Železničné múzeum, Múzeum dopravy a DPB pozývajú na Noc múzeí a galérií (18.5.2024)

Počas najbližšej soboty sa v Bratislavskom kraji uskutoční obľúbené podujatie Noc múzeí a galérií.

V sobotu 18. mája 2024 sa uskutoční tradičné podujatie Noc múzeí a galérií, do ktorého sa zapoja aj Železničné múzeum SR nachádzajúce sa v starom rušňovom depe na Východnom (Rendez) a Múzeum dopravy STM na Šancovej ulici.

V rámci podujatia vypraví do ulíc mesta svoje historické električky ČKD Tatra T2 a T3 aj Dopravný podnik Bratislava, ktoré budú premávať po okružnej trase centrom mesta na linke A v čase od 16. do 23. hodiny v intervale 30 minút. Historické električky pôjdu po trase Jesenského - Špitálska - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Jesenského a cestujúcich budú prepravovať bezplatne.

Dopravný podnik zároveň posilní prepravnú kapacitu na linkách 4 70 a 88.

Železničné múzeum

V tento deň bude Železničné múzeum pre návštevníkov prístupné od 11. do 20. hodiny, vstupné bude 5 € (jedna vstupenka zakúpená v prvom navštívenom múzeu bude platná vo všetkých múzeách a galériách v Bratislave a Bratislavskom samosprávnom kraji zapojených do podujatia), deti do 12 rokov, seniori nad 65 r. a držitelia preukazu ŤZP budú mať vstup do Železničného múzea bezplatný.

Múzeum pripravilo vo svojom areáli pre návštevníkov nasledujúci program:

  • stála múzejná expozícia železničných zariadení,
  • vozenie návštevníkov na stanovišti parného rušňa 310.433 (od 12:00 do 20:00 s prestávkami na údržbu rušňa),
  • vozenie návštevníkov na stanovišti motorového rušňa (od 11:00 do 20:00),
  • prehliadka múzea so sprievodcom vo vybraných časoch,
  • prehliadka častí múzea, ktoré nie sú bežne dostupné verejnosti,
  • prezentácia modelového koľajiska Občianskeho združenia Vláčikovo vo Veľkej vodárni,
  • prezentácia modelového koľajiska v poštovom vozni Fa 5-2085 Klubu železničných modelárov Bratislava.

Okrem programu v múzeu čakajú na priaznivcov histórie aj mimoriadne jazdy historických vlakov. Do vlakov bude možné nastúpiť do naplnenia kapacity vlaku. Vo vlaku bude možné zakúpiť si vstupenku na podujatie Noc múzeí a galérií.

Dopoludňajší historický parný vlak ťahaný takmer 130-ročným parným rušňom 310.433 pôjde po trase Bratislava hlavná stanica (odchod 10:10) - Modrý most - Bratislava-Vajnory (10:40 - 10:45) - Železničné múzeum Bratislava východ (príchod 11:00).

Dopoludňajší historický motorový vlak ťahaný motorovým vozňom M 286.018 Túlavá pôjde po trase Bratislava-Petržalka (odchod 10:15) - Bratislava-Nové Mesto (10:30 - 10:32) - Železničné múzeum Bratislava východ (príchod 10:50).

Večerný okružný motorový vlak ťahaný motorovým vozňom M 286.018 Túlavá pôjde po trase Železničné múzeum (odchod 18:25) - Bratislava-Vinohrady (18:39 - 18:40) - Bratislava hlavná stanica (18:50 - 19:05) - Bratislava-Nové Mesto (19:13 - 19:15) - Bratislava-Petržalka (19:35 - 19:55) - Bratislava-Rača (20:25) - Železničné múzeum (príchod 20:35).

Historický motorový vlak na čele s vozňom M 286.018 bude počas dňa zabezpečovať kyvadlovú dopravu medzi Hlavnou stanicou a Železničným múzeom.

  • Odchody z Hlavnej stanice do Železničného múzea: 13:10, 15:10, 17:10.
  • Odchody zo Železničného múzea na Hlavnú stanicu (zastavuje aj v stanici Vinohrady): 12:25, 14:25, 16:25.

K Železničnému múzeu sa dá dopraviť aj linkami MHD. Prístup do areálu Železničného múzea je možný od zastávky autobusových liniek 52 a 56 Rušňové depo I cca 5 minút pešo. Z centra mesta je možné využiť električku linky 3 s prestupom v Rači v uzle Detvianska na autobusy liniek 52 a 56.


Múzeum dopravy

Pod Hlavnou stanicou na rohu Šancovej a Pražskej je možné navštíviť aj Múzeum dopravy STM, ktoré bude prístupné v čase od 10:00 do 22:00 (posledný vstup o 21:30). Návštevníci si môžu pozrieť stálu expozíciu automobilovej a železničnej dopravy a okrem toho návštevníkov čaká:

  • výstava Metro, ktorým sa nevozíme,
  • unikátna zbierka 115 modelov bicyklov Na dvoch kolesách,
  • medzinárodná výstava modelových železníc (10:00 - 21:00),
  • Hravá doprava - tvorivé dielne pre deti 3 - 7 r. (16:00 - 20:00).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Za rusnom 2xCi4+1xCi3+1xCa4
Keď už je tu plagát z Rendezu, mohol by byť aj z Múzea dopravy.

Inak je škoda, že historické električky nepôjdu na hlavnú stanicu okolo Múzea dopravy. Takto totiž nespájajú žiadnu zapojenú inštitúciu. Rovnako by mohli byť vypravené aj autobusy a trolejbusy.

Ak na Prvý parný deň išiel historický autobus na Rendez, ne.ohol by aj teraz?
Reakcia na: si #6:
Nechajme sa prekvapiť, to čo som napísal bolo v telegrame. Ale tipujem, že Ca bude vzadu a Ci vpredu.👍
Reakcia na: ES499.0001 #5:
je len dost na skodu, ze Ci-cka (aspon jedno) nezavesili rovno za masinu... myslim ze podobnych uchylov ako ja s dcerou je viacero, a pripravuje nas to o moznost vychutnat si zvuk masiny... (v tomto asi najlepsie bolo pred par rokmi jazda s mazutkou od Zohoru do BA (trat v stupani na hlavnu) kde sla masina tendrom napred a tak plosina vozna bola rovno pri parnych valcoch 😃 )
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Upozorňujem, že súprava s Kafemlejnkom bude radená nasledovne : 310 + Ci + Ci + Ca.😬

Niekoľko vagónov je momentálne v oprave.
Dúfam, že to nebude podobný fail ako nedávny Prvý parný deň. Na stanicu sme dorazili vyše polhodinu pred plánovaným odchodom, vestibul bol plný ľudí, ktorí sa chceli dostať do vlaku a lístky už neboli. Chápem, že kapacita je obmedzená, ale toto je ako sto rokov za opicami. Neviem, čo sa dialo, po minulé roky nebol problém do vlaku sa dostať. Mal som dojem, že vlak odchádzal omnoho mene plný než zvykol v minulosti byť, asi im niekto zakázal prepravovať ľudí ako v Bangladéši.

Každopádne v roku 2024 nemôže byť problém spraviť nejaký rezervačný systém, aby si mohol človek pohodlne kúpiť lístok v predstihu cez internet. A keď je taký obrovský záujem, mohli by aj zdvihnúť ceny. Čokoľvek je lepšie ako tlačiť sa s deťmi desiatky minút v rade bez istoty, že sa to podarí.

Na druhej strane, keď sme sa nedostali do vlaku, išli sme pozrieť vozovňu trolejbusov, inak by sme tam nezavítali...
Stále sa opakuje chyba s tým, že motorový vozeň M286.0 je uvádzaný ako M268.0.
Aké historické električky by mali jazdiť?