Termín začiatku výstavby pokračovania petržalskej električky bude závisieť od ukončenia obstarávania zhotoviteľa.
Magistrát hlavného mesta informoval o výsledku verejnej súťaže na zhotoviteľa novej električkovej trate v úseku Bosákova - Janíkov dvor v Petržalke. Verejnú súťaž mesto vyhlásilo na jeseň minulého roka a uchádzači mohli ponuky predkladať do 23. marca 2021. Ponuky do súťaže predložilo osem uchádzačov. Poradie uchádzačov po vyhodnotení ponúk je nasledovné:
- Združenie MHD Petržalka (hlavný člen Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., ďalej Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA)- ponúknutá cena 89 503 193 € s DPH
- Združenie ICM-DUHA (hlavný člen ICM S.p.A, ďalej Dúha, a.s.) - ponúkutá cena 95 737 249 € s DPH
- Združenie Električka (hlavný člen PORR, s.ro., ďalej Hochtief SK, s.r.o.) - ponúknutá cena 98 562 301 € s DPH
- Združenie NS MHD2, Doprastav-Strabag (hlavný člen Doprastav, a.s., ďalej Strabag, s.r.o.) - ponúknutá cena 101 803 322 € s DPH
- Združenie Ventura – AVA-stav (hlavný člen Francesco Ventura Construzioni Ferroviarie s.r.l., ďalej AVA-stav s.r.o.) - ponúknutá cena 103 745 231 € s DPH
- Ferrovial Group (hlavný člen Ferrovial Construction Slovakia, s.r.o., ďalej Budimex S.A., Kami Profit, s.r.o.) - ponúknutá cena 106 956 738 € s DPH
- Združenie Nosný systém MHD 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor (hlavný člen Eurovia SK, a.s., ďalej TSS Grade a ELZA Bratislava) - ponúknutá cena 110 173 077 € s DPH
- Subterra, a.s. - ponúknutá cena 119 018 426 € s DPH
V súčasnosti plynie lehota na prípadné podanie námietok voči vyhodnoteniu súťaže. Ak v zákonnej lehote nebude podaná námietka, mesto predloží tender na kontrolu na Úrad pre verejné obstarávanie a riadiaci orgán Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a následne môže byť podpísaná zmluva s víťazom súťaže. V prípade podania námietok bude ďalší postup závisieť od rozhodnutia ÚVO, podpis zmluvy s víťazom sa tým môže posunúť aj o niekoľko mesiacov. Ešte v júni magistrát očakával, že k podpisu zmluvy v ideálnom prípade príde v septembri 2021 (oproti odhadu z júna 2020 oneskorenie o dva mesiace). Primátor mesta však už v uplynulých týždňoch nevylúčil, že výstavba napokon začne až v prvých mesiacoch roka 2022.
Samotné stavebné práce by mali trvať 27 mesiacov a mesto by ich chcelo stihnúť do konca roka 2023. Stavebný dozor počas výstavby by mala zabezpečiť mestská spoločnosť Metro Bratislava.
Projekt bude z väčšej časti (95 %) financovaný z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštrúra. Mesto pripravuje žiadosť o nenávratný finančný príspevok, pričom žiadosť by chcelo podať na jeseň tohto roka. Jej schválenie a podpis sa očakáva vo februári 2022.
Najnovší dostupný harmonogram projektu je na nasledujúcom obrázku: