Dopravný podnik chce zvýšiť presnosť i frekvenciu meraní parametrov trolejbusového trakčného vedenia.
Bratislavský dopravný podnik už mnoho rokov využíva na meranie parametrov trakčného vedenia v električkovej sieti špeciálne upravenú technologickú električku T3 #8437. Na meranie parametrov trolejbusového trolejového vedenia doteraz takéto vozidlo dopravnému podniku chýbalo a všetky merania boli vykonávané ručnými meracími prístrojmi, čo so sebou prinášalo určitú mieru nepresnosti i obmedzenú dostupnosť meraní, napríklad pri preberaní stavieb trakčného vedenia.
Dopravný podnik sa preto rozhodol zostrojiť merací trolejbus, ktorý mu umožní zvýšiť frekvenciu meraní v pravidelných intervaloch počas roka, podobne ako sa vykonáva na električkových tratiach. Okrem toho takéto vozidlo umožní štandardizovať a spresniť tieto merania, skráti čas na vyhodnotenie meraní, umožní realizovať merania pri preberaní stavieb a tiež by malo umožniť objektívnejšie posudzovať kvalitu povrchu cestných komunikácií, po ktorých trolejbusy premávajú.
Podnik v súčasnosti hľadá dodávateľa technologického vybavenia pre tento merací trolejbus. Meracie zariadenia by mali byť schopné merať nasledujúce parametre: rýchlosť trolejbusu, rázy zberačov, výšku zberačov, vzdialenosť trolejových vedení od seba, napätie v trolejovom vedení, náklon vozidla a vonkajšiu teplotu. Požadované sú aj kamerové záznamy z merania (snímanie trolejového vedenia, snímanie vozovky pred trolejbusom, bočný kamerový záznam). Súčasťou zákazky je aj dodanie výpočtovej techniky a vytvorenie aplikácie na vyhodnocovanie meraní. Na meracie vozidlo by mal byť upravený jeden zo starších trolejbusov Škoda 14 Tr.