Obaja sa dohodli na spoločnom postupe a spolupráci pri vybudovaní časti vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž - Viedeň - Bratislava, ktorý bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude i nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci MHD v Bratislave. Jeho súčasťou bude vybudovanie novej podzemnej železničnej stanice v širšom centre mesta - Filiálky, prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. Tento projekt bude úzko súvisieť i s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí mestskú časť Petržalka s centrom mesta.
Náklady na vybudovanie časti vysokorýchlostného koridoru, ktorý spojí Bratislavu s Viedňou budú približne vo výške 300 miliónov eur a predstavitelia ministerstva i mesta chcú využiť pri financovaní Kohézny, resp. štrukturálne fondy EÚ.