Premávka MHD od začiatku školského roka (od 1.9.2020)

Väčšina liniek bude opäť premávať v režime školského roka, ukončené budú aj niektoré dlhodobé výluky.

Od začiatku nového školského roka, od 2. septembra 2020, budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka.

Výnimkou budú linky 31 39 a 68, ktoré budú naďalej premávať s prázdninovými intervalmi medzi spojmi.

Linky 61 83 84 210 budú počas špičiek premávať častejšie. V Karlovej Vsi sa okrem nasadenia väčších autobusov na linke 32 doprava neposilňuje.

Podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka budú od 2. septembra 2020 premávať aj regionálne linky IDS BK.

Po ukončení výluk v Dúbravke a v Jarovciach budú od 1. septembra 2020 linky 26 27 83 N34 90 91 191 a N91 opäť premávať po svojich pôvodných trasách.

Po ukončení rekonštrukcie električkovej trate v Rači bude od 7. septembra 2020 obnovená aj premávka liniek 52 56 65 po pôvodných trasách v Rači a premávka električkových liniek 3 a 7 na konečnú Rača, Komisárky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #63:
Takto podrobne som to nedomýšlal, ale predpokladám že 36 by proste išla priamo od Tesca do Dúbravky, takže neprekrývalo by sa nič.

Keď som si ešte pred asi 10 rokmi kreslil tú ZB tak idea bola že určené spoje na tom minibuse by pokračovali okolo VW do DNV. Ale to bola iná doba, ešte neboli Bory, ani taký dopyt po prestupe na električku. Dnes by to už bola asi blbosť.
Reakcia na: 810zssk #62:
A čo by si potom urobil s 36? Neprekrývala by sa z veľkej časti s novým minibusom?
Reakcia na: Valec #61:
Strmé vŕšky by som neriešil 37 ale skôr nejakym lokálnym minibusom v dobrom intervale, ktorý by povymetal odľahlejšie časti ZB (vrátane ulíc kade veľký bus neprejde) a na tú 37 nadväzoval.
Reakcia na: 810zssk #59:
Vzhľadom na cestnú sieť v ZB by taká linka 37 musela mať 3 vetvy (Strmé vŕšky, stred a Marianka) s neatraktívnym intervalom, alebo nejaké zachádzky predlžujúce dobu jazdy.
Reakcia na: MatejBA #56:
Lenže PPA Controll je už za prvou (a pomerne silnou) výstupnou zastávkou na území mesta, takže tam voľná kapacita mohla byť aj v špičke. Zo Záhoria je takou zastávkou až Patrónka (možno čiastočne aj Vrančovičova).
Stupavské linky neriešme, tam v špičke kapacita proste nie je. Ale keby sme mali funkčný IDS, viem si predstaviť zlúčenie 37 a 215 do jednej linky v trase dnešnej 37 v úseku Most SNP - Záhorská a ďalej vetvenie striedavo na konečnú pri Tescu a do Marianky.

Plus treba doriešiť tie Strmé vŕšky nech to tam konečne dostane nejaku normálnu obsluhu, lebo zas sa tvárime že ľudia môžu presadnúť do MHD keď im cez víkend pošleme autobus raz za hodinu idúci do Dúbravky (kam skoro nikto zo SV ísť nechce).
Reakcia na: si #57:
Pokial viem, tak maju regiobusy cez ZB rovnaku trasu ako 37, len maju menej zastavok a idu cez cele mesto az po ASMN - cize by mali byt rovnako rychle, ak nie rychlejsie a ponukat aj dalsie prestupy, ktore 37 neponuka.

Kde ale uznavam, ze sa mozem mylit, je naplnenost liniek, kedze som nimi chodil skor cez den a vikend ako rano.
Reakcia na: MatejBA #56:
"Aj ja som chodil od PPA Controll na ASMN regio busmi (a odtial dalej) namiesto 4+50 a urcite to bolo lepsie a rychlejsie ako ist "castejsie ako metro" elektrickou"
a tu si presne vystihol aj to preco si tak chodil... pokial ludom tam byvajucim regiobusy nevyhovuju (ci uz z dovodu trasy alebo toho ako dlho im to (kompletna trasa aj s prestupmi) trva), tak ich tam nasilu nedostanes (a druha vec je ze ci sa tam zmestia, ja tam nebyvam, posudit teda neviem, ale ak tie spoje uz prichadzaju narvate, tak s nimi rovnako tak nemozes pocitat co sa kapacity tyka)
Reakcia na: si #54:
Za normalnych okolnosti DD trpeli aj v spicke pred vylukou - aj preto sa napriklad tolerovala 133 rano dlhu dobu napriek nesystemovosti - uvidime co bude po reko 🙂

Ale pokial sa chceme hrat na fungujucu integrovanu dopravu, tak skutocne musime ratat aj s regio linkami v ramci mesta, kedze beznemu cestujucemu ma byt sumak ci to jazdi Lajns, DPB, Jancura, Martin Uher ci Astan Seran. Tomu ma prist autobus (Tbus alebo elektricka) a ma si sadnut a cestovat.

Aj ja som chodil od PPA Controll na ASMN regio busmi (a odtial dalej) namiesto 4+50 a urcite to bolo lepsie a rychlejsie ako ist "castejsie ako metro" elektrickou 🙂
Reakcia na: si #54:
Pričom MBA ešte nezakalkuloval ani to, že ponúkaná kapacita musí pobrať cestujúcich aj z nácestných zastávok.
Reakcia na: MatejBA #53:
v pripade dlhych dielov mozes este trocha teoretizovat s kapacitou dopravy na vlastny pohon (pesia dochadzka, bicykel a pod.), zo zahorskej bystrice vzhladom na jej vzdialenost tych ludi co by taketo druhy dopravy vyuzili ale asi vela nebude....
a hlavne dlhe diely momentalne trpia kvoli vyluke, za normalnych okolnosti by to az tak zle byt nemalo... a ak chces ludi donutit nejazdit vsade autom, tak im treba aj ponuknut nejaku volnu kapacitu vo vozidlach (a nie na ich streche 🙂 )
Reakcia na: Valec #52:
Ked neviem kapacitu Lajnsovych autobusov, nebudem si domyslat presnu kapacitu a zahrnat ich do vypoctov

Druha vec je, ze len samotna MHD ma pocas 4 hodin rano v ZB (5-9) kapacitu 2600+ ludi ak nie viac, pricom obyvatelov v ZB je 6000-7000 tisic.

Take Dlhe Diely maju rannu kapacitu pocas rovnakych 4 hodin v sucasnej dobe pri najlepsom do 9000 a pri najhorsom okolo 7000 ludi (zalezi ake vozidla sa daju na 32).

Pri pocte obyvatelov 20000-25000 to teda vychadza, ze za 4 hodiny odvezies (komfortne) niekde medzi 28% az 45% podla toho ake cisla beries. V ZB mas iba s MHD vzdy minimalne 40% a ak sa vypravi aj klbak tak cez 50% a do toho narozdiel od DD maju alternativu v podobe Lajnsov.

A kedze podla FFF13 je ist necely kilometer na zastavku daleko tak nemozeme pouzit argument "vsak mozu ist peso na elektricku (ked jazdia)/X5" 😉
Reakcia na: MatejBA #50:
"spickova hodinova kapacita ... bohviekolko stovak na regio linkach"

Týmto si len dokázal, ako neuveriteľne teoretizuješ bez akéhokoľvek poznania reality.
Reakcia na: MatejBA #50:
No dobre, tak keby sme Lajná zbavili buzerovania s lístkami + zmanili trasu aspoň L215 žeb chodila aj na konečnú pri Tescu, možno by to dávalo zmysel ale do novej zmluvy nevidím tie lístky moc reálne. Ďalšia vec by bolo nekomfortné prestupovanie na Patrónke z nástupišťa MHD k 215. Oveľa jednoduchšie by sa to dalo vyriešiť posilnením 37 na interval 10/20/12//20 alebo aspoň 12/20/12//20 pretože v tej poobednej špičke to nie je vôbec atraktívne. Na moje navrhované posilnenie musí stačiť jeden, maximálne dva vozy navyše a zase 12m vozidiel nemáme až tak málo. Keď tak by sa to dalo prežiť aj s tým jedným Tedomom navyše. L36 by sa mohla tiež posilniť ale zatiaľ stačí (nebýva v nej veľa ľudí), možno o rok ale hlave jej cez prázdniny nechať polhodinový interval nie hodinový ako cez víkenkdy. Ozaj a ktorá je to tá najhoršia linka v BA? 21?
Reakcia na: 810zssk #49:
Uplne by stacilo spravit zastavky Zahorska-CS Tankistov, pri MIU ZB a Krce na Tatranskej pre 215 a zbavit sa buzeracie Lajnami pri listkoch/PCL a naozaj sa nemusi posilnovat 37.

V okoli Krcov mas vystavbu, ktoru ti zastavka Krce pokryje (a tym padom ked prestupi cast ludi na tejto zastavke do regio busov tak uvolni kapacitu 37).

Dalej mi chces povedat, ze pre sesttisicovu ZB je spickova hodinova kapacita cca 500 ludi na 37, 150-160 na 36 a bohviekolko stovak na regio linkach malo?

Re #47: Tam mi islo skor o zlepsenie spojenia s Bory Mall a Dubravkou, aby nemuseli cestovat obklukou s 37 do Lamaca/Tesca Lamac a uvolnili tolko katastrofalnu preplnenost najhorsej linky BA, kedze v Boroch a okoli mas dost pracovnych miest/POI a urcite nemale % ludi zo ZB tam pracuje ci chodi.
Reakcia na: MatejBA #45:
A kde inde by ešte tá 215 stála než na Krčoch? Či chceš povyvážať ľudí z Marianky po celej Záhorskej Bystrici?
Reakcia na: MatejBA #40:
Žiadne nové pravidlá nie sú a nebudú. To čo máš na mysli sú zmluvné podmienky v bežiacom tendri na poskytovateľa prímestskej dopravy po 2021.
Reakcia na: MatejBA #36:
Pozri si na mape kde je Záhorská Bystrica, kde sú električky a kade vedie ich trasa. Potom pochopíš prečo 37 a nie 36.
Reakcia na: Valec #42:
Človek s mentálnym nastavením Gejzu má neustálu potrebu niečo schvaľovať a potom si samozrejme myslí, že je to tak aj u ostatných.
Reakcia na: FFF13 #44:
Ten tvoj priklad s 95 je uplne od veci ale nevadi 😂

A aky je problem upravit trasu napriklad 215, aby zastavovala aj inde ako na Krcoch/MIU ZB? A hned mas posilnenu dopravu a viac menej zadarmo. Ono ZB v porovnani s inymi castami nema zlu verejnu dopravu - v ponuke aj v mnozstve. Jediny problem je ten sadisticky nulovy listok, ktory staci zmenit a ludom moze byt jedno, ci pride 37, 215, 65535.

A ze je to daleko na Krce? Ale no tak, je to asi ako na elektricky z krajnych casti Dubravky/Dlhacov, z Ahoja na elektricky ci z Potocnej k MHD - cize mat jednu vacsiu zastavku pre viacero spojov, hlavne ak v okoli Krcov pokracuje vystavba, nie je od veci ako sa snazis prezentovat, hlavne ak to zoberie ludi z okolia zastavky z 37 a tym padom uvolni kapacitu bez nutnosti posilovat tam, kde nie su financie, vodici ani vozidla 😉