Skúšobná prevádzka električkovej trojičky bola úspešná

Prípadné prevádzkovanie takýchto súprav v budúcnosti si bude vyžadovať čiastočnú úpravu infraštruktúry.

Dopravný podnik Bratislava nasadil do premávky od 13. mája 2019 na skúšobnú prevádzku 47 metrov dlhý električkový vlak 3xT6A5 – trojičku na linku 7. Z technického pohľadu podnik doteraz nezaznamenal s jej prevádzkou žiadne problémy. Skúšobná prevádzka je teda doteraz úspešná. Trojička bude premávať do 21. júna 2019 (vrátane) do začiatku výluky v Karlovej Vsi z dôvodu modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály. Tento typ električky je riadne schválený typ vozidla na prevádzku v trojiciach a umožňuje dopravcovi využívať takéto spriahnuté vozidlo podľa aktuálnej potreby cestujúcej verejnosti tam, kde sú zvýšené prepravné nároky.

Konzultácie o možnosti vytvorenia veľkokapacitnej súpravy za účelom praktického preverenia v reálnom nasadení začali už v apríli tohto roka. Aj napriek tomu, že výrobca túto možnosť – spriahnutie vozidiel do trojice - umožňuje, bolo potrebné, aby DPB, a.s. vytipoval vhodnú kombináciu vozidiel, keďže sa jednotlivé vozidlá líšia podľa sérií dodania a technického vybavenia. „Výber tejto trojičky, ktorá aktuálne jazdí, smeroval z týchto dôvodov na poslednú dodanú sériu električiek s rokom výroby 1997, kde sú spoločné ukazovatele ako podobný priemer kolies jednotlivých vozidiel, či zapojenie a funkčnosť tarifného a informačného systému,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.

Prvé skúšobné jazdy prebehli v areáli vozovne Krasňany a po nich sa uskutočnila technicko-bezpečnostná skúška, v ktorej súprava vyhovela. Trojička tak mohla vyjsť do ulíc Bratislavy, jej prvá jazda sa konala v nočných hodinách. Testy boli zamerané na preverenie funkčnosti ovládacích prvkov v premávke, na preverenie schopnosti stavania vlakovej cesty a chránenie prejazdu vozidla po výhybkách a na preverenie dĺžky nástupíšť zastávok. Z testovania vyšlo, že trojička je riadne spôsobilá na jazdu s cestujúcimi. Do tretieho vozňa bol ešte doinštalovaný kamerový systém pre vodiča z dôvodu lepšej prehľadnosti diania v treťom vozidle súpravy.

Skúšobná prevádzka overila, že prevádzka dlhších vozidiel je v Bratislave možná. Otázka ďalšieho prevádzkovania veľkokapacitných súprav je spojená s potrebou úpravy infraštruktúry, a to najmä predĺženia niektorých nástupíšť, ktoré napríklad v Rači nemajú dostatočnú dĺžku pre takto dlhú súpravu. Dlhodobejšie nasadenie trojičiek si tiež vyžiada úpravu tarifného a informačného systému a doplnenie kamerového systému do vozidiel.

Rozhodnutie o prevádzke dlhších električkových vlakov je závislé od vedenia liniek po skončení nadchádzajúcich výluk a od požadovanej prepravnej kapacity. V prípade požiadaviek na vyššiu kapacitu bude najskôr potrebné urobiť niektoré spomínané úpravy na tratiach a vozidlách. Úspešné testovanie trojičky sa tiež odrazí na pripravovanej súťaži na nové električky, kde bude DPB, a.s. zvažovať možnosť opčného predĺženia vozidiel o ďalšie segmenty s cieľom zvýšenia kapacity.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #27:
Inak ten výrok bol reakciou na príspevok #24 od "si", že či som niekedy videl na K2 zásuvku mnohočlenného riadenia. Napísal som toho do svojho príspevku viac, ale okrem iného aj tento výrok (skúsim tentoraz použiť viac hviezdičiek, uvidíme, či to zase vymažú):

"Vašu **** jsem taky neviděl a věřím, že ji máte."
Reakcia na: S499.1023 #27:
Hehe, mňa nič nevydráždilo, len som citoval slávny výrok z filmu Dědictví, a to ešte som to neslušné slovo vyhviezdičkoval. Teda takéto puritánstvo som na imhd nečakal 😁
Reakcia na: si #24:
Neuveríš, ale videl a to rovno od výrobcu ČKD.
Volala sa Tatra K1, mala elektropneumatickú výzbroj,
vedela prepínať trakčné skupiny séria / sérioparalel, trieskala dverami vzduchom (pohony ako EMU 89.0 na TEŽ) kopu iných odlišností.
Existovala presne v dvoch kusoch, evidenčné čísla DPP 7001 a 7002, ich kariéra pokračovala a skončila v Ostrave, vodiči to nemali radi, lebo (hlučný) kompresor bol rovno pod prvým ľavým oknom, teda pod stanovišťom.
Jedna z nich skončila ako funkčná vzorka pre KT4, keď sa na nej skrátili články, vypustil stredový podvozok a testoval sa nesený kĺb, druhú myslím zošrotovali v DPO, ale istý si nie som.
Reakcia na: johnnyjanko #26:
Prosím administrátora, aby vrátil johnnyjankove vulgárne prejavy späť. Chcel by som vedieť, čo ho na mojej suchej, odbornej odpovedi tak vydráždilo a k čomu.
Reakcia na: johnnyjanko #23:
Nedajú, bráni tomu neprítomnosť mnohočlenného riadenia, je možné to vyriešiť ale nemá to význam.
Reakcia na: johnnyjanko #23:
videl si na niektorej kachne zasuvku viaclenneho riadenia ? lebo ja nie a tak mas hned odpoved, ze bez uprav to nepojde....
Reakcia na: slavius #10:
Tiež by ma to zaujímalo, či by sa dali spojiť do súpravy dve kačice, a ak nie, tak čo tomu bráni a či je možné to vyriešiť.
Reakcia na: Pe67 #20:
Ako kaby tri dupláky nespravili to isté. Ty si ešte v DPB nebol, keď sa robila Špitálska a všetko pri plnej výprave jazdilo cez Obchodnú. To bola vyrazená meniareň každé dve minúty a 1/2/3 sa prsil, aký je on wise man, že má diaľkovo ovládané meniarne.
Reakcia na: Bosa Noha #15:
Chápem, ale zrovna v tomto prípade sú tie obavy prehnané, nakoľko 7 je linka jazdiaca iba v špičkách pracovných dní, vtedy je malá pravdepodobnosť stretu s nespratnými hulvátmi. A stať sa môže naozaj hocičo aj v prvom vozni, šofér nie je zárukou bezpečnosti.
Reakcia na: Pe67 #19:
Všimol som si že keď sa stretnú 3 škodovky v jednom úseku a všetky majú zadanú jazdu tak to meniareň nezvláda a vyrazí prúd v danom úseku. Pokiaľ sa toto bude diať na nám.SNP počas výluky tak sa bude musieť pristúpiť k tomu že 29/30T budú musieť vypínať "vzduch" pri prejazde týmto úsekom.
Reakcia na: TomJ #16:
Nebude problém uzol Blumentál. Problém bude nám.SNP/Kamenné nám./Hurbanovo nám. Podľa dopravného príkazu tam bude obmedzená rýchlosť na 20km/h z dôvodu vysokého energetického zaťaženia. Nechápem ale logiku DPB, u vozidiel 29/30T má najvačší odber vzduchotechnika - teda klíma. Čím pomalšie tento úsek prejdú, tak tým dlhšie sa zdržia - tým vačší odber. Či sa snáď mýlim?

Inak miesto pre linku 7 na nám.SNP myslím už nie je, aj keby to boli iba K2(S). By ju asi museli niekam inam presmerovať. Na nám Ľ.Štúra?, alebo inam?
Reakcia na: TomJ #16:
Aj od oktobra, ked sa otvori Karlovka, ale este stale bude odstavena Dubravka,tak budu vozidla na "trojicku" pre L7.
Reakcia na: Bosa Noha #14:
V pražskom metre tiež cestuješ len v prvom vozni?
Reakcia na: johnnyjanko #8:
Na pridanie linky 7 od septrembra určite vozy budú, keďže sa bude stále jazdiť len po Molecku. Blumentál by to tiež podľa mňa zniesol, nebol by tam výrazný nárast počtu spojov oproti súčasnému stavu. Každopádne, od 2.9. bude nutné nabehnúť na celodenný interval 4 min, lebo 5 min je cez školský rok poobede málo (a ak by nebodaj neobnovili linku 7, tak na Račianskej by to bola katastrofa).
Reakcia na: Viko #13:
To len potvrdzuje moju otázku a pripomienku, že treba mať kamery v tých ďalších vozňoch, z ktorých obraz šofér vidí (a aj trochu počuje).
Reakcia na: Ike #12:
Vo Viedni sa mi v metre ešte ani raz nestalo (ani inde v MHD alebo na stanici) že by na mňa niekto vykrikoval a vyhrážal sa mi. V Bratislave sa mi to stáva (aj v Košiciach, aj v Prahe).
Reakcia na: Bosa Noha #11:
Nedávno sa jeden vodič vyjadroval, že hluk vo vozidle je tak častý, že mu už nepripisuje pozornosť. Neobhajujem, len upozorňujem, že čakať vodiča ako deus ex machina, ktorý ťa zachráni, je aj v prvom voze pomerne naivné, najmä v spojitosti s pokynom, že nemajú veci vybavovať sami ale treba volať dispečing.

Aj keď, na druhú stranu, minule vodič v MBCC vybehol po bezdomovcoch, lebo počul, ako vraj chcú pýtať peniaze 😃
Reakcia na: Bosa Noha #11:
No toto. Je mi fakt ľúto cestujúcich v 9. vozni viedenského metra.
Pamätá ale niekto na bezpečnosť ľudí v tých dvoch zadných vozoch ? Už teraz - v "dvojičkách" - cestujem radšej len v prednom vozni, lebo tam ešte šofér počuje, keď sa niečo vo voze strhne. Ak idem v druhom vozni, je tam dosť často oveľa nebezpečnejšia situácia, agresívni grázli si tam dovolia oveľa viac, ako vpredu (kde obvykle nenastupujú).
Monitorovanie je nevyhnutnosť.