Zatiaľ čo sa električková trať medzi Legionárskou a Vazovovou ulicou dočkala rekonštrukcie v roku 1999, križovatka a úsek v smere na Trnavské mýto čakajú na rekonštrukciu dodnes. Odkladanie rekonštrukčných prác sa pripísalo na veľmi zlom stave trate, ktorý je najmarkantnejší práve v priestore križovatky. Zlomené koľajnice už roky znepríjemňujú jazdu električiek, ktoré svojím hlukom následne rušia obyvateľov okolitých domov. Napriek akútnej potrebe rekonštrukcie pomerne krátkeho úseku trate sa dopravný podnik rozhodol pre iné riešenie: zníženie maximálnej povolenej traťovej rýchlosti na 15 km/h. To má za následok nemožnosť prechádzania dvoch električkových súprav na jeden signál „voľno“ tak, aby nedošlo k obmedzeniu vozidiel odbočujúcich z Krížnej do Karadžičovej ulice. V prípade kvalitnej trate by mohli električky úsekom prechádzať rýchlosťou 40 km/h. Zlomené koľajnice a následné otrasy navyše spôsobili pomerne veľké výtlky, na ktorých sa neničia len osobné autá, ale aj autobusy a trolejbusy DPB. Obmedzenie rýchlosti namiesto opravy koľajovej trate teda nepoškodzuje „len“ cestujúcich a iných účastníkov cestnej premávky, ale aj samotný majetok DPB. K podobnému zníženiu rýchlosti prišlo aj na križovatke Nábrežia arm. gen. L. Svobodu a Žižkovej ul. pri Lafranconi. Tam sa maximálna rýchlosť znížila z 50 km/h na 20 km/h.
Namiesto opravy koľajníc znížili rýchlosť
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: d3k0
- Publikované
Zatiaľ čo sa električková trať medzi Legionárskou a Vazovovou ulicou dočkala rekonštrukcie v roku 1999, križovatka a úsek v smere na Trnavské mýto čakajú na rekonštrukciu dodnes. Odkladanie rekonštrukčných prác sa pripísalo na veľmi zlom stave trate, ktorý je najmarkantnejší práve v priestore križovatky. Zlomené koľajnice už roky znepríjemňujú jazdu električiek, ktoré svojím hlukom následne rušia obyvateľov okolitých domov. Napriek akútnej potrebe rekonštrukcie pomerne krátkeho úseku trate sa dopravný podnik rozhodol pre iné riešenie: zníženie maximálnej povolenej traťovej rýchlosti na 15 km/h. To má za následok nemožnosť prechádzania dvoch električkových súprav na jeden signál „voľno“ tak, aby nedošlo k obmedzeniu vozidiel odbočujúcich z Krížnej do Karadžičovej ulice. V prípade kvalitnej trate by mohli električky úsekom prechádzať rýchlosťou 40 km/h. Zlomené koľajnice a následné otrasy navyše spôsobili pomerne veľké výtlky, na ktorých sa neničia len osobné autá, ale aj autobusy a trolejbusy DPB. Obmedzenie rýchlosti namiesto opravy koľajovej trate teda nepoškodzuje „len“ cestujúcich a iných účastníkov cestnej premávky, ale aj samotný majetok DPB. K podobnému zníženiu rýchlosti prišlo aj na križovatke Nábrežia arm. gen. L. Svobodu a Žižkovej ul. pri Lafranconi. Tam sa maximálna rýchlosť znížila z 50 km/h na 20 km/h.