Po tragickej nehode bol v roku 1995 vyradený prvý z "čabajkových" autobusov, druhý nasledoval po požiari v roku 1998. V rokoch 1999 a 2000 bolo dvanásť autobusov modernizovaných v Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, pričom dostali elektronické transparenty a bielo-červený náter podľa vzoru novších Ikarusov 435. Ďalšie vyraďovanie sa začalo v roku 2004 pre poškodenie nosných konštrukcií. Po vyradení troch vozidiel začiatkom augusta 2008 v premávke zostáva posledný mohykán #1512), ktorý možno ešte stretnúť na špičkových spojoch liniek 21 25 31 39 63 87 93 a 98. Po jeho vyradení definitívne v Bratislave skončia Ikarusy radu 200, ktorého vznik siaha až do začiatku 1970-tych rokov. Tým sa najzastaralejšími vozidlami stanú Karosy radu 700, ktorých DPB vlastní ešte 193 ks.
O tom, či sa zachráni historické vozidlo málo rozšíreného typu Ikarus 283 zatiaľ nie je rozhodnuté.