Polícia pracuje s niekoľkými verziami objasnenia nehody. Podľa niektorých dostal autobus na vlhkom betónovom povrchu šmyk, narazil do stredového ostrovčeka a stočil sa doľava (pravdepodobne inštinktívnym zásahom vodiča, ktorý podľa cestujúcich po prvom náraze vypadol zo sedadla). Na mieste nehody neboli žiadne brzdné stopy, čo by mohlo potvrdzovať spomínané vypadnutie vodiča zo sedadla. Vyšetrovatelia pracujú aj s verziou, že vodič autobusu dostal náhlu nevoľnosť, prípadne ho oslepilo slnko. Alkohol v krvi vodiča dychovou skúškou nebol zistený.
Nehoda skomplikovala dopravnú situáciu na križovatke a priľahlých uliciach o to viac, že sa stala počas rannej špičky. Odbočenie zo Záhoráckej ulice na Lamačskú cestu bolo zablokované takmer dve hodiny a trolejbusy linky 212 jazdili odklonovou trasou po ulici Pri Suchom mlyne. Ostatné vozidlá MHD uviazli na dlhé minúty v kolónach.
Podľa slov predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava, a.s., Branislava Záhradníka je autobus natoľko poškodený, že hrozí jeho vyradenie. Pred tromi rokmi sa na tomto istom mieste stala podobná nehoda, ktorej aktérom bol Ikarus 415 #1006 na linke 37. Vtedy však autobus z cesty vytlačilo nákladné auto a narazil do vedľajšieho stĺpu ako tentokrát #1008. #1006 bol po nehode opravený.
Grafika nehody