S dopravcom Slovak Lines odišli z regionálnych liniek Bratislavského kraja aj autobusy značky Karosa.
So zmenou dopravcu na regionálnych autobusových linkách v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) prišlo aj k výmene vozidlového parku. Hoci nastupujúci dopravca Arriva Mobility Solutions bude okrem nových autobusov dočasne prevádzkovať na týchto linkách aj staršie vozidlá, autobusy nesúce značku Karosa už medzi nimi nebudú.
Poslednými autobusmi Karosa, ktoré dopravca Slovak Lines prevádzkoval na linkách IDS BK, boli autobusy Karosa radu 950, konkrétne typy Karosa C 954(E) a Karosa Axer 12,8M. Modelový rad Karosa 950 konštrukčne vychádzal z predchádzajúcich radov 700, 800 a 900 a bol zároveň posledným radom autobusov nesúcich značku Karosa. Tieto autobusy boli vyrábané v rokoch 2001 až 2006 v podniku Karosa vo Vysokom Mýte. Autobus Karosa C 954 (resp. vylepšený typ C 954E) bol štandardný prímestský autobus s dĺžkou 12 metrov. Autobusy Karosa Axer (C 956) boli vyrábané ako kompromisné riešenie medzi linkovým a zájazdovým autobusom, pričom k dispozícii boli v dvoch dĺžkach, 12 a 12,8 metra, a v rôznych výbavách. Axery si našli obľubu aj u dopravcov v západnej Európe.
Prvé linkové autobusy Karosa C 954 sa v Bratislavskom kraji objavili v roku 2001, kedy spoločnosť SAD Bratislava (od roku 2007 Slovak Lines) dostala prvé vozidlá tohto typu. Do roku 2004 boli zakúpené necelé štyri desiatky týchto autobusov. Autobusy boli ešte vtedy v typickom prímestskom modro-bielom vyfarbení. V rokoch 2005 a 2006 ešte SAD Bratislava zakúpila dve desiatky predĺžených autobusov Karosa Axer 12,8M v bežnej linkovej výbave poskytujúcich vyššiu prepravnú kapacitu, ale už v červenej farbe. Krátko nato boli aj autobusy C 954(E) odeté do nového červeného šatu Slovak Lines Regio.
Pôvodné Slovak Lines Karosy C 954(E) boli v rokoch 2014 - 2015 po nákupe nových autobusov Irisbus/Iveco Crossway buď odpredané iným dopravcom, alebo preradené na zmluvnú dopravu vykonávanú spoločnosťou Slovak Lines Express na Záhorí. Odpredané boli aj štyri Axery 12,8M, zvyšné boli vybavené klimatizáciou priestoru pre cestujúcich a naďalej premávali na prímestských linkách. V roku 2018 bola väčšina z nich preradená do Slovak Lines Express na zmluvnú dopravu a zvyšných 5 premávalo na linkách IDS BK až do novembra 2021.
Veľký návrat autobusov Karosa C 954(E) na regionálne linky IDS BK sa udial v rokoch 2017 - 2018, kedy Slovak Lines odkúpil 24 jazdených autobusov z rokov 2003 až 2006 od dopravcov SAD Trenčín a SAD Zvolen. Pôvodne biele (ZV) a modré (TN) autobusy boli odeté do slušivého inovovaného červeného šatu Slovak Lines Regio používaného na autobusoch Crossway. Postupne bola na tieto autobusy domontovaná aj klimatizácia pre cestujúcich. V rokoch 2018 a 2019 Slovak Lines zaradil na linky IDS BK aj dva jazdené autobusy Karosa Axer 12,8M odkúpené od SAD Prievidza. Aj tieto autobusy boli upravené podobne ako jazdené Karosy C 954(E).
Koniec autobusov Karosa radu 950 na regionálnych linkách IDS BK prišiel takmer presne po 20 rokoch od začiatku premávky prvých vozidiel tohto typu u vtedajšej SAD Bratislava. Ďalší osud autobusov Karosa, ktoré jazdili na prímestských linkách zatiaľ nie je známy. Je možné, že budú predané, alebo ešte využívané na zmluvnej doprave. Nateraz by mali byť odstavené v jednotlivých prevádzkach Slovak Lines.
V rámci IDS BK je ešte možné odviezť sa autobusom značky Karosa na mestských linkách Dopravného podniku Bratislava (linky 31 a 75 počas špičiek pracovných dní), ktorý prevádzkuje posledné vozidlá kĺbového typu Karosa B 741 CNG. Aj s týmito autobusmi nás však už v najbližších týždňoch čaká definitívna rozlúčka, keďže na prelome rokov budú nahradené novými nízkopodlažnými autobusmi značky Otokar.