Trolejbus s číslom 3001 bol vyrobený pre Banskú Bystricu, kam má byť dodaných 19 nových trolejbusov tohto typu v prvom polroku roka 2011. Ide o prvé vyrobené vozidlo typu Škoda 30 Tr. Vozidlo vzniklo zastavaním elektrickej výzbroje Škoda do upravenej autobusovej karosérie SOR NBG 12. Ďalším slovenským mestom, kde budú v najbližších rokoch jazdiť tieto nové trolejbusy bude Prešov, ktorý bude zároveň prevádzkovať aj kĺbovú verziu s označením Škoda 31 Tr.
Základné technické parametre trolejbusu Škoda 30 Tr:
Dĺžka: 12180 mm
Šírka: 2550 mm
Výška: 3400 mm
Pohotovostná hmotnosť: 10500 kg
Počet miest na sedenie: 32 + 1
Počet miest na státie: 64
Počet dverí: 4
Elektrická výzbroj: Škoda BlueDrive, IGBT prvky, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, pracovné napätie 600 / 750 V DC
Motor: Škoda 4 ML 3444 K/4, štvorpólový, asynchrónny, externé chladenie
Výkon motora: 160 kW
Zberače: Lekov TSS 5.7, manuálne
Predná náprava: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
Zadná náprava: ZF AV 132, hnacia, portálová
Klimatizácia kabíny vodiča: bycool R-Evolution, elektronický výparníkový systém