Nové informácie o bratislavských Škodách 706 RO

Po niekoľkých rokoch štúdia archívnych materiálov prinášame základný prehľad dodaných autobusov Škoda 706 RO v rokoch 1949 - 1957, ktorý doteraz na našich stránkach chýbal. Vzhľadom na to, že sa z daného obdobia nezachovali ucelené materiály o dodávkach a prevádzke autobusov, nie je možné zatiaľ zostaviť kompletný katalóg vozidiel, je však možné určiť približný počet vozidiel a roky ich dodávok. Dodávky vozidiel sme preto rozdelili do rokov 1949 - 1953, 1954 - 1955 a 1956 - 1957. Pri zaraďovaní nových vozidiel a prideľovaní evidenčných čísiel sa uplatňoval systém, pri ktorom sa zaplnili medzery po vyradených autobusoch (nové vozidlá zdedili čísla po vyradených autobusoch), a až po vyčerpaní medzier sa pokračovalo v prideľovaní nových čísiel, ktoré ešte neboli použité. Je preto ťažké určiť, kedy sa ktorý autobus zaradil do premávky namiesto vyradeného starého vozidla.

Prvým autobusom Škoda 706 RO v bratislavskom dopravnom podniku bolo pravdepodobne vozidlo 53 dodané koncom roka 1949. Následne boli od roku 1950 dodávané ďalšie autobusy, pri ktorých sa pokračovalo v číslovaní od 54 vyššie. V rokoch 1950 - 1953 prišlo aj k vyraďovaniu a presunom starých vozidiel do iných podnikov, s čím súviselo prideľovanie aj nižších čísiel (37-52) autobusom 706 RO. Najvyššie evidenčné číslo pridelené Škode 706 RO bolo 67 pridelené do roku 1953 (pred celoplošnou výmenou ŠPZ). Vozidlá #37 - 67 mali po výmene ŠPZ, ktorá prebehla v roku 1953, pridelenú sériu ŠPZ NR 62-xx (pred výmenou to boli ŠPZ S-BM-47xx), pričom posledné dvojčíslie zodpovedalo evidenčnému číslu autobusu. S veľkou pravdepodobnosťou sa ďalej v rokoch 1954 - 1955 zaplnili autobusmi 706 RO čísla 28 - 36 (ŠPZ NR 59-xx) a po roku 1956 aj evidenčné čísla 14 - 27 (ŠPZ NR 71-xx, 82-xx). Či boli autobusmi 706 RO nahradené aj staré Pragy NDO #9 - 13, a či boli RO-čkami obsadené aj čísla 1 - 8, resp. či boli tieto čísla v rokoch 1957-1963 obsadené, sa nám doteraz zistiť nepodarilo.

V prvej polovici 1950-tych rokov sa zaviedlo prideľovanie nových autobusov stálym posádkam vodičov do socialistickej opatery. Pri tejto príležitosti si vodiči dávali rôzne záväzky, napríklad odjazdenie 400.000 km bez nehody do generálnej opravy, ušetrenie určitého množstva nafty a podobne. Autobusy 706 RO sa priemerne dožívali 10 - 12 rokov. V prípade, že máte akékoľvek doplňujúce a upresňujúce informácie k dodávkam autobusov Škoda 706 RO, radi ich privítame na našej kontaktnej adrese.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.