieto nové trolejbusy bude Prešov, ktorý bude zároveň prevádzkovať aj kĺbovú verziu s označením Škoda 31 Tr.

Základné technické parametre trolejbusu Škoda 30 Tr:
Dĺžka: 12180 mm
Šírka: 2550 mm
Výška: 3400 mm
Pohotovostná hmotnosť: 10500 kg
Počet miest na sedenie: 32 + 1
Počet miest na státie: 64
Počet dverí: 4
Elektrická výzbroj: Škoda BlueDrive, IGBT prvky, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, pracovné napätie 600 / 750 V DC
Motor: Škoda 4 ML 3444 K/4, štvorpólový, asynchrónny, externé chladenie
Výkon motora: 160 kW
Zberače: Lekov TSS 5.7, manuálne
Predná náprava: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
Zadná náprava: ZF AV 132, hnacia, portálová
Klimatizácia kabíny vodiča: bycool R-Evolution, elektronický výparníkový systém

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.