V uplynulých dňoch Dopravný podnik tiež oznámil, že víťazom tendra na dodávku kĺbových naftových autobusov s kapacitou väčšou ako 185 cestujúcich sa stala spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia s vozidlom Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity (dĺžka 19,54 m). Plánovaný je nákup 40 takýchto vozidiel v cene 23,4 mil. Eur (cca 705 mil. Sk), t.j. 585 000 Eur (17,6 mil. Sk) za jedno vozidlo. Prvé vozidlá s kapacitou 45 sediacich a 142 stojacich cestujúcich by mali byť dodané v prvom kvartáli roka 2010. Výsledok tohto tendra, ktorý mal jediného uchádzača, nie je prekvapením, nakoľko podmienky tendra mohol reálne splniť práve jeden výrobca. Predstavitelia DPB sa tiež netajili zámerom zakúpiť práve takéto vozidlá už počas prvého testovania tohto vozidla v bratislavskej MHD v roku 2008. Najväčším jednokĺbovým konkurentom tohto autobusu je 20,45 m dlhé vozidlo MAN Lion's City GXL, ktorého prototyp bol predstavený v roku 2007, no podľa dostupných informácií sa zatiaľ nedostal do sériovej výroby a nie je ani v ponuke na stránkach výrobcu.
Prekvapením tendra je však vysúťažená cena vozidiel. Pre porovnanie, košický dopravný podnik v uplynulom roku vysúťažil kĺbové 18 metrové autobusy Irisbus Citelis 18M českého výrobcu za cenu 328 396 Eur (9,893 mil. Sk) bez DPH v naftovej verzii a 370 628 Eur (11,166 mil. Sk) bez DPH vo verzii s plynovým pohonom (zdroj VVO 180/2008). Z toho vyplýva, že za cenu 23,4 mil. Eur by bratislavský dopravný podnik mohol kúpiť 71 kĺbových naftových autobusov dĺžky 18 metrov. Nechávame teda na posúdenie čitateľom, či bratislavskej MHD viac pomôže v súčasnej dobe zakúpiť 40 klimatizovaných autobusov nadštandardnej dĺžky (19,54 m oproti 18 m), alebo 71 klasických kĺbových autobusov.