Od začiatku leta v súvislosti s prázdninovým obmedzením prestalo v Bratislave premávať 13 kĺbových autobusov značky Karosa, ktoré boli prenajaté z Banskej Bystrice. Podľa predsedu predstavenstva DPB, a.s., Branislava Zahradníka, počas letného grafikonu nebudú dopravcovi autobusy chýbať, pretože služby cestujúcim dokážu poskytnúť z vlastných kapacít (Bratislavské noviny, 17.7.2009). Toto tvrdenie je logické, keďže rozsah prázdninového obmedzenia je väčší než 13 kĺbových autobusov. Avšak dostávame postrehy od cestujúcich, ktorí zaregistrovali, že spomínané autobusy chýbajú, keďže na linkách premávajúcich do Petržalky (najmä č. 68, 84, 94 a 95) časť z nich nahradili kratšie (12-metrové) menej kapacitné autobusy, v ktorých sa musia cestujúci počas leta každodenne tlačiť.
Podľa našich odhadov a pozorovaní je problém v nerovnomerne rozloženej rezerve vozidiel Divízie autobusy medzi jednotlivými garážami.
Výprava a počet kĺbových vozidiel k dispozícii:
Vozovňa Trnávka
Vozovňa Jurajov dvor
Vozovňa Petržalka
Výprava
50
65
63
Počet vozidiel k dispozícii
69
89
68
Rezerva
19 (28%)
24 (27%)
5 (7%)
Pre porovnanie, kým vozovňa Jurajov dvor má v rezerve (pre opravy, prehliadky, výpadky, či STK vozidiel) 24 ks kĺbových vozidiel, Vozovňa Petržalka iba 5 kusov, pričom vypravujú porovnateľný počet. Práve nelogické rozdelenie vozidiel na Divízii autobusy je podľa všetkého dôvodom, prečo sa aj počas leta na niektorých linkách musíme tlačiť. Príčinou nerovnomerného rozdelenia vozidiel je to, že z 13 kĺbových vozidiel z Banskej Bystrice bolo až 10 bolo vypravovaných z Vozovne Petržalka. Manažment Divízie Autobusy ich v Petržalke však nenahradil.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.