Ak by nové logo Dopravného podniku Bratislava vyberali bežní ľudia, zrejme by sa nestotožnili s výberom komisie DPB. Vyplýva to z prieskumov, ktorý v dňoch 19. - 26. novembra a 4. - 14. decembra 2007 zrealizovali stránky imhd.sk. Na prvých piatich priečkach sa umiestnili logotypy, ktoré pred komisiou neobstáli a nepostúpili do užšieho výberu. Traja finalisti ankety DPB sa v prieskume stránok imhd.sk umiestnili na 8. mieste (logo B), 11. mieste (logo A) a 14. mieste (logo C). Je pozoruhodné, že práve pri hlasovaní za tieto tri logotypy boli zistené pokusy manipulovať s hlasmi. Zástanca neférovej súťaže sa snažil za jeden z týchto logotypov hlasovať až 70-krát.
Respondentom sa zrejme inovácia loga DPB nepáči, pretože najviac hlasujúcich sa priklonilo za zachovanie súčasného loga podniku. Podľa niektorých výtvarníkov z Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení však verejnosť nedokáže komplexne posúdiť vhodnosť logotypov ako napríklad možnosti ich použitia v rôznych veľkostiach, na rôznych farerbných podkladoch a nadčasovosť. O zložitosti posudzovania logotypov svedčí aj fakt, že najúspešnejší z navrhovaných nových znakov dostal iba 7,8% hlasov. Z celkového počtu 76 návrhov (73 neúspešných kandidátov v súťaži DPB + 3 finalisti súťaže DPB) dostalo menej ako 2% hlasov až 65 logotypov.
1. miesto
2. miesto
3. miesto
4. miesto
5. miesto
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.