Počas celého rána bol problém s namŕzaním trolejového vedenia. Pre slabý prítlak zberačov neschopných rozbiť ľad na troleji boli takmer všetky modernizované električky K2S nahradené súpravami T3 alebo T6, ktoré mimoriadne jazdili s použitím oboch zberačov. Od 11. hodiny do poludnia nepremávali električky na Ružinovskej ulici. Svetelnú show mohli pozorovať aj cestujúci trolejbusovou dopravou. Vozidlá premávali v zhlukoch a napríklad na linke 203 sa okolo poludnia ocitli všetky vozidlá pod Kolibou pre súvislý ľad na trolejovom vedení. Náhradná autobusová doprava zabezpečená nebola a mnohí cestujúci zvolili peší presun po ceste, nakoľko rovnaká súvislá vrstva ľadu bola aj na chodníkoch. Hoci sa takáto situácia opakuje pravidelne a existujú možnosti jej prevencie, bratislavská MHD bola opäť nepripravená, a to aj napriek vopred známej predpovedi počasia. Napríklad v nemeckých Brémach sa trolejové vedenie maže, aby naň nenamŕzala voda, v Košiciach, Prešove a Žiline existujú špeciálne rozmrazovacie zariadenia na vybraných trolejbusoch.
Poľadovica opäť zaskočila MHD
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: mhd
- Publikované
Počas celého rána bol problém s namŕzaním trolejového vedenia. Pre slabý prítlak zberačov neschopných rozbiť ľad na troleji boli takmer všetky modernizované električky K2S nahradené súpravami T3 alebo T6, ktoré mimoriadne jazdili s použitím oboch zberačov. Od 11. hodiny do poludnia nepremávali električky na Ružinovskej ulici. Svetelnú show mohli pozorovať aj cestujúci trolejbusovou dopravou. Vozidlá premávali v zhlukoch a napríklad na linke 203 sa okolo poludnia ocitli všetky vozidlá pod Kolibou pre súvislý ľad na trolejovom vedení. Náhradná autobusová doprava zabezpečená nebola a mnohí cestujúci zvolili peší presun po ceste, nakoľko rovnaká súvislá vrstva ľadu bola aj na chodníkoch. Hoci sa takáto situácia opakuje pravidelne a existujú možnosti jej prevencie, bratislavská MHD bola opäť nepripravená, a to aj napriek vopred známej predpovedi počasia. Napríklad v nemeckých Brémach sa trolejové vedenie maže, aby naň nenamŕzala voda, v Košiciach, Prešove a Žiline existujú špeciálne rozmrazovacie zariadenia na vybraných trolejbusoch.