Na linkách R50R60 začali premávať nové veľkokapacitné elektrické vlaky

Novými elektrickými vlakmi Stadler KISS sa môžu odviezť aj cestujúci v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Železničná spoločnosť Slovensko bude od 15. februára 2024 nasadzovať na tratiach Bratislava - Nové Zámky a Bratislava - Trenčín nové veľkokapacitné elektrické jednotky Stadler KISS radu 561. Nové moderné vlaky tak zvýšia úroveň cestovania aj v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) na vlakových linkách R50 a R60. Do premávky budú spočiatku nasadené tri nové elektrické jednotky KISS, v priebehu tohto roka ich ešte doplní štvrtá, ktorá sa momentálne podrobuje oprave po nehode, ktorú mala na skúšobnom okruhu v ČR.

Nové poschodové elektrické jednotky odvezú 611 sediacich cestujúcich, z toho 30 miest v prvej triede, 552 miest v druhej triede a 29 miest na pohotovostných sklápacích sedadlách. Miesta prvej triedy s povinnou rezerváciou sa nachádzajú v druhom vozni na hornom poschodí. Vlaky sú moderne zariadené, podobne ako sa to už stalo štandardom pri novozakúpených vlakoch. Cestujúci majú k dispozícii klimatizáciu, štyri WC bunky, prebaľovací pult pre kojencov, Wi-Fi internet, optický a akustický informačný systém, priestor na prepravu 15 bicyklov, na bezpečnosť dohliada kamerový systém a štatistické údaje zbiera systém automatického počítania cestujúcich. Jednotky sú prispôsobené aj na prepravu imobilných cestujúcich. Elektrické jednotky, z ktorých každá má šesť článkov, je možné spájať aj do súprav.

Nové jednotky Stadler KISS budú v rámci IDS BK nasadzované na nasledujúcich vlakoch:

  • Linka R50 (celotýždenne)
    • Z Bratislavy smer Trnava: 4:55, 6:55, 10:55, 12:55, 16:55, 18:55, 22:55
    • Z Trnavy smer Bratislava: 4:34, 8:34, 10:34, 14:34, 16:34, 20:34, 22:34
  • Linka R60 (iba v pracovných dňoch)
    • Z Bratislavy smer Galanta: 6:33, 15:33, 18:33
    • Z Galanty smer Bratislava: 5:52, 14:52, 17:52

V prípade poruchy nie je nasadenie jednotky Stadler KISS garantované. V rámci Bratislavy je možné týmito novými vlakmi cestovať medzi stanicami Bratislava hlavná stanica a Bratislava-Vinohrady. Na cestovanie stačí bežný lístok IDS BK alebo električenka.

Štyri nové vlaky v celkovej hodnote 76 950 000 € zakúpila Železničná spoločnosť Slovensko vďaka nenávratnému finančnému príspevku z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Máme niekoľko vlakov, ktoré dokážu ísť 160km/h - nemajú kde. O niekoľkov rokov sa na značne zastaranej infraštruktúre zničia a môžme kupovať nanovo. Nerozumiem, prečo jedno a to isté ministerstvo objednáva dopravu zadarmo, financuje nákup nových vozňov pre jednu štátnu firmu, ale do druhej, ktorá spravuje infrašktruktúru, na ktorej uvedená doprava premáva, dáva žalostne málo. Žeby sa tam nedalo kradnúť?
del
Len železničná infraštruktúra je stará a na zaplakanie. (okrem teda trate BA Rača smer TT), ostatné je neskutočná hanba.