Aktualizovaný harmonogram výstavby električkovej trate v Petržalke stále nie je známy.
Niečo pred vyše rokom, v novembri 2021, začala výstavba druhej časti električkovej trate v Petržalke. Približne rovnaký čas zostáva do pôvodne plánovaného ukončenia výstavby na konci roka 2023. Krátko po začiatku výstavby však na dvere zaklopala kríza veľkých rozmerov a tak je už jasné, že stihnutie pôvodného termínu je málo pravdepodobné a práce budú pokračovať aj v roku 2024. Mesto pred decembrovým mestským zastupiteľstvom opäť pripravilo sumarizáciu aktuálneho stavu tohto projektu.
Zhotoviteľ prác už v priebehu jari 2022 nestihol včas splniť prvý míľnik v pokroku stavebných prác. Vtedy ešte mesto ubezpečoval, že splnenie druhého míľnika, ktorý bol plánovaný k 18. novembru 2022 (rok od začiatku výstavby), nie je ohrozené. Následne však prišlo utlmenie prác z dôvodu nárastu cien všetkého a nastali vyjednávania medzi mestom a zhotoviteľom ohľadne zvýšenia ceny diela. Po podpísaní dodatku k zmluve, ktorým sa umožnilo prispôsobovať hodnotu diela na základe aktuálneho vývoja na trhu (v čase prípravy dodatku zvýšenie ceny o 20,37 %), sa stavebné práce znova rozbehli v priebehu augusta tohto roka. Aktualizovaný harmonogram prác na stavbe zatiaľ nie je k dispozícii, mesto ešte len vyhodnocuje návrhy zhotoviteľa na úpravu harmonogramu, následne bude podpísaný dodatok k zmluve o dielo.
Druhý míľnik mal zahŕňať ukončenie troch prác, z ktorých sa kompletne nepodarilo ukončiť ani jednu. Podľa vyššie uvedeného materiálu na MsZ bol stav prác k termínu 2. míľnika nasledovný:
- zrealizovanie opôr č. 1 a 2 združeného mosta na Rusovskej ceste - hotové na 25 %,
- zrealizovanie spodnej stavby premostenia Chorvátskeho ramena pri kostole Sv. rodiny (opory č. 1 a 4 a piliere č. 2 a 3) - hotové na 44 %,
- zrealizovanie koľajového spodku v celom koridore - hotové na 0 %.
Mesto si môže za nesplnenie míľnika nárokovať u zhotoviteľa zmluvnú pokutu. Termín ďalšieho míľnika (vybudovanie nosných konštrukcií všetkých troch mostov) je 12. mája 2023.
V súčasnej dobe sa na stavbe realizujú preložky inžinierskych sietí, upravuje sa terén pre koľajový spodok a budujú sa betónové základy pre stĺpy trakčného vedenia, pokračuje budovanie základov dvoch mostov a v Janíkovom dvore sa pripravuje výstavba haly denného ošetrenia električiek. Koncom novembra bola sprevádzkovaná náhradná komunikácia na Rusovskej ceste cez Chorvátske rameno, keďže v mieste pôvodnej cesty bude pokračovať výstavba nového združeného mosta. K októbru 2022 zhotoviteľ vyfakturoval realizované práce v hodnote 3,5 mil. € bez DPH, čo predstavuje 4,72 % z pôvodnej zmluvnej hodnoty zákazky.
Hlavné mesto stále nemôže čerpať príspevok z eurofondov, keďže ešte nie je schválená a podpísaná zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Podľa aktuálnych informácií mesto očakáva podpis zmluvy v januári 2023 (pôvodný termín bol v auguste 2022). Koncom novembra 2022 riadiaci orgán OPII zverejnil aktualizované vyzvanie na podanie žiadosti o NFP pre prvú fázu tohto projektu. Indikatívna výška finančných prostriedkov alokovaných z OPII pre prvú fázu je 73,163 mil. €. Pôvodná alokovaná výška z jari 2022 pre celý projekt bola 92,121 mil. €.