Zastávka pri ŽST Petržalka bude do konca novembra zmodernizovaná

Po štvorročnej príprave začalo mesto modernizovať zastávku Stanica Petržalka na Panónskej ceste.

V týchto dňoch začali stavebné práce na modernizácii zastávky MHD na Panónskej ceste a jej okolia pri železničnej stanici Petržalka. Práce sú realizované v rámci rakúsko-slovenského projektu Clean Mobility s cieľom zlepšenia podmienok pre používateľov hromadnej a cyklistickej dopravy. Modernizácia zastávky má byť ukončená do konca októbra novembra tohto roka. Dovtedy musia cestujúci počítať aj s dočasnými obmedzeniami, keďže jednotlivé nástupištia budú po začatí prác na nich presunuté do náhradných polôh. Dočasne môže byť obmedzená aj dostupnosť automatov na cestovné lístky. Vstup do podchodu bude umožnený počas celej doby realizácie prác.

Aktualizácia: Nástupište zastávky Stn. Petržalka v smere do centra bude od 25. septembra presunuté cca 50 metrov pred stálu polohu (bude pred semaformi), nástupište v smere z centra bude od 27. septembra presunuté asi 65 metrov pred stálu polohu (bude pred bytovým domom). Zmeny polôh potrvajú asi do konca novembra tohto roka.

Na oboch nástupištiach zastávky a v okolí podchodu bude položená nová dlažba, zrekonštruovaný bude betónový povrch vozovky a doplnený bude kasselský obrubník umožňujúci lepšie pristavovanie vozidiel k hrane nástupišťa. Prístrešky budú vymenené za nové s väčšou kapacitou, v smere do centra bude osadený 12-metrový prístrešok, v smere z centra 8-metrový. Doplnený bude aj ďalší mobiliár - lavičky, odpadkové koše a cyklostojany. Vedľa východu z podchodu pod železnicou budú cyklostojany umiestnené na novej spevnenej ploche pod otvoreným prístreškom, v smere do centra budú cyklostojany osadené pozdĺž chodníka pri zastávke. Na cyklostojany bude dohliadať bezpečnostný kamerový systém. Vedľa podchodu bude osadená aj uzamykateľná klietka pre 30 bicyklov. Zrekonštruovaný bude tiež priechod pre chodcov, vedľa ktorého bude zriadený cyklopriechod. Na stredovom ostrovčeku bude rozšírený vyčkávací priestor pre chodcov a cyklistov. V stredovom páse pozdĺž zastávky budú vysadené nové trvalkové záhony.

Informovanosť cestujúcich zlepšia elektronické 8-riadkové informačné tabule, ktoré budú osadené na oboch nástupištiach. Novinkou má byť možnosť farebného zobrazovania informácií (farebné označenie liniek), tabule majú mať aj samostatný displej zobrazujúci presný čas. Zastávka mala byť pôvodne ako prvá v Bratislave vybavená aj cestovnými poriadkami na elektronickom papieri, od tejto novinky ale mesto nakoniec upustilo.

Stavebné práce pre hlavné mesto realizuje za cenu 675 988 € s DPH spoločnosť Pittel + Brausewetter, ktorá bola jediným uchádzačom v súťaži a ponúkla vyššiu cenu, než bola predpokladaná hodnota zákazky. Rozpočet hlavného mesta v rámci projektu Clean Mobility počítal s celkovými nákladmi vo výške 447 125 €, z čoho 95 % predstavuje príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho rozpočtu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jozin #29:
Lenže platíš aj za odberné miesto, atď., nie len silovú zložku EE.
Reakcia na: jozin #29:
Akurát že tu máš na jednej obrazovke viac CP, pričom sa zobrazuje iba jeden a cestujúci si stlačaním tlačidla zvolí ten, ktorý ho zaujíma. Ponúkané riešenie navyše malo zabudované realtime odchody a úpravu cp podľa meškaní, takže obsah sa menil relatívne často.
Reakcia na: johnnyjanko #28:
V Lidli som viackrát videl, ako predavačka s čítačkou menila cenu na cenovke tak, že bola pri nej a zadávala to do čítačky, po čom sa cenovka zmenila. Áno, asi je možné, ak je vyslovene špeciálna cenovka, ktorá je pri kalerábe na jednom mieste jej diaľkovo zmeniť cenu, ale stále predpokladám, že ide len o nejakú rádiovo vysielanú informáciu z nejakej antény na predajni. No a tu je ten problém, že potom by asi bolo možné umiestňovať tieto eCP len na zastávkach s elektronickou tabuľou pripojenou na internet a nebolo by to možné hromadne rozšíriť po meste, že by to na jednu CR2032 baterku fungovalo všade ešte aj s prijmaním signálu z Olejkárskej.
Reakcia na: Bobinko #26:
e-Ink display ma pri zobrazovani statickeho textu spotrebu presne 0 wattov. Pri zmene obrazu je spotreba na urovni wattov.

Ak ta to zaujima, tak Lidl a Kaufland zacali v poslednom case likvidovat papierove cenovky a zavadzaju elektronicke na principe e-ink. K ani jednemu nevedie napajaci kabel, vsetky funguju na baterku (tipujem beznu CR-2032). Najvacsi bonus je, ze na jeden klik je mozne na dialku aktualizovat cenovky v celej sieti obchodov.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Samozrejme, aj na Slovensku, napr. v Kauflandoch a Lidloch sa elektronické cenovky aktualizujú na diaľku.
Reakcia na: Bobinko #26:
Trocha budem oponovať, ale osobné náklady sú vždy najväčšia pálka. Akurát, že tuto boli vysoké obstarávacie náklady (nie len samotný nákup, ale aj montáž) + prevádzka backoffice bola službou spoplatňovanou na mesačnej báze a nie lacnou. Navyše, ako som písal nižšie, na väčšine zastávok sú elektronické tabule, ktoré poskytujú cestujúcim prehľadnejšiu a presnejšiu informáciu (samotné papierové CP sa pomaly stávajú prežitkom). Potom sú to ešte také nuansy, že v čase, keď sa to riešilo, neboli tieto epapiere farebné, ale monochromatické s mizerným kontrastom (ktorý nie je nič moc ani pri farebných). Alebo to, že na vitrínu s papierovými CP môže pozerať viacero ľudí naraz, na tomto e-papieri je vždy len CP jednej linky, takže ak nepozerajú viacerí cestujúci jeden CP, tak musia čakať. Návratnosť bola v nedohľadne a technologicky je to, dovolím si tvrdiť, slepá ulička. Aspoň teda v doprave.

Cenovky sú predpokladám lacnejšie a tam to má aj praktický zmysel.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Už len tá elektrina je drahšia ako personálne náklady na brigádnika, ktorý tam ide 1x za mesiac.
Reakcia na: Trolley #4:
Práveže na 1 zastávke to nemá zmysel. Aby to fungovalo zmysluplne (napr. ako vo Viedni), je za tým treba mať celý backoffice a to sa kvôli jednej zastávke fakt neoplatí. Ale možno časom a vo väčšom.
Reakcia na: richardhudec #18:
"ich aktualizáciu na diaľku"
Si ešte nevidel eCP vo Viedni, prípadne v okolí Prahy (i keď tam to využívajú ako odchodové tabule), však?
Reakcia na: Bobinko #17:
Veď by sa mohli dať pod hrubé sklo, aby boli chránené. Tú údržbu som myslel tak, že by nemusel nikto fyzicky prísť na zastávku (postupne by sa tak ušetrili personálne náklady), ak by sa teda dali aktualizovať na diaľku. Aj tak si ale myslím, že klasický CP bohato postačuje a je lacnejší.
Reakcia na: Trolley #4:
DPB sa s tým zahrával. Ale bolo to enormne drahé na prevádzku a hlavne nepraktické. Navyše, aby to využilo čo najviac ľudí, muselo by to byť na väčších zastávkach a tam svoj účel dokonale plnia tabule s odchodmi.
Reakcia na: richardhudec #18:
Neviem, ako v NAY ale tu v ČR sa cenovky v obchodoch aktualizujú diaľkovo.
Reakcia na: Solider #15:
To je v poriadku, ale ked si precitas prvy prispevok, tak zistis, ze som pisal o novych kratkych SOR NS 12. Pri tychto to je o rychlosti. Ked pojdes pomalicky, pekne vies pristavit blizko aj na Hrobakovej, ked tam vsak bezne vletis, tak ten obrubnik proste trafis, tak isto ako na mnohych inych zastavkach, preto castokrat vodici nebudu pristavovat s tymito autobusmi co najblizsie k vyssim obrubnikom, tak ako je to momentalne mozne s inymi vozmi. O tom bol moj prispevok. Zjavne jazdis na klbakoch. O tych som ale nepisal.
Ani som nevravel, ze je kasselsky obrubnik ako taky, zla vec. Ked sa do tej zastavky nemusi vchadzat, je v priamom smere ako v ZST Petrzalka, alebo je dostatocne dlha ta nastupna hrana, tak je vsetko ok, pochopitelne.
Reakcia na: richardhudec #18:
Presne tak 👍
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Dovolím si predpokladať, že eCP by nemali tú hlavnú výhodu, ktorú si ľudia predstavujú, teda ich aktualizáciu na diaľku.

Predpokladám, že by išlo o podobný princíp fungovania ako majú ecenovky v obchodoch, a teda že na zmenu zobrazenia je potrebné prísť k cenovke a nejakým prístrojom aktualizovať čo sa zobrazuje.

Teda nevidím veľký zmysel v tom, keď aj tak by niekto pri akejkoľvek zmene musel chodiť po zastávkach a prikladať čítačku k eCP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #16:
Výhodou je údržba? 😂

Papierový CP vymeníš a vyriešené. Ak niekto poškodí displej, tak zháňanie náhradných dielov bude trvať mesiace. O nákladoch nehovoriac.

Stačí sa pozrieť ako vyzerajú vitríny a prístrešky. Fixky, spreje, nože, nálepky, oheň...eCP by vydržali bez poškodenia možno hodinu.
Reakcia na: Trolley #4:
Pre cestujúceho tie elektronické CP až toľko výhod nemajú. Výhodou je hlavne údržba, keďže ich netreba meniť + sa šetrí papier. Na druhej strane majú ale vyššie obstarávacie náklady.
Reakcia na: jj001 #12:
Vjazd do zastávky v oblúku nie je o rýchlosti, ale fyzika jednoducho nepustí, keď má autobus určitý previs a rázvor medzi nápravami a oblúk má malý polomer, tak sa nedá pristaviť vozidlo všetkými dverami k nástupnej hrane. Preto sa zastávky nemajú budovať v oblúkoch a obzvlášť nie s kasselským obrubníkom, ktorý je vyšší a nedá sa nadchádzať predným previsom, aby sa predná náprava dostala bližšie k obrubníku. Potom sú tu samozrejme aj dôvody, ktoré vymenoval Ecomat, ale v neposlednom rade ide o to, aby sa nepoškodilo vozidlo.

Kasselský obrubník je dobrá vec, ktorá umožňuje bezpečné pristavenie vozidla k obrubníku bez poškodenia pneumatík, ale zastávka musí byť postavená v priamom smere a mať dostatočne dlhé nájazdové a výjazdové kliny, ak sa nachádza v tzv. zálive. Preto nie je chyba kasselského obrubníka, že ho dali na Hrobákovu – kasselský obrubník na zastávky patrí – ale zastávku mali premiestniť tak, aby nebola v zákrute. Čiže toto sú vyhodené peniaze, pretože ten účel bližšieho pristavovania k nástupnej hrane sa tam jednoducho nedosiahne. Na ŽST Petržalka tento problém nie je.
Reakcia na: jj001 #10:
daj si povedať .. zrovna na Hrobakovej ten obrubník nezachytíš nijak. Ak sa tam nalepíš na obrubník s klbakom tak tým že je hrana v oblúku tak je voz zalomený a sú vodiči čo sa neradi spoliehajú na kamery (alebo dajme tomu že kamery nejdú vôbec ! ) a radšej zastavia tak aby videli v pravom zrkadle dvere na vleku .. výsledok je taký že B náprava je pol metra od obrubníka a niekto môže mať vďaka tomu pocit že vodič sa bojí obrubníka.

Toto isté môžeš zažiť na Markovej, Zochovej, Homolovej a podobne.

Pravdu má Solider a nie tvoje domnienky.
Reakcia na: Solider #2:
správne