Rozsah skúšok Škody 06 T bol daný zmluvami s výrobcom a zahŕňal dynamické pevnostné skúšky kabíny aj podvozku, meranie vonkajšieho a vnútorného hluku, skúšku bŕzd vrátane poruchových stavov, vyhodnotenie brzdnej vzdialenosti a spomalenia, skúška zahriatia brzdových kotúčov, skúška zabezpečovacích zariadení pri prevádzke električky a pod. Jazdné a brzdové skúšky sa robili pre prázdne vozidlo, pre vozidlo simulujúce električku obsadenú 4 a 6 cestujúcimi / m2. Skúšky sa robili pri rýchlostiach 30, 40, 50 a na vyhradených úsekoch aj 70 km/hod. Vozidlo dosiahlo na Krčacoch maximálnu rýchlosť 85 km/h. Zaujímavé výsledky boli dosiahnuté pri skúške elektrického rekuperačného brzdenia, výsledky ktorého potvrdzujú možnosť šetrenia elektrickej energie na úrovni 30%.
Bratislava je jediným slovenským mestom s električkovou dopravou, kde doteraz nízkopodlažné električky nejazdia. Vo Vysokých Tatrách premávajú nové nízkopodlažné vozidlá a v Košiciach rekonštruovaný typ KT8 s nízkopodlažným stredným dielom. V Českej republike nízkopodlažné električky premávajú napríklad v Prahe, Brne, Ostrave, Plzni a Olomouci. V budúcnosti pripadá do úvahy testovanie nízkopodlažných vozidiel Bombardier a Končar v Bratislave.