Zmeny cestovných poriadkov regionálnych autobusov (od 10.12.2023)

Od 10. decembra nastanú viaceré zmeny aj na prímestských autobusových linkách v IDS BK.

Od 10. decembra 2023 budú platiť nové cestovné poriadky regionálnych autobusových liniek v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji. Zmeny boli realizované na väčšine liniek. Okrem úpravy časových polôh spojov na jednotlivých linkách prichádza aj k ďalším významnejším zmenám popísaným nižšie.

Linky 225 a 715 budú zrušené, náhradou sú posilnené linky 250 a 725.

Navýšenie počtu spojov na vyťažených trasách:

Niektoré linky budú vo vybraných časoch premávať po skrátených trasách:

  • Linka 219 vo voľných dňoch a niektorých časoch pracovných dní pôjde po trase Borinka - Stupava, Aut. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).
  • Linka 528 bude mimo špičiek pracovných dní premávať po trase Pezinok - Bernolákovo, Žel. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).
  • Linka 565 bude mimo špičiek pracovných dní premávať po trase Cífer - Pezinok, Žel. stanica (nebude pokračovať do Bratislavy).

Upravené trasy budú na linkách:

  • Linka 640 bude mať upravenú trasu v Báhoni (upravená obsluha zastávok Škola a Starý cintorín).
  • Linka 666 bude v Senci začínať a končiť na Žel. stanici (zastávka Aut. stanica bude priebežnou zastávkou).
  • Nočná linka 299 bude v Malackách začínať a končiť na zastávke Žel. stanica.
  • Nočná linka 798 bude v smere jazdy do Bratislavy premávať aj cez Zálesie.
  • Nočná linka 799 bude v smere jazdy do Bratislavy premávať aj cez Miloslavov.

Regionálne autobusy budú obsluhovať nové zastávky:

  • Záhumenská - pri Kauflande v Záhorskej Bystrici, iba v smere do Bratislavy, obsluhovaná linkami 215 216 219 250 251 245 269 299,
  • Zvonica Vojtechovce - pri zvonici vo Vojtechovciach, obsluhovaná linkou 740,
  • Autobusová stanica - nové výstupište pre linky 205 209 219 250 251 245 269 299 na ulici Mlynské nivy (autobusy nebudú zachádzať do podzemia).

Rozšírená obsluha existujúcich zastávok regionálnymi autobusmi:

  • Depo Trnávka a OC Rožňavská obojsmerne linkami 605 609 622 525 527 598 699,
  • Kollárovo nám. nočnými linkami 598 599 699 798 799 v smere do Bratislavy,
  • Pezinok, Jesenského obojsmerne linkami 527 528.

Zastávka Rovinka, City Park pre linku 725 bude zrušená. V pešej dostupnosti City Parku je zastávka Rovinka, Majerská.

Podrobný popis zmien na jednotlivých linkách je k dispozícii na stránke IDS BK.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Substrát #36:
tam nie je miesto na zastavku opacnym smerom...a sak da sa pockat na zastavke odviezt na krce, a potom z nich ist naspat na zahorie :))
Reakcia na: Trolley #38:
MČ to má zrejme na háku, hlavne že má Kaufland drevenú fasádu a že ide priamy spoj na Bory....
Reakcia na: Bobinko #37:
Tak to má riešiť mesto, MČ, IDS s daným reťazcom.
Reakcia na: Trolley #33:
Lebo nemenovaný obchodný reťazec niečo sľúbil a ostalo to len pri sľuboch. 🤕
Reakcia na: Trolley #33:
Je to logické, človek príde na Záhumenskú naprázdno, aby potom mohol obťažkaný nákupmi šľapať až na Krče.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Neviem o tom, že by sa ma niekto na to pýtal.
Reakcia na: Trolley #33:
Pretože ľud tejto krajiny si to tak prial.
Reakcia na: toldo #32:
Prečo sa vybudovala len jedným smerom?
Reakcia na: Trolley #31:
nemoze, lebo v opacnom smere neexistuje
Nemôže sa zastávka Záhumenská obsluhovať obojsmerne?
Reakcia na: Trolley #29:
Aj 730 chýba.
Na úvodnej stránke pri nových CP chýbajú linky 710 a 711.
Reakcia na: Viko #27:
A zohľadnil si hodnotu pozemku? Lebo to čo píšeš platí možno niekde v Stropkove kde trojizbák stojí päťtisíc eur, ale určite nie vo väčších mestách.
Reakcia na: Ike #25:
Ja by som povedal, že prevádzka AS je super biznis bez ohľadu na polohu a naviazané služby. V podstate máš konštantný prílev peňazí za takmer žiadne úsilie, akurát raz za tridsať rokov vymeníš asfalt, opravíš striešky a čakáreň. Keby to nebola ryža, post-SADky by už dávno našli spôsob, ako ich vnútiť späť samosprávam 😃
Reakcia na: Ike #25:
Na úvod zopakujem že v prípade Bratislavy si samospráva za ten problém v prvom rade môže sama tým že v roku 2023 stále prevádzkuje dopravnú obsluhu podľa konceptu zo 60. rokov minulého storočia. V normálnom svete by žiadna autobusová stanica pre regiobusy nebola potrebná a náklad by bol nula.

Ale k veci. Pokiaľ neexistujú zásadné bariéry na vstup na trh, a tie tu neexistujú, nevidím dôvod na štátnu reguláciu. Je to otvorený trh kam môže vstúpiť ktokoľvek. Autobusovou stanicou nemusí byť len monštroozita s obchodným centrom, môže to byť aj jednoduchá asfaltová plocha s nástupiskami. Ak sú ceny Nív naozaj také premrštené, nevidím dôvod aby dopravcovia nešli inam.

Argumentácia je tu v rovine že samospráve sa nepáči cena, a zároveň je príliš lenivá si to postaviť a prevádzkovať sama, tak to poďme zregulovať, lebo však to nevyžaduje takmer žiadnu námahu. Som zvedavý či ak tá regulácia bude, tak bude aspoň pre všetky linky, alebo to bude na drzovku len pre to čo objednáva verejná správa.

A tiež sa treba pýtať prečo by niekto prevádzkoval AS ktoré budú generovať oveľa menej peňazí ako nejaká alternatívna aktivita ktorá by sa na danom pozemku dala vyvíjať. Pri Nivách to platí desaťnásobne.
Reakcia na: 810zssk #24:
Nemyslím si, že si úplne pochopil termín "nedokonalý trh". Nikomu sa neoplatí budovať autobusovú stanicu za milióny eur, ak existuje jedna v zdanlivo ideálnej konfigurácii (bus&shopping) na atraktívnom mieste. To nie je stánok s hot-dogmi. Takže to, že v Bratislave nemáme šesť autobusových staníc, ktoré súperia o klientov (dopravcov) automaticky neznamená, že to nie je super biznis. Práve vďaka tomu, že logicky je v nejakom stredne veľko rádiuse priestor iba na jednu autobusovú stanicu a tá stojí, čo vytvára nulové predpoklady, aby vznikla iná komerčná, je niečo čo sa označuje ako prirodzený monopol. Nič nebráni hocijakému súkromníkovi postaviť autobusovú stanicu, ale prečo by to preboha robil. Toto platí ešte umocnenejšie mimo BA v mestách, kde je autobusová stanica pri (aktívnej) železničnej stanici, takže v princípe lepšia poloha neexistuje.

Druhá vec je, či sú dnes samosprávy v kondícii, aby trhovo vymrštené ceny riešili výstavbou vlastnej stanice, ktorá bude sama o sebe niečo stáť a veľké tržby asi generovať nebude, skôr náklady. To rovno môžu využívať neregulované ceny.

Samospráva (ak minister financií podpíše to opatrenie) bude mať na výber dve reálne možnosti:
- vykašľať sa na obsluhu stanice a potrestanie súkromníka (legitímna vec, ale verejnosť pre to zase nemá najväčšie pochopenie),
- veľmi opatrne regulovať (samozrejme nie tak, aby súkromník vykrvácal, aj keď na to sú zákony a hrozba žaloby; ale zase nie tak, aby si súkromník zo dňa na deň zvýšil ceny na desaťnásobok).
Reakcia na: Martin Fundárek #17:
Fun fact 1: Aj miesto kde je súčasná AS v BA bolo pôvodne zastavané. Tak to holt vo svete funguje, že často keď chceš niečo stavať, musíš niečo zbúrať.

Fun fact 2: Obec môže majetok aj nadobúdať.

Fun fact 3: Alternatívnu AS nemusí prevádzkovať len obec. A keby to bol skutočne taký super biznis s obrovskými maržami a neprimeraným ziskom, niekto by sa isto našiel aby túto príležitosť využil (napr. to dočasné parkovisko pri Eurovei by bolo super miesto na AS). Lenže v realite to žiaden skvelý biznis nie je a pozemky môžeš využiť oveľa lepšie než na účtovanie 5€ za vjazd autobusu. Viď môj predchádzajúci post - ak do toho ešte viac zasiahneš, prečo sa dopravca nemá na prevádzku AS vykašľať?

No a napokon je tu otázka či naozaj centrálnu AS pre regiobusy potrebujeme keď temer každé podobne veľké mesto Európy sa absolútne bez problémov zaobíde bez nej.
Reakcia na: Martin Fundárek #16:
Monopol ktorý vznikol len na základe toho že nikto iný nechce danú službu prevádzkovať nie je podľa môjho názoru sám o sebe dôvodom na reguláciu, skôr možno naopak. Neexistujú žiadne dôvody ktoré by obmedzovali vstup iných subjektov na tento trh, takže asi to taký super biznis nie je. Potom sa treba pýtať či reguláciou nedosiahneme akurát to že aj existujúci prevádzkovatelia s tou službou seknú.
Reakcia na: Martin Fundárek #17:
Bratislava, kedze tu este zatial zijem, by pri schopnom vedeni mohla:

- Ak by sa dohodli s ESETom tak pri ESET Kampuse resp. zabrat cast arealu ci spravit podzemnu stanicu po dohode (blizkost vlakov, motivacia postavit elektricku), pripadne vykupit niektore budovy/pozemky pri Patronke a postavit to tam (mesto/vuc uz nemoze rozmyslat komunisticky ze vsetko bude mat zadarmo - a pripadne tam mozu postavit aj komercne podniky aby im to zarobilo viac)

- Medzi Pristavnou a Mlynskymi Nivami pri Obi (ako su haly, garaze, prazdna plocha) - skvele napojenie na Dialnicu, buduce rozsirenie Downtownu, planovana elektricka. Pripadne kusok severovychodnejsie pri Strabagu na tej luke (cize 2 mozne lokality). Alebo ako je stare zeleznicka vlecka o kusok vychodnejsie. Alebo ako je momentalne parkovisko Arrivy pri Nuppu (cize dokopy 4 lokality blizko seba v buducom velkom rozvojovom uzemi s dobrou sucasnou aj planovanou dopravou a dopravnym napojenim)

- ZST Filialka ak zakapu plany na slepu trat, je tam giganticke uzemie, kde by miesto toho mohli postavit AS na snad o kusok lepsom mieste ako je sucasna ASMN a kde by komercne priestory vlastnene mestom boli velmi lukrativne

- Ak by mesto/kraj presunuli/zlucili ZS Kalinciakovu, tak je tam velmi lukrativny pozemok pri uz teraz silno vyuzivanej "stanici" Bajkalska + nehovoriac ze by to bola famozna stanica pre akcie na futbalovom ci hokejovom stadione. Tie pozemky/budovu vlastni zriadovatel, cize opat mesto ci kraj.

- Pri ZST Nove Mesto mas velky pozemok pred stanicou a obratisko elektriciek - potiahni elektricku po Tomasikovej, alebo ju zaintegruj do uzla s PAD a PVD/MVD.

V inych mestach vedia aj v husto zastavanom centre/meste postavit normalnu AS. Napriklad v Tokyu si neviem predstavit, kde by nabrali pozemky pre megalomansku stanicu ala ASMN ci ina velka stanica. Druha vec je, ako realne potrebujeme stanicu v Bratislave s kolko to bolo, 40 nastupistami? Ked mame linky/spoje co chodia 4x denne?

EDIT: Dalsia vec je, treba centralnu masivnu AS? Nie je lepsie mat napriklad viac mensich? Vsak sa riesilo, preco IDS BK taha vsetko na ASMN, casto aj prazdne.
Reakcia na: Ike #18:
A zastupiteľstvo bude mať akú motiváciu a schopnosti objektívne posúdiť náklady? Cenu navrhne jeden úradník, ktorý bude tlačený do čo najnižšej, župan to bude obhajovať pred plénom ako návrh výhodný ... Čo myslíš, odkývu to poslanci, alebo to budú rozporovať a žiadať, aby cena bola vyššia?
To, že regulácia musí byť podľa zákona objektívne podložená, nerozporujem. Ale obávam sa, že aj tak regulátor a regulovaný budú mať rôzne názory a skončí to kopou súdnych sporov.