Podľa informácií z magistrátu je výstavba trolejbusovej trate od začiatku plánovaná až na druhú etapu. ,,Náš vstup do realizačného projektu na jar toho roku s požiadavkou o nahradenie klasických stožiarov verejného osvetlenia kombinovanými narazil na projektovú nepripravenosť tohto objektu,“ hovorí vedúci oddelenia dopravného plánovania Vladimír Mikuš a dodáva, že ,,investor si je plne vedomý potreby výmeny relatívne nových stožiarov v druhej etape.“
Trolejbus má teda síce oporu aj v územnom pláne mesta, mesto však očividne v minulosti nedostatočne vstúpilo do celej veci, nakoľko výstavba trate sa nestala súčasťou územného rozhodnutia. Je zrejmé, že obsluha MHD bola aj v tomto prípade riešená až dodatočne. Blízku lokalitu obsluhujú autobusové linky, ktorých vyťaženie je už dnes vo viacerých prípadoch na hranici únosnosti, čo sa ponúkanej kapacity týka. Situácia by si pritom vyžadovala napojenie nielen na ekologickú trolejbusovú, ale aj koľajovú dopravu v smere západ-východ. Električka v tejto lokalite sa okrem iného javí aj ako aj mimoriadne vhodný mestotvorný prvok. S predĺžením električkovej trate sa však neuvažuje, naopak, doteraz existujúce koľajnice vedúce do areálu bývalej vozovne na Pribinovej ulici, boli počas rekonštrukcie ulice odstránené.
V plánoch je obsluha zóny severo-južným koľajovým prepojením v rámci projektu podzemného železničného koridoru TEN-T, s prevádzkou ktorého sa ráta od roku 2015. Územie by malo byť obslúžené zastávkou "Centrum". Celý projekt je však ešte len v plienkach a jeho realizácia v uvedenom termíne je otázna.