DPB plánuje modernizáciu označníkov na zastávkach

Novými označníkmi budú postupne vybavené všetky zastávky.

Dopravný podnik Bratislava plánuje v priebehu troch rokov zmodernizovať označníky zastávok bratislavskej MHD. Malo by ísť o výmenu približne doterajších označníkov za modernejší typ v počte približne 1500 kusov. Nový typ označníkov bude zodpovedať tomu, ktorý sa od minulého roka používa na zmodernizovaných zastávkach električiek. Pôjde teda o už známy modulárny typ definovaný v Technických a prevádzkových štandardoch IDS BK pozostávajúci z niekoľkých modulov - emblému so symbolmi vozidiel zastavujúcich na zastávke, názvu zastávky, doplnkových informácií a linkových tabuliek s číslom linky a cieľovou zastávkou. Na dôležitejších zastávkach by mali byť označníky doplnené o výraznejšie označenie nástupišťa (napr. A, B, C...) formou kruhového terčíku na vrchu označníka.

Súčasťou modernizácie označníkov budú aj nové vitríny pre cestovné poriadky a ďalšie informácie. Súčasné plechové tabule s nalepenými cestovnými poriadkami majú byť nahradené uzamykateľnými zasklenými vitrínami upevnenými na zastávkový stĺpik. Vitríny budú v rôznych veľkostiach, minimálne pre 2 až 6 listov formátu A4. S novým typom vitríny na označníku sa cestujúci už môžu stretnúť na zrekonštruovanej zastávke Chatam Sófer.

Dopravný podnik v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom overenia aktuálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na zastávkové označníky u relevantných firiem na trhu. Následne zrealizuje verejné obstarávanie na dodávateľa nových označníkov. Samotný priebeh výmeny označníkov bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov v jednotlivých rokoch.

Najbližšie sa budú môcť cestujúci s novým typom označníkov stretnúť okrem zrekonštruovaných električkových tratí aj na zastávkach autobusov a trolejbusov pri vznikajúcej autobusovej stanici na Mlynských nivách. Postupne majú byť týmto typom označníkov označené aj zastávky regionálnych autobusov v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #96:
Trocha prekvapivé vzhľadom na to, že do PTK sa zapojilo až päť subjektov. Inak by som si ale tipol, že Zliner tu bude figurovať iba ako dealer pre mmcité (?).
Sutaz na oznacniky vyhral Zliner, ktory sa prihlasil ako jediny
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3120626
Reakcia na: Minko #93:
Bez modernizácie v prospech cestujúcich jazdia napríklad T3G. Napriek tomu o nich nebudem tvrdiť, že majú 50 rokov, keď ich majú len 30.
Bolo vyhlásené verejné obstarávanie, ktorého výsledkom má byť rámcová zmluva umožňujúca zadávať objednávky na nové označníky v priebehu 4 rokov: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/428771
Reakcia na: S499.1023 #84:
a nejazdia v BA električky typu T3 bez modernizácie v prospech cestujúcich? 😉 (nie výmenu trakčných motorov, výmenu podlahovej krytiny a iné serepetičky nepovažujem za zmenu v prospech cestujúcich) 🙂
Reakcia na: Ike #91:
Myslis pristupm, aby sa robili tie veci, ktore su efektivne? Najma v stratovom podniku? 😃
Reakcia na: kecho #90:
Počuj, takýmto prístupom by sme dnes používali dierne štítky a úspechom v doprave by bol prelet nad lamanskym prielivom😅
Reakcia na: Valec #89:
A ten cas, co zamestnanci DPB stravia nad pripravou celej akcie, mohli radsej vyuzit vyhadzovanim asocialov z busov alebo vymenou tercikov na zastavkach alebo znizenim stavov zamestnancov a usetrenim mzdovych nakladov, kedze to mozno robia aj zbytocne v ramci pracovnej doby. 🙂
Reakcia na: MatejBA #78:
Ja sa nesnažím a ani nemusím obracať diskusiu žiadnym smerom. Hneď v prvej vete som sa ťa pýtal, aký postup by si navrhoval, možeš kľudne ostať pri odpovedi na tú otázku. Zatiaľ sa ti to nepodarilo.

Ale evidentne máš problém prečítaš si článok, pod ktorým diskutuješ. Lebo reakcia "A predsa ide "vyhadzovat" peniaze" pár odsekov pod textom "Dopravný podnik v súčasnosti realizuje prípravné trhové konzultácie s cieľom overenia aktuálnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na zastávkové označníky u relevantných firiem na trhu. Následne zrealizuje verejné obstarávanie na dodávateľa nových označníkov. Samotný priebeh výmeny označníkov bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov v jednotlivých rokoch" mi nejako nejde dokopy.

Však výsledkom celého procesu môže byť aj to, že:
- nikto takéto označníky nie je schopný dodať,
- alebo sa neprihlási do obstarávania,
- alebo bude pýtať toľko, že sa ani jeden nekúpi.
Reakcia na: Minko #80:
možno by pre tagera bolo atraktívne zdieľať zlomené prsty, ktorými si zbiera vyrazené zuby 😃
Reakcia na: N/A #86:
Kvalitnu dopravu? Cize bosorky lietali na metlach a cestujuci budu na oznacnikoch 😃
Ze nieco “bude stratove vzdy” je uz samo o sebe dost zle a na zamyslenie (aj obhajovanie, ze to proste musi byt stratove), ale je nutne tu stratu prehlbovat zbytocnostami?
Preco si DPB nerobi reklamu vo vlastnej rezii a krmi Pigmediu? Lebo “musi byt” stratovy?
#84 A najmä, všetci čo tu hovoria o efektívnom riadení si zrejme neuvedomujú, že cieľom firmy je vytvárať zisk, zatiaľ čo cieľom DPB je poskytovať kvalitnú dopravu (ktorá bude stratová vždy)...

#82 Je zaujímavé, že označníky v Karlovke majú už rok a doteraz sa na nich (a ani na prístreškoch) vandali nijak nerealizovali.

#79 DPB nedokázal kúpiť autobusy? Čo má DPB spoločné s rozhodnutiami mestského zastupiteľstva?
Reakcia na: Minko #82:
Áno trochu sme sa nepochopili. A určite súhlasím že pre cestujúceho je oveľa dôležitejšie aké, a či vôbec, vozidlo mu príde, než označník na zastávke. Určite by sme ešte prežili pár rokov s červenými zvarencami 1990.
Reakcia na: Minko #76:
Ja teda nepozorujem, že by v Bratislave jazdili 50-ročné električky a v nejakej zásadnej miere ani 35-ročné autobusy.
A ako sa podľa teba firma riadi? Ukáž nám to. Akú firmu riadiš?
Reakcia na: Minko #80:
Lenže keď to do 24 hodín zatrieš, nemá taký bodík ako keď to tam necháš svietiť desať rokov. A keď mu to zatrieš tridsaťkrát, bude za lúzra čo si nevie vyberať spoty.

Ako už predrečníci spomenuli, je to vyskúšaná a overená stratégia, že vytrvalá údržba dokáže mieru vandalizmu znížiť. Hnusný Slovšport s tisíc vrstvami všetkého je totiž dokonalý inkubátor pre overovanie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory - kým udržiavané JCDčko odrádza aspoň tú menej odvážnu časť vandalov. Navyše, žiadnu lepšiu stratégiu sme zatiaľ nevymysleli. Nechať veci zničené predsa situáciu samé od seba nijako nenapraví.
Reakcia na: perets #81:
dobre zjavne sme sa nepochopili a ideme v téme smerom, ktorý nebol mojim úmyslom. Chcel som poukázať na to, že nový označník nielen že neskultúrni zastávku štýlom odradenia sprejerov ale práve naopak, stane sa ich lákadlom. Miešaš hrušky s jablkami- nové cesta neláka nikoho aby prišiel s čakanom a rozkopal ju- len tak z rozmaru. Nový označník ti je na h keď po teba príde električka z roku pána 196x bez zásadnej modernizácie. (a nie to že bola vyrobená v roku 1989 t.j. 20 rokov od uvedenia tohto typu do výroby ju za takto "mladú" nikdy považovať nebudem) Alebo 35 ročná Karosa pri ktorej sa miestami modlíš, aby sa za jazdy neotvorili dvere či nerozpadla. Nie nejaký označníky ktoré z veľkej miery vyzerajú tak ako vyzerú pre neochotu údrby venovať im viac času ako pár sekúnd na ďalšiu vrstvu duvilaxu a nalepenie cestovného poriadku (ktorý vzhľadom na nekonečné výluky a výluky výluk) má veľmi krátku životnosť. 🙂
Reakcia na: Minko #80:
Načo budeme opravovať cesty, aj tak sa znovu rozbijú, načo vyháňať bezdomovcov z autobusov aj tak nastúpia do ďalšieho, čistiť sedačky... No len preto aby to tu vyzeralo trochu lepšie. A malá kopa pýta viac.
Reakcia na: perets #77:
no zo skúsenosti aj z iných miest čo mám, do pár dní by tam boli znova. 😉 Tageri majú radi výzvy a napríklad aj tú, kedy to toho druhého prestane baviť a proste sa na promptné zatieranie tagov nevykašle... Dnes keď stačí jedna fotka a # a vie to celá komunita, či to zmažeš o hodinu, deň mesiac či rok je jedno. proste ten človek dostane v komunite "bodík" za to že to dal.
Reakcia na: S499.1023 #74:
Ale ano, v civilizovanom svete by to spochybnovali, kebyze DPB krvaca a prisiel o 75-90% prijmu na 3 ci kolko mesiacov, ze nedokazal kupit autobusy, ktore nam chybaju viac ako znacky. Kebyze je bezny rok a business as usual, nikto by tu urcite ani necekol (ja by som urcite ostal v takom pripade ticho).
Reakcia na: Valec #71:
Mame rok, kedy je vsetko ekonomicky v p69i, DPB vyplakaval ze nema peniaze a mesto ziadalo dotaciu na MHD. A predsa ide "vyhadzovat" peniaze aj tam, kde len nedavno osadil nove 90te zastavky? Ked mame ine problemy, ktorym by tie peniaze prospeli viac ako nasilu vymenena zastavka buduci rok, ked nam hrozi, ze zas bude cestovat nula cela nula ludi v MHD?

Tak predsa logicky tento ci buduci rok, kym je covid a ekonomicke ochladenie, sa to nebude riesit sudruh riaditel, ked nie su peniaze 🙂

A nesnaz sa otocit diskusiu smerom ze som proti ci ma DPB obnovovat zastavky 30 rokov. Pretoze to som netvrdil a je to hrube zavadzanie + mi vkladas do ust co som nepovedal.