Pozvanie do diskusie prijali:
- Karol Kolada, námestník primátora pre dopravu
- Karol Kajdi, vedúci odboru dopravnej informatiky a koordinácie dopravy v DPB, a. s.
- Peter Klučka, riaditeľ BID, s. r. o.
Debatovať by sa malo okrem iného o nasledovných dopravno-urbanistických otázkach:
- Prečo je verejná doprava v meste dôležitá pre vytváranie kvalitného životného prostredia?
- Čo znamená pojem "udržateľná dopravná politika"? Vykonáva v súčasnosti mesto udržateľnú dopravnú politiku?
- Čo znamená "preferencia" MHD? Aké konkrétne kroky môže mesto v tomto smere robiť, a aké robí aj v skutočnosti?
- Koľko peňazí sa vynakladá na rozširovanie ciest a križovatiek? Koľko na rozvoj MHD?
- Ako súvisia nové stavby s verejnou dopravou? Akým spôsobom sa dá robiť urbanizácia tak, aby nebola šitá na mieru iba automobilizmu? Je možné, aby moderný človek nebol v meste závislý na automobile?
- Prečo mesto už roky objednáva to isté množstvo "vozokilometrov", zatiaľ čo automobilová doprava prudko vzrastá?
- Ako sa dá reálne financovať obnova vozového parku MHD, rozšírenie výkonov, lepšia nočná doprava, atď.?
- Ako k verejnej doprave pristupoval návrh nového územného plánu? Prečo sa zakaždým konštatuje nežiaduci vývoj v pomere MHD:IAD, ale realita sa naďalej zhoršuje? Je takýto vývoj nevyhnutný?