Do konca júna pribudlo 36 klimatizovaných autobusov

Klimatizáciou sú už vybavené dve tretiny všetkých autobusov bratislavskej MHD.

V priebehu prvého polroka tohto roka prebehla montáž klimatizačných jednotiek do starších kĺbových autobusov SOR NB 18 City. Montáž vykonávala česká firma Zliner zo Zlína. V rámci prvej etapy bolo klimatizáciou interiéru pre cestujúcich vybavených spolu 36 vozidiel. Posledné vozidlá s domontovanou klimatizáciou začali jazdiť v závere školského roka. Zoznam všetkých vozidiel s doplnenou klimatizáciou je dostupný v katalógu vozidiel. Na každé vozidlo boli osadené dve klimatizačné jednotky Eberspächer AC 515 G2, každá s chladiacim výkonom 22 kW.

Podiel klimatizovaných autobusov v bratislavskej MHD sa zvýšil na približne dve tretiny z celkového počtu prevádzkových autobusov. Tento podiel sa v blízkej budúcnosti ešte zvýši po dodávke 81 nových klimatizovaných kĺbových autobusov a 8 minibusov, vyradení starých autobusov Karosa a po zrealizovaní druhej etapy montáže klimatizácií do starších vozidiel, ktorá by mala zahŕňať ďalších 32 autobusov SOR NB 18 City. Realizácia uvedených aktivít však bude závisieť od pridelenia finančných prostriedkov dopravnému podniku z rozpočtu hlavného mesta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SuchSoft #30:
36 s klimou pribudlo a 36 bez klimy sa stratilo. 🙂
Hm, a ja že ako je možné, že pribudlo 36 klimatizovaných autobusov. Odkiaľ sa vzali? Prečítal som si článok, a zistil, že žiadne nepribudli, pribudli len klimatizácie. 😮
Reakcia na: N/A #19:
😂 Veď ale takíto smradi nič iné ani nezaslúžia len buzerovanie od nástupu do služby po jej koniec.
Reakcia na: N/A #26:
Ja si tie okná pamätám a áno, ak sú dobre navrhnuté a rozmiestnené, tak je výmena vzduchu (a aké-také ochladzovanie) cez ne dostatočná. A nevidel by som problém ani v tom, keby autobus v čase skutočne nefunkčnej klímy z tých výduchov proste fúkal len vzduch z vonku (keďže miniokienka nedokážu urobiť vzduch vo vozidle príjemnejším a niekedy sa nedajú ani otvoriť). Ale to sa nedeje, lebo je to očividne veľmi náročný technický problém.
mne sa páčili busy v thesalonikách, klíma funkčná, veľké okná, keď bola porucha, tak sa perfektne vetralo 🙂 😃
Reakcia na: shaggy #25:
Klimatizácia chce u nás ešte asi 10 rokov, kým mentálne aj vodiči dospejú k poznaniu, že to nie je dekorácia a zlý zlodej nafty, ale je to pre cestujúcich. Kľudne by som klímy vymenil aj ja za okná, ale také veľké , ako majú napríklad v Budapešti, alebo mali u nás niektoré B 732. Vtedy už aj vzduch dobre prúdi prievanom, čo som mal nespočetné množstvo šťastie zažiť.
Ja som si dnes ráno zažil toto klima-PR na vlastnej koži. Linka 96 z Prokofievovej, vonku podľa aplikácie pekných 23 stupňov (čiže na míle ďaleko od pekelných 25). Klíma, samozrejme, nešla. Napriek tomu, že vonku bolo iba 23, moje telo, ani telo ostatných cestujúcich tento údaj asi nedostalo a bolo nám proste... teplo.
Nebolo by jednoduchšie nakupovať nové vozidlá bez klímy, do starých vozidiel ju nepridávať a ušetrené peniaze radšej rozdeliť na odmenách pre vedenie podniku? Tak by to bolo podľa mňa správne.
Reakcia na: jj001 #23:
To že si neveriaci Tomáš mi vôbec nevadí, nevadí mi ani to, že v MHD si asi v živote nesedel, ale budiš. Narážam skôr na to, že DPB v minulosti deklaroval, že vozidlo s pokazenou klimatizáciou do premávky nejde, lebo si na tom stavalo svoje klimatizačné PR. Dva roky som takmer na dennej báze chodil Lamač-Avion a zázrakom celý týždeň fungovala klíma pri jednom vodičovi, s druhým vodičom po vystriedaní sa vždy zázračne pokazila. Nevolal by som im na tú lampáreň len tak z dlhej chvíle, len som si to chcel trošku pozrieť. 🙃
Reakcia na: N/A #19:
Nezmysel, pokazené klímy chodia bežne von, inak by väčšia ľudí musela chodiť do roboty peši. Žiadne také nariadenie neexistuje. Zvyšku tiež neverím.
PS: Citelisy nemajú žiadnu klímu, tie von prečo môžu chodiť? ehm
Reakcia na: Peter6607 #21:
Ja by som zostal pri tej prvej časti vety: je to neschopnosť podniku.
To nie je len o nastavení, to je aj o kontrole, či je pustená o dôslednosti.
Reakcia na: N/A #19:
Ja stále hovorím, že je to neschopnosť podniku nastaviť jednoznačné pravidlá používania klimatizácie a dohliadať na ne. Veľké množstvo trolejbusov jazdieva s otvorenými oknami a funkčnou klimatizáciou...
Reakcia na: Valec #18:
Keďže sa medzitým ukázalo, že všetky klimatizácie v BA MHD majú aj otvorený režim, tak limit 25° C neplatí.
Reakcia na: ceres #13:
Odpoveď z infolinky: vnutorna.kontrola@dpb.sk, ja som im tam tolkokrat hovoril svoje slusne povedane pocity, ze raz som si dal vyslovene zalezat a v Avione som nastupil na 63 a vypnuta klima. Isiel som za vodicom, ze nech to zapne, lebo bolo 34 stupnov a on ze nejde. Tak som zavolal na infolinku, povedali, ze povedia vodicovi, lebo pokazene klimy nemaju chodit von. Pri vozovni trnavka nadviazali komunikaciu cez vysielacku a on ze nejde (isla, lebo na rannom dieli ju vodic mal pustenu). Volam znova, ze nepustil to a oni ze asi nejde, ja hovorim rano isla. Pri Tesco Lamac sa s nim spojili zas, vyletel z kabiny cely zurivy a spytal sa, kto ho tu buzeruje. Zostal som ticho, ale z nejakeho dovodu zrazu pozatvaral vsetky okna a klimu pustil na plny tah a na Studenohorskej uz bola v buse chladnicka. Hlavne ze je pokazena. 🙂
Reakcia na: Mike #17:
Ale to je predsa proti odporúčaniu ministerstva. V tom čase ešte určite nebolo 25°C.
Reakcia na: ceres #16:
Stíha všetko, včera alebo predvčerom som išiel ráno kĺbovou sorkou, kde to vodič už od výjazdu z vozovne (6.10) mal pustené naplno a hučalo (aj chladilo) to ako besné. (Toto chválim, nakoľko ak to chce ten priestor dobre vychladiť (ok niekedy až vymraziť), tak to musí byť zapnuté už od skorého rána, kedy ešte nie je vonkajšia teplota ani zďaleka na klimatizovanie.)
Reakcia na: kecho #14:
Ale ja tú otázku myslím vážne. Kľudne im pošlem mail po každej jednej jazde, kde nebude klíma fungovať normálne. Je mi jedno, či je to tým, že je nefunkčná alebo si ju vodič nevie nastaviť, ale nech to riešia. Nie je normálne, aby si podnik robil promo, že 2/3 autobusov sú klimatizované, a v praxi to vyzerá tak ako dnes, kde som vnímal ako priepastnú zmenu k lepšiemu prestup z "klimatizovanej" SORky 1. série fúkajúcej z klímy teplý vzduch do SU15(!) s otvorenými strešnými vetrákmi a pár vyklápačkami... A nech mi nikto netvrdí, že tie SORky prvej série nestíhajú klimatizovať. Nie, nie je to ako v MBCC. Ale dobre si pamätám, ako som sa viackrát pratal z cesty tým debilným prieduchom, ktoré mi fúkali studený vzduch rovno na krk...
Reakcia na: slavius #1:
Ja som tohto jednorožca (SOR s funkčnou a zapnutou klímou) zažil. Teda, nie celkom. Funkčná bola len do polovice cesty (96 z Prokofievovej smer Avion), v polovici to vzadu začalo kvapkať z bočných panelov a pri prudšom zrýchlení/zabrzdení to aj tieklo. A tieklo to všade (zadné sedadlá, pri dverách, veľa ľudí sa tomu vyhýbalo).
Reakcia na: ceres #13:
V BA asi len na lamparni...
Kam je najefektívnejšie sťažovať sa na nefunkčné/nezapnuté klimatizácie v autobusoch?
Sa tu sťažujete... ale cestujúci v električkách, nosnom dopravnom systéme, sa miesto sľubovanej klimatizácie, môžu počas leta tešiť akurát tak z nových statických meničov. 😁