Od 11. mája 2009 prebiehali v tuneli prípravné práce na rekonštrukciu, pri ktorých bolo z tunela odstránené trolejové vedenie a trakčné káble, staré osvetlenie tunela bolo nahradené žiarivkovými svietidlami, z panelov BKV sú postupne odstraňované blokové koľajnice a prebiehajú aj práce na očistení klenby tunelovej rúry obloženej ryolitovými kvádrami.
Električková trať v tuneli bude mať po rekonštrukcii betónový povrch, po oboch stranách trate tunela budú chodníky pre prípadnú evakuáciu cestujúcich. Pod chodníkmi bude umiestnené výtlačné vodovodné potrubie a trakčné káble, ktoré v súčasnosti viedli po stranách tunela nad povrchom. V priestore bývalého vládneho krytu bude umiestnený náhradný zdroj elektrickej energie a automatická tlaková stanica. Na evakuáciu cestujúcich v prípade mimoriadnej udalosti bude slúžiť aj zrekonštruovaná úniková chodba z tunela na Palisády. Zatiaľ najvážnejšou mimoriadnou udalosťou v tuneli počas prevádzky električiek bol požiar električky K2 #7025, ktorá v roku 1985 v dôsledku skratu v kĺbe zhorela v tuneli do tla.