Pripravuje sa renovácia historického autobusu Ikarus 280.08

Legendárny "harmonikový" autobus Ikarus 280.08 sa konečne dočká renovácie.

Po 14 rokoch od ukončenia prevádzky kĺbových autobusov Ikarus 280.08 v hlavnom meste by sa mohla Bratislava dočkať zrenovovaného historického autobusu tohto legendárneho typu. Dopravný podnik Bratislava v týchto dňoch zverejnil výzvu na predkladanie ponúk na renováciu zachovaného autobusu #2881/II z roku 1987, ktorý na linkách bratislavskej MHD premával do roku 2003. Ide o posledné zachované pôvodné bratislavské vozidlo z celkového počtu 760 autobusov, ktoré boli do Bratislavy dodávané v rokoch 1974 až 1991. Pôvodne bolo po vyradení v roku 2007 zachované aj druhé vozidlo #4940 z roku 1989, ktoré však bolo zošrotované v roku 2011. Krátko nato sa ešte dopravnému podniku podarilo získať jedno vozidlo Ikarus 280.08 z roku 1989 pôvodom z Levíc. Dlhé roky sa ale s renováciou žiadneho vozidla nezačalo a s výnimkou niekoľkých rokov, kedy boli autobusy garážované v Krasňanoch, chátrali vo vozovni pod holým nebom.

Cenu renovácie DPB odhaduje na 92 800 € a práce by mal zhotoviteľ vykonať do 8 mesiacov od zadania objednávky. Renovácia má pozostávať z kompletnej opravy všetkých častí vozidla, jeho kompletizácie a nalakovania do stavu z roku 1987. Niektoré materiály a práce zabezpečí DPB vo vlastnej réžii (napr. čalúnenie sedadiel, podlahovú krytinu, lišty, gumové profily a pod.).

Aktualizácia: V súťaži uspela budapeštianska spoločnosť Lanta-Consulting Kft. s ponukou na úrovni odhadovanej ceny zákazky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
U mň to ide bez prihlásenia s VPN aj bez, z Firefoxu, Chromu, akého novomsie ako aj zo Samsung Internet čosi.
Reakcia na: Dispecer #25:
Nedá. Táto výzva na prihlásenie, ktorú to zobrazuje mne, nie je len "See more on Facebook" dialog, ale tvrdý redirect na https://www.facebook.com/login.php s hláškou "You must log in to continue." Aktuálne to ale ten príspevok zobrazí bez problémov aj mne ako neprihlásenému. Go figure. 😕 Asi úspešné prihlásenie na facebook z rovnakej IPčky z browseru s rovnakým fingerprintom mení správanie voči tomu, ako agresívne človeka núti k prihláseniu, inkognito neinkognito...

Sorry za off-topic.
Reakcia na: Dispecer #25:
Díky. Verím že "náš" Ikarus 280.08 bude rovnako krásny. Stačí sa potrieť na Sanos a je jasné, že môžeme byť radi za ľudí v DPB, ktorí naozaj vedia spraviť vynikajúcu robotu!
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Sú to fotky z opravy pražskej Čabajky.

Ja FB mám, ale aj na Inkognito režime (na PC) mi to ide, len pýta potvrdenie ku cookies... 😉 A keď aj zobrazí okno na prihlásenie, dá sa zrušiť kliknutím na "x" v jeho pravom hornom rohu.

Posielam aj priamo odkazy na fotky:
https://www.facebook.com/muzeummhd/photos/pcb.491343145682549/491339515682912
https://www.facebook.com/muzeummhd/photos/pcb.491343145682549/491339589016238
https://www.facebook.com/muzeummhd/photos/pcb.491343145682549/491339652349565
https://www.facebook.com/muzeummhd/photos/pcb.491343145682549/491339745682889
https://www.facebook.com/muzeummhd/photos/pcb.491343145682549/491339879016209
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Mne to bez prihlásenia tiež nejde, VPN nepoužívam, otvorilo sa mi to v inkognite raz (v Chrome, po udelenom cookie consente a opakovanom otvorení toho istého URL), na ďalší pokus už opäť nie... Ale samotná https://www.facebook.com/muzeummhd ide aj bez prihlásenia, je to post z 2 February at 18:18, ak sa nemýlim...

Ale keď ten post rozkliknem (klikom na dátum), tak opäť "You must log in to continue". Fotky sa ale rozkliknúť dajú...
Reakcia na: 3pa3ck3 #22:
No, tak u mňa to nejde. Skúšal som Chrome aj Firefox, oboje aj v Incognito, resp. private móde. Používaš VPN?
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Ja na ksichtoknihe som, ale skúsil som to otvoriť cez Inkognito režim na desktope aj smartfóne a fungovalo to na oboch bez prihlásenia
Reakcia na: S499.1023 #20:
Mňa to presmeruje na prihlasovaciu stránku a napíše "You must log in to continue."
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Ani ja nie som na ksichtoknihe a ide to aj bez prihlásenia.
Reakcia na: Dispecer #17:
Prosím aspoň v krátkosti o čom tam písu. Vyžaduje to po mne prihlásenie, ale ja na ksichtoknihe nie som. Ďakujem.
Prečo kurnik neurobia niaky depozitár v Jurajovom dvore/Trnávka
Po prvé by to ušetrilo údržbou po druhé opraví by stali menej peňazí po trietie si to zaslúžia take krasavice mat VIP miesto lebo sú to fakt klenoty
Reakcia na: Oliver91 #15:
Tak u Ikarusu neexistuje neopravitelný rám. To je taková konstrukce, že ho lze opravit. Anebo vyrobí nový. To není RTO, které má ohýbané prvky rámu.
a ten levičák bude slúžiť ako zdroj nahrádných dielov? a čo v prípade, že sa po odstrojení zistí, že rám je neopraviteľne prehnitý? každopádne, držím palce víťaznej firme, mohlo by byť časozberné video z rekonštrukcie.
Reakcia na: Andrej #2:
mohli by.....ja by som prispel, kľudne
Reakcia na: thomas123 #3:
Kto sa ako nabalí pri tej cene? Koľko veteránov si opravil aby si povedal ze 16,5m autobus sa opraví za menej? Navyše, zrovna 2881 už bola šrotom v čase, kedy veselo 4 kolóna jazdila na 280tkách, a IK283 ešte dostávali opravy na daľšie tisíce kilometrov....Zachovaná bola len pre to, že bola "najstaršia", teda najhodnotnejšia. Keby šlo len o "ikarus", spraví sa levičák, vyklepe sa čumák, premaže sa, naštetkuje (zanítuje, pre ten správny efekt opráv DPB - šrotrix, trinity) a máš "hotovo". 2881 mám dosť prelezenú ešte z kraksňan, tam sa pri stúpení kamkoľvek ohlo všetko. Kdekoľvek si strčil ruku, prešiel si von z karoserérie, a to, že niekto mal tak nechutne veľké gule vziať to na tyči cez pol mesta, klobúk dole. Takže, ak chceš výsledok zodpovedajúci povýrobnému stavu, kvalite Sanosa, tá cena je naopak dosť nízka.


Ale áno, v jednej veci máš trocha pravdu - už dávno poznáme tieto problémy opráv, a je možno škoda, že sa neristupuje k inému riešeniu - oprava v čase vyradenia - kedy sú dostupné technológie, prípravky, znalosti, a kopce náhradných dielov. Napr v čase vyradenia IK400, bolo dosť vrakov v Petržalke, pri oprave stačilo vyberať najlepšie diely, a oprava by vyšla o nejaký kus lacnejšie.... Lenže, keď nie sú peniaze, ideš po tom, čo ti horí. Doslova...
Reakcia na: volod #9:
Aha, na elektrobusy som uplne zabudol. Je skoda ze to nevyriesili nejak, teraz bude vsetko co pride na rekonstrukciu v ovela horsom stave.

A renovovane historicaky garazuju kde?

A ked som uz tu.. vie niekto co je teraz s 3702? Od 2018 sa akosi vyparila.
Reakcia na: ratataj #6:
Súhlasím, ale aj trolejbusom a električkám by sa strecha zišla.
Reakcia na: volod #8:
Ak ich DP odbremenil od zháňania materiálov, tak je to de facto len dôkladná GO, a tá zvyčajne netrvala niekoľko rokov...