Ing. Kratochvílová z magistrátu na požiadavku zavedenia vyhradených jazdných pruhov pre autobusy a trolejbusy uviedla, že existujú aj iné druhy preferencie. Vyhla sa tak priamej odpovedi na otázku, či má mesto odvahu realizovať obmedzenia individuálnej automobilovej dopravy na úkor MHD.
Konateľ spoločnosti BID, s. r. o. Ing. Peter Klučka vyjadril presvedčenie, že k 1. januáru 2008 bude spustený integrovaný dopravný systém Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý bude preferovať koľajovú dopravu. Mal by sa tým zvýšiť počet cestujúcich dochádzajúcich do Bratislavy verejnou dopravou, nakoľko v súčasnosti je ich len cca 20% zo 150 000 mimobratislavčanov každodenne cestujúcich do Bratislavy. V rámci integrovanej dopravy by mali zároveň fungovať záchytné parkoviská v širšom centre mesta, odkiaľ by mohli vodiči cestovať mestskou hromadnou dopravou.
Z rozvojových programov bol spomínaný projekt spojenia železničných staníc Predmestie a Petržalka tunelom popod Dunaj a električková rýchlodráha v Petržalke, ktorá by podľa Ing. Koladu mala byť dokončená najneskôr do piatich rokov. Vyjadril zároveň presvedčenie, že v prípade realizácie železničného tunela pod Dunajom bude v prevádzke aj lokálna bratislavská železničná linka využívajúca práve novovybudovanú železničnú trať.
Diskutujúci spomenuli aj problémy preplnených spojov MHD, zle situované zastávky, výpadky spojov kvôli inštalácii nedostatočného počtu tlakových nádob na CNG i dezolátny stav vyhradených jazdných pruhov pre autobusy. Viacerí však z diskusie odchádzali sklamaní. Predstavitelia mesta totiž neuviedli koncepčnejšie a konkrétnejšie plány rozvoja MHD. Nemožno sa preto diviť, že v ankete hodnotiacej prácu vedenia mesta v súčasnom volebnom období najviac respondentov oznámkovalo kompetentných štvorkou.