Vynára sa teda otázka, prečo mesto neinvestuje napríklad do potrebného rozšírenia Gagarinovej ulice v smere do centra o vyhradený BUS pruh v úseku od križovatky s Mlynskými luhmi po výjazd z Rumančekovej ulice, odkiaľ v súčasnosti už existuje tretí jazdný pruh. V rannej špičke tu momentálne vznikajú rozsiahle kolóny, čo znepríjemňuje cestovanie nielen obyvateľom Vrakune, Podunajských Biskupíc a okolia Gagarinovej ulice, pričom presadnutie z áut do MHD im cestovanie v tomto úseku nezlepší.
Ďalším miestom, kde by bolo užitočné vybudovať vyhradený BUS pruh je napríklad Trnavská cesta v úseku od Zimného štadióna po Trnavské mýto v smere do centra, prípadne Miletičovej po Ondavskú v smere z centra. Každé z uvedených riešení si vyžaduje osobitnú pozornosť, avšak mesto často ani neuvažuje, ako namiesto automatického plnenia plánu stavieb (v drvivej väčšine podporujúcich rozvoj automobilizmu) reálne riešiť dopravné problémy takým spôsobom, ktorý nesmeruje k ďalšiemu zvyšovaniu počtu áut v meste.