Koniec autobusov Karosa B 741 s motormi MAN a Renault

Začiatkom mesiaca bol z premávky odstavený autobus #2300, posledný zástupca vozidiel Karosa B 741 s motorom MAN a zároveň posledná článková Karosa bez generálnej opravy. Autobus teraz čaká generálna oprava a prestavba na pohon CNG vo firme Zliner. Vozidlá B 741 s motorom MAN (označené ako séria B 741.1914) tvorili súčasť bratislavskej MHD od roku 1992 a boli svojím spôsobom unikátne, keďže nikde inde na svete nejazdili. Celkovo boli dodané v počte 50 kusov. V rokoch 2000 a 2001 prešlo 8 z nich generálnou opravou vo firme Zliner, pri ktorej im bol okrem iného nahradený motor MAN motorom LIAZ. Od roku 2001 začali byť na autobusoch vykonávané generálne opravy spojené s prestavbou na pohon CNG (taktiež vo firme Zliner). Pri nich sú motory MAN nahrádzané plynovými motormi značky LIAZ, resp. Tedom. Vyradené bolo zatiaľ len jediné vozidlo - #4300 po požiari motora.

Do premávky už nezasahajú ani Karosy B 741.1918 s motormi Renault. Tie boli do Bratislavy dodané iba v počte 7 kusov, a to v roku 1995. Tri z nich už tento rok prešli generálnou opravou spojenou plynofikáciou (pri ktorej im bol motor Renault nahradený motorom Tedom), na zvyšných štyroch by mala byť dokončená čoskoro. Poslednými zástupcami tohto typu v premávke s cestujúcimi boli vozidlá #2322 a 2323, ktoré dojazdili v priebehu septembra 2008.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.