Decembrové zmeny na vlakových linkách v IDS BK (od 10.12.2023)

Nový vlakový grafikon prinesie zmeny v regiónoch Záhorie a Podunajsko a tiež na trati do Rajky.

Od 10. decembra 2023 vstupuje do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý už tradične prináša viaceré zmeny a novinky. V rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) bude výraznejšie upravená premávka vlakov na linkách S8 S20 S70 a R70. Na ostatných linkách príde iba k menším úpravám niektorých spojov.

Prehľad zmien na jednotlivých linkách:

  • Linka S8 (Bratislava - Rusovce)
    • Zvyšuje sa rozsah premávky medzi Bratislavou a Rajkou, pričom väčšina vlakov bude v Bratislave premávať až po stanicu Bratislava-Nové Mesto.
    • V špičkách pracovných dní budú vlaky premávať každú hodinu, v ostatnom čase každé dve hodiny.
  • Linka S20 (Bratislava - Malacky - Kúty)
    • V súvislosti s pripravovanou modernizáciou železničnej trate medzi Bratislavou a Zohorom bude na linke obmedzený rozsah prevádzky. Vlaky budú kapacitne posilnené.
    • Premávka na linke bude zabezpečovaná celotýždenne na trase Bratislava - Kúty približne v hodinovom intervale (hodinový takt bude v smere z Bratislavy, v smere do Bratislavy budú odchody v každej hodine, nie však v rovnakej minúte).
    • Posilové vlaky v špičkách pracovných dní v úseku Bratislava - Malacky budú zrušené.
    • Vlaky linky S20 nebudú z Bratislavy pokračovať na linke S50 do Trnavy.
  • Linka R20 (Bratislava - Devínska Nová Ves)
    • Rozsah premávky sa nemení, nastávajú iba drobné minútové posuny odchodov spojov.
  • Linka S50 (Bratislava - Trnava)
    • Rozsah premávky sa nemení, nastávajú iba menšie časové posuny odchodov niektorých spojov.
    • Vlaky linky S50 nebudú z Bratislavy pokračovať na linke S20 do Malaciek a Kútov.
  • Linka R50 (Bratislava - Trnava)
    • Rozsah premávky sa nemení, mierne budú upravené časové polohy spojov z Trnavy do Bratislavy.
    • Odchod posledného večerného vlaku REX z Bratislavy sa posúva z 22:27 na 22:55.
  • Linka S55 (Bratislava-Petržalka - Pezinok)
    • Rozsah premávky sa nemení, nastávajú iba drobné časové posuny spojov.
  • Linka S60 (Bratislava - Galanta)
    • Rozsah premávky sa nemení, nastávajú iba menšie časové posuny odchodov niektorých spojov.
  • Linka S65 (Bratislava-Nové Mesto - Senec)
    • Rozsah premávky sa nemení, upravené budú iba časové polohy niektorých spojov.
    • Prvý ranný spoj zo Senca pôjde o hodinu neskôr (o 6:11).
  •  Linka R60 (Bratislava - Galanta)
    • Rozsah premávky sa nemení, nastávajú iba menšie časové posuny odchodov niektorých spojov.
  • Linky S70 a R70 (Bratislava - Kvetoslavov)
    • Dopravu na tejto trati bude zabezpečovať dopravca Leo Express Slovensko, z hľadiska integrácie linky do IDS BK sa tým nič nemení.
    • Osobné vlaky z Bratislavy budú končiť v staniciach Kvetoslavov alebo Dunajská Streda, dopravu z Bratislavy do Komárna zabezpečia zrýchlené vlaky kategórie REX.
    • Doprava na linke S70 bude zabezpečovaná osobnými vlakmi v špičkách pracovných dní každých 30 minút, v ostatnom čase každých 60 minút. Časové polohy vlakov budú oproti doterajším posunuté o cca 30 minút.
      • Dva páry špičkových vlakov budú začínať končiť v stanici Bratislava-Nové Mesto (6:15 a 16:15 z Bratislavy, 5:19 a 15:19 z Kvetoslavova).
    • Na linke R70 budú premávať vlaky REX v špičkách pracovných dní medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou každú hodinu, v ostatných časoch každé dve hodiny, pričom medzi Podunajskými Biskupicami a Dunajskou Stredou budú tieto vlaky zastavovať iba v Orechovej Potôni. V Bratislave nebudú vlaky REX zastavovať na zastávke Bratislava-Vrakuňa.
    • Na tejto trati bude po novom premávať iba jeden typ bezbariérových a klimatizovaných motorových jednotiek, ktoré budú na najvyťaženejších vlakoch spriahané do súprav po dvoch alebo troch jednotkách. Jedna motorová jednotka Alstom Coradia Lint má kapacitu 140 miest na sedenie a 98 miest na státie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #105:
Ako som tú už písal a nebol som jediný z diskutujúcich doplniť stanice pri linkách R50 a R60 tak, aby korešpondovali s reálnou koncovou stanicou vlaku, t.j. po Žilinu pri R50 a po NZ pri R60. Tým sa sprehľadní CP danej vlakovej linky a odstráni sa dvojaký kilometer, keď sú tu uverejnené aj CP vlakov mimo IDS BK a na druhej strane sú tu CP R50 a R60 nelogicky len po Trnavu a Galanty hoc tie vlaky reálne končia niekde inde.
Reakcia na: Trolley #104:
O čo ti vlastne ide?
Reakcia na: Viko #103:
Tvoj argument neobstojí, lebo potom by tu neboli ani vlaky Rakúska. A áno. Je prehľadnenšie, keď kliknem tu na CP danej linky ako keď to mám hľadať v GVD, kde sú pri danej trati pomiešané všetky kategórie vlakov dokopy.

Navyše bavíme sa len o pridaní pár staníc navyše.
Reakcia na: Trolley #102:
A teraz sa skúsme vrátiť k podstate veci.
Na stránke, ktorá informuje o doprave v IDS BK, si aké množstvo ľudí bude hľadať spojenie do Žiliny alebo do Nových Zámkov? Nemajú web zssk? Nemajú cp.sk? Je robota na opisovaní údajov úmerná ich prínosu pre návštevníkov webu?
Reakcia na: Valec #101:
Kľudne to môže byť značené ako R50 (R701) a R60 (R601). Takže všetko sa dá keď sa chce.
Reakcia na: Trolley #95:
A uvádza sa tu CP vlaku R701 alebo CP linky R50? Však nech sa na tomto webe kľudne zobrazuje linka "Bratislava-Nové Zámky" bez akéhokoľvek zameniteľného označenia s oficiálne existujúcou linkou a nepoviem ani slovo.
AT1 a AT2 nie je žiadne zameniteľné označenie a preto mi to vôbec na tomto webe neprekáža.
Reakcia na: Ike #99:
Tak potom uplatňuje dvojaký meter.
Reakcia na: Trolley #98:
Môže aj nemusí
Reakcia na: Ike #97:
Tak potom môže vlaky R50 a R60 uvádzať v celej trase a nie CP useknúť v polovici cesty.
Reakcia na: Trolley #96:
imhd.sk nie je dopravca, ani objednávateľ, ani organizátor a tak si môže linky označovať, ako sa mu hodí (v prípade, že tak neučinil dopravca/objednávateľ/organizátor)
Reakcia na: Valec #93:
Ani Rakúsko nie v IDS BK a vlaky sú tu uverejnené ako AT1 a AT2 hoc neviem, že by taká linka bola.
Reakcia na: Valec #93:
Končia vlaky R50 a R60 v Trnave / Galante? Nie. Tvoj argument je výhovorka, lebo každý vlak má svoje označenie R 6xx, R7xx.
Reakcia na: Valec #93:
Tak zhodou okolností pri S70/R70 sú vlaky pod týmto označením vedené v celej trase až po Komárno, teda aj mimo IDS, na rozdiel od ZSSK ktorá v úsekoch mimo IDS nemá vlaky označené inak ako cieľom.
Reakcia na: Trolley #92:
Lenže mimo IDS to nie je vedené pod označením žiadnej linky. A preto CP akejkoľvek linky Sa R môže byť len po stanicu, pokiaľ tak linka vedená je (a nie si vymýšľať vlastné).
Keby k stretu napr. so žilinským IDS, tak má byť v BA sekcii napr. aj linka S1 IDS ŽSK? Až raz náhodou na nejaký vlak R50 zavesia lôžkový vozeň do Vladivostoku, budeš žiadať, aby tu bola celá trasa až tam?
Reakcia na: Valec #91:
Samozrejme, že treba doplniť trasu R50 a R60. Nemá zmysel to useknúť len v časti trasy len preto, že ďalej to už nie je integrované do IDS.
Reakcia na: Trolley #90:
A R50 po Žilinu, nie?
Skôr by ma zaujímalo, prečo má správca webu obsesiu práve na trať 131, ktorá ako jediná má uvedené CP liniek až na koniec trate (a teda ďaleko za hranicu linky), zatiaľ čo na všetkých ostatných tratiach majú linky uvedený CP len po trase linky. Pritom ale v texte (napr. aj v tomto článku) je trasa oboch liniek uvedená správne po Kvetoslavov.
Reakcia na: david11 #88:
Aj to by mali kompletné osoby tohto webu opraviť.
Reakcia na: 810zssk #87:
Lebo to tam niekto pridal.
Reakcia na: 810zssk #87:
Aj R60 sa tu uvádza iba po Galantu aj keď jazdí po N.Z.
Reakcia na: Trolley #86:
Ja tam vidím celú trasu až po KN.