Železnica bude čiastočne kopírovať električku

Železnice pokračujú v pripravovaní rozsiahleho projektu modernizácie existujúcich a výstavby nových tratí. Štúdia prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave navrhuje trasu dvojkoľajnej elektrifikovanej trate vedenú v podzemí medzi ŽST Predmestie a ŽST Petržalka. V smere z Predmestia trať postupne klesá, obslúži zastávku Jarošova (OD Slimák) a pokračuje pod dnešnou povrchovou traťou k podzemnej stanici Filiálka (Trnavské mýto), ktorá bude mať 4 až 6 nástupísk. Trať pokračuje miernym oblúkom tunelom k zastávkam Medická záhrada a Dostojevského rad (medzi Šafárikovým námestím a Landererovou ulicou). Dunaj je prekonaný tunelom a v priestore dnešného štadióna Artmedie sa trať prudko stáča doprava a napája sa na existujúcu železnicu. Druhá vetva pokračuje spod Dunaja priamo a napája sa na trať rýchlodráhy MHD. Tretia vetva sa odbočuje za Dunajom doprava a následne ľavým oblúkom prechádza pod Dvormi a pri vyústení Prístavného mosta sa spája s existujúcou traťou. 6,5-kilometrový úsek by mal umožňovať súčasnú prevádzku železničných vozidiel a vozidiel nosného dopravného sýstému. Umiestnenie staníc ešte nie je definitívne, takže je možné, že dôjde k zmene štúdie a obslúžená bude aj Autobusová stanica Mlynské nivy, čím sa odstráni súbeh s električkou v centre mesta.

Spojenie s letiskom zabezpečí trať, ktorá bude v smere z Petržalky mimoúrovňovo križovať súčasnú trať do Podunajských Biskupíc. Letisko bude spojené aj v smere od ŽST Nové Mesto odbočkou za Ostredkami. Po spojení budú obe vetvy pokračovať popri diaľnici a Ivanskej ceste až na letisko, kde bude vybudovaný terminál s dvoma ostrovnými nástupiskami. Súvisiacimi stavbami sú zdvojkoľajnenie odbočenia Hlavná stanica - ŽST Nové mesto, zdvojkoľajnenie trate do Kittsee a elektrifikácia železničnej trate Devínska Nová Ves - Marchegg. Po dobudovaní systému budú priamo spojené letiská Schwechat a Bratislava železnicou a taktiež ponúknuté rýchle spojenie v rámci Bratislavy. Termín realizácie celého projektu a jeho finančné krytie sú však ešte nejasné, nakoľko ešte nebola dokončená dokumentácia potrebná pre územné rozhodnutie, takže nie je isté, či projekt bude schválený v navrhovanej podobe.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.