DPB od septembra zlepšuje aj zhoršuje intervaly

Nové grafikony platné od 2. septembra so sebou prinášajú viacero zmien, pod ktoré sa podpísali najmä nedostatok kĺbových autobusov, neriešenie preferencie autobusovej dopravy, narastajúce dopravné zápchy, ale aj dlhotrvajúce preplňovanie spojov v niektorých lokalitách. Na niektorých linkách obsluhovaných kratšími vozidlami dochádza k zlepšeniu intervalu, naopak tam, kde jazdia kĺbové autobusy, dochádza k redukcii počtu spojov. Vybrané linky budú obsluhované menej kapacitnými vozidlami – namiesto kĺbových (18-metrových) 15-metrovými, namiesto 15-metrových 12-metrovými.

Sumár zmien:
  • Linka 28 má zlepšený interval v popoludňajšej špičke z 30 na 20 minút, čo je kompenzované obmedzením počtu spojov linky 29 na jeden za hodinu z pôvodných dvoch.
  • Začínajúce a končiace vozidlá linky 31 prepravujú cestujúcich po trase Bojnická – Vozovňa Trnávka – Trnavská cesta – Trnavské mýto a ďalej k Cintorínu Slávičie údolie. Na výjazdovej/dojazdovej trase zastavujú na všetkých zastávkach liniek 39 a 63.
  • Linka 32 má v špičke zlepšený interval z 15 na 10 resp. 12 minút.
  • Na linke 59 boli pridané nové spoje o 5:17 zo Smolenickej do Rače, 13:10 z Antolskej do Rače a 14:14 z Na pantoch na Vazovovu.
  • Linka 67 má v rannej špičke zlepšený interval z 15 na 12 minút.
  • Linka 68 má v rannej špičke zlepšený interval medzi 7:20 a 7:40 a 8:45 a 9:00 z Petržalky.
  • Linka 70 má v sedle pracovných dní zhoršený interval z 12 na 15 minút, nasadzované na ňu budú celodenne kĺbové autobusy (doteraz kĺbové len v špičke, v sedle 15-metrové).
  • Linka 75 má z dôvodu zväčšujúcich sa dopravných zápch, neriešenia preferencie autobusovej dopravy a nedostatku kĺbových autobusov redukovaný počet spojov: interval sa v rannej špičke zhoršuje z 8 na 10 minút, v popoludňajšej špičke z 10 na 12 minút, ráno nepôjdu dva spoje z Dolných honov po 8:03. Začínajúce a končiace vozidlá linky 75 prepravujú cestujúcich po trase Bojnická – Vozovňa Trnávka – Trnavská cesta – Bajkalská a ďalej do Krasňan. Na výjazdovej/dojazdovej trase zastavujú na všetkých zastávkach liniek 39 a 63.
  • Linka 78 má z dôvodu zväčšujúcich sa dopravných zápch, neriešenia preferencie autobusovej dopravy a nedostatku kĺbových autobusov zhoršený interval v rannej špičke z 8 na 10 minút a v popoludňajšej špičke z 10 na 12 minút. V úseku Dolné hony – Ružinov bude vypomáhať v rannej špičke linka 178 s intervalom 10 minút, čím bude v tomto úseku zachovaná kapacita.
  • Na linke 84 budú pre nedostatok kĺbových autobusov miesto kĺbových vozidiel premávať 15-metrové autobusy.
  • Na linke 95 je pre nedostatok kĺbových autobusov v rannej špičke zhoršený interval z 3 na 4 minúty.
  • Na linke 96 budú miesto 15-metrových autobusov premávať krátke autobusy okrem vybraných spojov.
  • Na linke 180 bol zrušený posledný spoj.


Doprava sa zlepšuje v lokalitách Devínska Nová Ves (linka 28) a Dlhé diely (linka 32), naopak k zhoršeniu došlo najmä v Petržalke, kde sa obmedzenia dotkli liniek 78 84 95 96 a 180. Obmedzenie navyše nemusí byť konečné, pretože nie všetky meškania liniek boli v grafikonoch zohľadnené. Ide napríklad o trolejbusy 201 a 202 v špičkách meškajúce pre zápchu na Gagarinovej ulici. Existujú obavy, či súčasný počet kĺbových vozidiel postačí aj po obmedzeniach na vypravovanie správnych typov vozidiel na jednotlivé linky. Len od začiatku leta totiž DPB vyradil 7 kĺbových autobusov a sprevádzkoval len jediné vozidlo odkúpené z Banskej Bystrice. Navyše je odstavené množstvo kĺbových autobusov, ktoré čakajú na opravy. Je teda možné, že cestujúci napriek niektorým zlepšeniam pocítia skôr negatívnu stránku zmien v doprave, a to aj nad rámec prezentovaných obmedzení.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.