V rámci rekonštrukcie bolo vodovodné potrubie preložené do novovybudovaného železobetónového podzemného kolektora, trakčné a telekomunikačné káble boli umiestnené do betónových podzemných chráničiek, v tuneli bola vybudovaná nová električková trať typu pevná jazdná dráha (systém Vossloh W-Tram). V tuneli boli doplnené bezpečnostné prvky, medzi ktoré patrí požiarny vodovod umiestnený na južnej opore klenby, osvetlenie a označenie únikových trás, sprevádzkovanie únikovej štôlne na Palisády či inštalácia náhradného dieselgenerátora umiestneného v bývalom vládnom kryte. Čiastočne zmiernené by malo byť aj zatekanie vody do jednotlivých častí tunela vybudovaním nového odvodňovacieho systému a injektážou zamokrených pásov. Situáciu v tuneli a jeho okolí monitoruje nový systém priemyselnej televízie. Rekonštrukciu tunela vykonalo konzorcium firiem Skanska, OHL ŽS Brno a Trnavská stavebná spoločnosť v spolupráci s ďalšími dodávateľmi.
Rekonštrukcia tunela pod hradom bola ukončená (doplnené fotografie)
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: TeBeCe
- Publikované