Svetelná signalizácia by mala pribudnúť aj pri Figare na križovatke Račianskej a Sliačskej ulici. Na uvedenom priecestí prišlo v minulosti k viacerým vážnym nehodám električiek s osobnými autami, takže nová signalizácia by mohla prispieť k bezpečnosti električkovej dopravy i k zjednodušeniu premávky autobusovej linky 151. Ak však električka nebude mať absolútnu preferenciu, dôjde k jej spomaleniu.
Ďalším potenciálnym spomalením električiek bude neriadený prejazd do nových objektov na Záhumeniciach v Rači. Hoci bude električka na hlavnej, každý neriadený prejazd predstavuje kolízny prvok na trati a v prípade nehody zablokuje na dlhšiu dobu celú električkovú dopravu.
Posledným prípadom je vybudovanie cestnej svetelnej signalizácie na prejazde Pri vinohradoch v Rači. Nakoľko v Bratislave neexistuje jediný električkový prejazd s absolútnou preferenciou, všetky doteraz vybudované svetelné signalizácie tam, kde bola dovtedy električka na hlavnej, znamenali spomalenie električkovej dopravy. V polovici spomínaných prípadov ide o budovanie nových prejazdov, pričom práve redukcia ich počtu by pomohla zrýchliť električkovú dopravu a urobiť ju spoľahlivejšou. Pre úplnosť je potrebné dodať, že uvedené stavby sa dotknú aj električkových liniek 1 3 7 9 11 a 17.