Meškanie liniek S60 S65R60 (18. – 21.1.2024)

Cestovanie vlakmi medzi Bratislavou a Sencom sa dočasne výrazne predĺži.

Pre mimoriadne zlý stav železničnej infraštruktúry bola na trati medzi Sencom a Bernolákovom znížená rýchlosť vlakov na 10 km/h. Podobne ako nedávno v prípade bratislavskej Hlavnej stanice sa tak stalo po premeraní parametrov trate špeciálnym koľajovým vozidlom ŽSR. Železničná spoločnosť Slovensko preto cestujúcich varuje, že spoje na regionálnych vlakových linkách S60 S65 a R60 môžu v dôsledku tejto skutočnosti meškať od 15 do 45 minút v závislosti od aktuálnej situácie. Nepriaznivá situácia potrvá do opravenia trate, predpoklad je do konca januára 2024.

Cestujúcim preto odporúčame vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, alebo zvoliť iný druh dopravného prostriedku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Joyki #29:
Šak ten oznam má obmedzenie 18.1-21.1, iba žeby to doplnili 🤔
Je možné už stiahnuť tento oznam, lebo uz týždeň sa jazdí vcelku načas s meskaniami do 5 minút. V tento týždeň opäť boli výluky, ale bez výraznejších zdrzani. Aktualne sa už jazdí bez meskania v Senci.
Reakcia na: Oliver91 #15:
Zisťujeme veci 100rokov po opiciach
Reakcia na: zsr-ak #26:
No predvčerom to bolo ešte po takmer Velky Biel, čiže 1,5 km.
Za posledný týždeň bolo odrieknutých 33 vlakov, len dnes 6, a to všetko tie zastávkové Os, takže konkrétne pre mňa jazdí len dvojhodinovo niečo, alebo dokonca sú aj 3 hodinové diery. Ani na sťažnosti sa nereaguje adekvátnym spôsobom, žiadna náhrada sa nekoná. To, že máme na trati výluky cestujúceho nemusí vôbec zaujímať, ak po celý deň jazdí len polovica toho, čo má vyvesené na CP.
Reakcia na: Joyki #22:
Ale no...., po včerajších výlukách to bolo už len 180 metrov a aktuálne by to už malo byť úplne bez POTR 10 km/h. A meškanie nie je spôsobené iba POTR Bernolákovo - Senec ale zároveň výlukou Bernolákovo - Vajnory pre budovanie križovatky D1/D4.
Reakcia na: david11 #24:
Džízs, keď hovorím o predĺžení osobákov zo Szobu tak asi hovorím o vlakoch čo tam jazdia, t.j. tých s jazdnou dobou 58 minút, nie nejakých teoretických zastávkových alebo tých čo idú v rannej špičke 3x za deň.

Neviem čo stále do debaty ťaháš Rakúsko, ktoré s ňou nič nemá.

Kto ide do Šurian už dnes prestupuje buď v Zámkoch (odkiaľ by v mojom koncepte išiel Os do Bp) alebo v BA (odkiaľ by ďalej jazdilo EC).
Reakcia na: 810zssk #23:
Tá väčšina ide priamo ako zrýchlené R . Normálne os majú tých 20 zastávok. čas 1:15 pre miestnu dopravu čo si písal ty.
Pri KN som reagoval na vznik nového prestupu či dvoch ak ide niekto od Šurian z R Urpín a hlavne to musia napasovať aj k trati 131. Čiže tiež by to bolo dosť veľké zhoršenie ako to je nastavené teraz.

Kto chce ísť smer alebo cez Gyor má možnosť.. cez to AT či , kde si chcel prestupovať na tú vetvu.
Reakcia na: david11 #21:
"Bežný osobák Szob - Budapest , ktorý je pre miestnu dopravu /20 zastávok/ ide 1:15" - Nie, drvivá väčšina osobákov Szob - Budapest má jazdnú dobu 58 minút (vs EC 50 minút). Pozri si CP. Dlhšia jazdná doba sa týka len niektorých špičkových vložákov.

"+ si to chcel potiahnuť po N.Z. , kde sa osobák tiež vlečie" - A uviedol som že tam je strata oproti EC 13 minút. To je dokopy s tými 8 minútami na maďarskom úseku 21 minút. Ani zďaleka nie hodina.

"Z Komárna ti do Komáromu nič nejde." - Aj si si ten môj post prečítal či si naň len reagoval? Asi preto že tam dnes nič nejde som tam navrhol to predĺženie zámockých vlakov.

"Kto chced ísť z BA cez Gyor kľudne môže.. no je to dlhšie, drahšie a prestup v AT." - Prečo by prestupoval v Rakúsku, alebo vôbec išiel cez Rakúsko?
Reakcia na: david11 #12:
10 km/h je len na useku 1,5 km. Ak je trat prazdna, je to +7 minut. Ak sa hromadia vlaky c spicke, tak aj 70.
Reakcia na: 810zssk #19:
Bežný osobák Szob - Budapest , ktorý je pre miestnu dopravu /20 zastávok/ ide 1:15 + si to chcel potiahnuť po N.Z. , kde sa osobák tiež vlečie. Z Komárna ti do Komáromu nič nejde. Čiže tiež by museli kvôli presmerovaniu EC zriadovať či predlžovať vlaky a napasovať to aj k trati 131. pre cestujúcich z NR,LV a od GA ďaľší prestup. Kto chced ísť z BA cez Gyor kľudne môže.. no je to dlhšie, drahšie a prestup v AT.
Malá stanica niekde na západe hlavného mesta jedného maličkého štátu uprostred európy:

Príde vlak v smere zo západu. Obstaróžny rušeň a vozne pre beznohých zastavia na 1. koľaji tak, že zablokujú všetky prechody cez koľajnice okrem úplne ľavého (pohľad od budovy stanice). Na 2. koľaj prichádza vlak z opačného smeru. Desiatky ľudí si robia zachádzku okolo vlaku na 1. koľaji. Frfľajú, hundrú, niektorí hovoria niečo osobe v červenej čapici. Tá je z toho zjavne nasratá. Vlak z 2. koľaje už-už odchádza, keď vyjde z budovy stanice cestujúci, ktorý by sa s ním rád odviezol. Osoba v červenej čapici na poslenú chvíľu zabráni odjazdu vlaku, cestujúci musí bežať desiatky metrov okolo súpravy na 1. koľaji aby mohol nastúpiť. Súprava z 2. koľaje odíde. Osoba v červnej čapici nadáva na vedenie, vraví že nesúhlasí s tým, ako je to celé vymyslené a má toho plné zuby. Na koľaj 3. prichádza ďalšia súprava v smere na západ. Znova sa desiatky ľudí trepú okolo rušňa súpravy na 1. koľaji. Frfľú a nadávajú. Niektoré osoby to rovno vezmú cez súpravu, pričom otvárajú dvere na oboch stranách vozňov. Osobe v červenej čiapke dôjde trpezlivosť a začne odpovedať všetkým frfľošom, že sa majú ísť sťažovať na vedenie a ministerstvo, že sa majú sťažovať inžinierom, ktorí to tak navrhli, že osoba v červenej čiapke si to nevymyslela, že ju to už celé serie a má chuť ísť preč, lebo celkové pracovné podmienky ju serú. Prebieha ešte nejaká výmena názorov. Súprava z 3. koľaje odchádza. Osoba v červenej čapici je zjavne nasratá, tak ako časť cestujúcich. Súprava pre beznohých na 1. koľaji medzičasom mešká na odchod, lebo popred ňu prebehovali ľudia. Rušňovodič využil čas počas tohto celého divadla pofajčieval na peróne cigaretu. Vyprával sa s osobou v červenej čapici a zhodli sa na tom že by obaja mali ísť robiť niečo iné.
Reakcia na: david11 #16:
Predĺžiť jazdnú dobu komu? V Szobe et al EC zastavujú len preto že je to po ceste, tam nie je dopyt po nejakej diaľkovej vrstve. Detto relácia Zámky - Budapešť.

Ako hovorím, pre obsluhu príhraničných komunít by boli vhodnejšie osobáky a došlo by tam k skráteniu jazdných dôb vznikom nových prestupov. Od Zámkov na Budapešť by bola v mojom koncepte možnosť ísť cez Komárom s prestupom na diaľkový vlak, čo by bolo predĺženie jazdnej doby oproti EC o cca 15 minút.

V relácií Štúrovo - Budapešť by nahradenie EC osobákom znamenalo predĺženie jazdnej doby o 8 minút (EC Szob - Budapest má jazdnú dobu 50 minút, Os Szob - Budapest má jazdnú dobu 58 minút, v samotnom úseku Štúrovo - Szob by sa jazdná doba nezmenila a dokonca možno marginálne skrátila).

Neviem teda kde by sa mala jazdná doba predĺžiť o hodinu. Nanajvýš ak by si chcel ísť Zámky - Budapešť cez Szob priamym Os, tak tam je navýšenie jazdnej doby o 13 minút na Slovensku a o 8 minút v Maďarsku, ale to je stále len 21 minút, nie hodina.
Reakcia na: Oliver91 #15:
A to radšej nechoďme do civilizácie. V Španielsku pribudne ročne cca 40 km vysokorýchlostných tratí (nejdem teraz polemizovať o vhodnosti VRT pre vnútroštátnu dopravu v SR, pretože tu význam nemá, ale na porovnanie)
Reakcia na: Oliver91 #15:
V BA sa čaká 15 r. na rekonštrukciu BA uzla. Smer Žilina sa začalo s reko. trate až od Rače. Na trati 130 sa urobil tak 20 r. dozadu úsek Senec - Sládkovičovo na 140 km/h a min. rok úsek Trnovec - N.Zámky tiež na 140 km/h. Zvyšok je na 120km/h no v pôvodnom stave. Čiže samé lokálne spomalenia. Doteraz však väčšinou v staniciach kvôli rozpadnutým výhybkám.
Reakcia na: 810zssk #13:
Predĺžiť jazdnú dobu o vyše hodinu. Fakt super nápad. v Szobe čakajú osobáky tak isto ako aj naše v N.Z od Levíc, Nitry či Bratislavy.
Dosť maďarov pristupuje na EC smer Bp v Szobe, Vyšegráde... podobne aj opačne.
Posledne roky v zeleznicnej infrastrukture:
Praha a okolie: nove spojení s tunelom pod vítkovem, oprava negrelliho viaduktu, modernizacia trate Vrsovice, reko Vysočany-H.P., zacina sa stavat nova masaryčka, stavaju sa nove Bubny, opravuje sa most inteligence, reko nadr. Hostivar, chystany novy most Výtoň, projekt trate k letisku, chystany tunel Chuchle-Beroun, diskusia k VRT, integrovane zastavky, atd atd....
.
Bratislava a okolie: znizujeme rychlost na primestskej (zaroven medzinarodnej) trati na 10km/h v roku 2024, jo a budujeme integrovanu zastavku na nezatrolejovanej jednokolajke.
.
Nechcem a ani nemozem porovnavat BA s Prahou, ale keby sa tu opravovalo, budovalo a projektovalo aspon z adekvatnych 30-35% oproti Prahe (či Brnu), bol by som stastny (a nielen ja).
Reakcia na: TomJ #8:
Z Budapešti do Szobu by nič zavádzať nemuseli, jazdí tam toho dosť aj bez EC.
Reakcia na: david11 #10:
Do Zámkov by sa mohli predĺžiť szobské osobáky, to by imho z pohľadu prepojenia prihraničných komunít malo oveľa väčší význam.

K tomu by mohla byť pásmová obsluha BA-NZ ako REX a ďalej NZ-KN-Komárom ako Os, s prípojom na vlaky do Budapešti v Komárome aj Zámkoch.
Reakcia na: Joyki #11:
Ten "len" úsek má 8km. Tak si spočítaj to "len" zdržanie.
Reakcia na: MATU1 #2:
10 km/h je len nq useku Bernolakovo-Velky Biel jednosmerne, ale stale vypadava aj zabzat vo Vajnoroch, Bernolákove. Dnes este aj smrtak, zas to skolabovalo