Pred 10 rokmi vyštartoval prvý Ikarus 435

Dnes uplynulo presne desať rokov od chvíle, kedy sa v uliciach Bratislavy objavilo prvých dvanásť autobusov Ikarus 435.18. Na základe pozitívnych skúseností z prevádzky bolo v rokoch 1996 - 1998 nakúpených ďalších 84 vozidiel na rýchlu obnovu zastaralého vozového parku. Málokto však v tej dobe mohol tušiť, že to budú posledné kĺbové autobusy dodané do Bratislavy - doteraz neprišiel ani jeden novší "kĺbák", hoci najnovšie Ikarusy 435 oslavujú už osem rokov, čo je ich plánovaná životnosť. Veľkoséria "nových Ikarusov" - ako sa tieto vozidlá v Bratislave prezývajú - na istý čas pomohla pri živote udržať budapeštiansku továreň Ikarus, ktorá v rokoch 1985 - 2000 vyprodukovala 846 autobusov typu 435. Po krachu výrobcu sa naplno prejavil nedostatok náhradných dielov, pričom časť autobusov bola pre rôzne poruchy dlhodobo odstavená. Po získaní potrebných súčiastok sú v súčasnosti všetky Ikarusy 435 prevádzkyschopné. Napriek ich pokročilému veku sa však doteraz ani jedno vozidlo nepodrobilo generálnej oprave, čo sa odráža na ich často zúboženom stave.

51 autobusov z celkového počtu 96 je zaradených vo Vozovni Petržalka, 23 vo Vozovni Jurajov dvor a 22 na Trnávke. Ikarusy 435 jazdia okrem Bratislavy napríklad aj v Košiciach, Prešove, Budapešti, Miškolci, Varšave a Moskve a nepojazdné vozidlo tohto typu vlastní aj SAD Liptovský Mikuláš.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.