Ak po Starom moste pôjdu autá, električka nebude plnohodnotným nosným systémom

Petržalská električka by mala v prvej etape svojej prevázky jazdiť do centra cez zrekonštruovaný Starý most. Hoci sa pôvodne uvažovalo so zmenou účelu využitia mosta iba pre električku, peších, cyklistov a korčuliarov, opäť začínajú zaznievať hlasy prihovárajúce sa za návrat cestnej dopravy na most. Prvým riešením môže byť spoločné využívanie električkovej trate automobilmi a električkami. Vzhľadom na hustotu premávky je pravdepodobnosť dopravnej nehody pomerne vysoká. V prípade každej nehody by tak bol zablokovaný celý nosný systém v Petržalke s problematickým riešením náhradnej dopravy, ktorú dôverne poznajú cestujúci z Dúbravky, Rače, Nového Mesta či Ružinova. Jedným z atribútov nosného systému je pritom minimalizácia kolíznych bodov, čím sa maximalizuje spoľahlivosť, no v prípade spoločnej premávky na moste nemôže byť o minimalizácii ani reči. Iným riešením je vybudovanie jednokoľajnej trate na moste, čo by však nepostačovalo prepravným nárokom a plánovanému intervalu. Do úvahy pripadá aj ponechanie jednosmernej cestnej dopravy na úkor plánovaného cyklistického chodníka. Všetky riešenia, pri ktorých by po Starom moste jazdili aj autá povedú k väčšiemu zaťaženiu križovatky na Šafárikovom námestí, kde bude nutné vyčleniť v režime cestnej svetelnej signalizácie aj čas pre odbočenia z rôznych smerov na most resp. z mosta. V neposlednom rade sú podobné úvahy v rozpore s vyjadreniami predstaviteľov mesta o preferovaní verejnej dopravy pred automobilovou.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.