Na Dlhé diely zrejme aj naďalej autobusom

Ani po stavbe trolejbusovej trate na Dlhé diely sa toto sídlisko autobusov pravdepodobne nezbaví. Vzhľadom na nedostatočný počet trolejbusov s pomocným naftovým pohonom prichádzajú do úvahy tri možnosti trasovania liniek:
  1. Zmena linky 33 z autobusovej na trolejbusovú:
    • linka 32 (autobusová) s terajšou trasou Dlhé diely - Kramáre - Hlavná stanica
    • linka 33 (trolejbusová) s trasou Molecova - Dlhé diely
    • Na Dlhé diely by takto naďalej premávali autobusy v podobe linky 32 a päť zo šiestich novododaných trolejbusov na linke 33. Ekologický prínos novovybudovanej trate by bol len čiastočný, napríklad cez víkend by bola tretina výkonov na Dlhých dieloch zabezpečovaná autobusmi.

  2. Skrátenie linky 32 a na Dlhé diely doprava len trolejbusmi:
    • linka 32 (autobusová) so skrátenou trasou Molecova - Kramáre - Hlavná stanica
    • linka 33 (trolejbusová) s trasou Molecova - Dlhé diely
    • Na Dlhé diely by premávali všetky nové trolejbusy bez akejkoľvek rezervy. V prípade poruchy čo i len jedného vozidla by bolo nutné namiesto trolejbusu vypravovať autobus (ak by sa nevybudovala zatrolejovaná otočka Molecova).

  3. Linka 33 predĺžená až pod Nový most:
    • linka 32 (autobusová) s terajšou trasou Dlhé diely - Kramáre - Hlavná stanica
    • linka 33 (trolejbusová) s trasou Nový most - Dlhé diely
    • Na Dlhé diely by premávali všetky nové trolejbusy a na trasu pod Nový most by bolo treba nasadzovať aj autobusy. Opäť by bolo treba v prípade porúch trolejbusov vypravovať autobusy.

Existuje viacero riešení ako využiť novú trolejbusovú trať na maximum:
  • Zakúpiť ďalších šesť trolejbusov s pomocným naftovým motorom a nasadiť ich na linku 32.
  • Vybudovať trolejbusovú trať v úseku Valašská - Mlynská dolina - Botanická - Molecova, pričom ak by sa vybudovala ešte počas stavby diaľnice, znížili by sa náklady oproti jej neskoršiemu budovaniu.

Investícia do trolejbusovej trate sa vráti tým skôr, čím viac sa využíva. Ak budú pod trolejovým vedením jazdiť autobusy, návratnosť investície bude dlhšia, nehovoriac o vplyvoch na ekológiu na sídlisku. V prípade vypravovania kĺbových autobusov ako náhrady za kĺbové trolejbusy navyše dochádza k ich nadmernému opotrebeniu. Mesto by teda malo zvážiť, či by uvedené dve riešenia nepomohli vyššej rentabilnosti projektu.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.