Ako sa osvedčili nedávno zavedené nové regionálne vlaky?

Vyťaženosť vlakov je na úrovni jednej električky.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhodnotila prevádzku nových vlakov na regionálnych linkách S55 a S65, ktoré boli zavedené v júni tohto roka a ktoré zabezpečujú dopravu zo smerov Trnava a Senec k železničným staniciam Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Spoločnosť pozitívne hodnotí nárast počtu nových cestujúcich, ktoré tieto vlaky na železnicu pritiahli.

ZSSK vo svojej tlačovej správe uvádza, že priemerná obsadenosť uvedených vlakov v rannej i popoludňajšej špičke predstavuje 150 až 200 cestujúcich. Táto hodnota zodpovedá kapacite bratislavskej električky. V mimošpičkovom období sa priemerná obsadenosť vlakov pohybuje na úrovni 100 cestujúcich. Spoločnosť zároveň konštatuje, že denne cestuje na železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto priemerne 2000 cestujúcich a v rámci mesta sa medzi bratislavskými stanicami prevezie 2500 - 3000 cestujúcich. Na tri štvrtiny z celkového počtu vypravených vlakov boli nasadené nové, alebo aspoň modernizované vlakové súpravy.

Spomínané vlaky v mesiaci september v 82 % meškali do 5 minút, pričom celkovo bolo vypravených 1214 vlakov. Priemerné meškanie všetkých vlakov bolo 3,5 minúty. ZSSK uvádza, že tieto meškania boli ovplyvnené výlukami na úseku Bratislava - Bernolákovo, kde bolo priemerné meškanie okolo 10 minút. „Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti našich nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy,“ vysvetlil Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. „Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť.“

Zatiaľ čo ZSSK pozitívne hodnotí nárast počtu cestujúcich, na polmiliónovú metropolu sú hodnoty získané na nových vlakoch nízke. Svedčí to o nevhodnom nastavení prevádzky liniek S55 a S65, o ktorom sme písali ešte v júni. Ponúkli sme pritom riešenia, ako vlaky zatraktívniť, zatiaľ však k úpravám nedošlo. Naplno sa tiež ukázalo, že ľudia chcú cestovať hlavne z Hlavnej stanice. Vlaky z nej vychádzajúce sú v popoludňajšej špičke preplnené, na ďalších zastávkach je problém sa do vlakov vôbec dostať.

Svoju rolu zohráva aj nespoľahlivosť železnice, na ktorú by mala nadväzovať ďalšia doprava. Pri priemernom 3,5-minútovom meškaní to znamená, že na každé dva včas idúce vlaky pripadá jeden vlak, ktorý mešká viac ako 10 minút. Pri tomto meškaní už cestujúci spravidla nestihnú autobusový prípoj a ďalší im pôjde až o hodinu alebo dve. Ak dopravca tvrdí, že spĺňa zmluvné požiadavky štátu, potom to znamená, že štát nevyžaduje dostatočnú kvalitu, a to či už od ZSSK alebo ŽSR.

„Naše septembrové výsledky dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov,“ upozornil F. Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dadi #63:
A urobiť poriadne nadväzujúci CP s minimalizovaným časom na prestup, prípadne aj s čakaním na zmeškaný vlak. To je cesta k atraktivite IDS.
Reakcia na: Dave177 #62:
chýbajú všade na prestupných uzloch, treba preferovať prestupy z vlakov na električky , uviaznuť v autobuse v zápche nemá zmysel.
Reakcia na: Dadi #61:
Električka rozhodne viac chýba na Vinohradoch ako na ŽST Nové Mesto.
ľudia by aj boli len električka nie je, keby sa pridala aspoň jedna v špičke tak by viac ľudí cestovalo vlakom
Reakcia na: AndyNO #59:
Pravda 🙂 Kazdopadne mam za to ze pridavat dalsiu linku (obzvlast elektrickovu) na NM nie je efektivne.
Reakcia na: 810zssk #57:
Nezabudol si na S70?🙂
Reakcia na: 810zssk #57:
Tak ich naučili v regiónoch 😂
Reakcia na: Dadi #55:
Pridávať ďalšie linky na ŽST Nové Mesto je nezmysel, pretože by boli využité len raz za hodinu kedy prídu dva vlaky naraz a potom dlho nejde nič.
Reakcia na: Dadi #55:
Vymysliet sa da kadeco ale kto zaplati ? a kto bude jazdit s akymi vozmi je otazne. 😁
v rámci integrovanej dopravy ba sa mohli vymyslieť spoje na BA Nové Mesto , čo tak pridať ďalšiu električku zo stanice NM, človek vystúpi z vlaku a električka L2 jediná a má dlhý interval, ďalšia stojí až na Zátiší .
Reakcia na: BigMac #53:
Nezabudni, že režimka vo vrecku zásadne skresľuje videnie.
Reakcia na: fanatikmhd #51:
Netrep!
Využité je to na šukafón, maximálne na bagetu a aj to pri pár spojoch.
Modré gumy by sa mohli zamyslieť nad ponúkaným intervalom, ak tu chcú niečo podnikať v smere "mestských vlakov".
Na úvod by to chcelo minimálne hodinový interval celodenne od cca 05 do cca 23 h., vrátane víkendov v relácií BNM - ÚNS - Pta - Rusovce - Rajka - Hegyeshalom.
Na úvod v 81x, zatiaľ kapacitne stačí.
Ihneď ako si substrát navykne môžeš navyšovať ponúkanú kapacitu, zatiaľ sú to len vzduchovody tam, kde netreba a tam kde TREBA sa ľudia nezmestia, resp. tlačia. Len to by súpravy nesmeli hodinu a viac zavadzať v obratových staniciach a blokovať kapacitu peronizovaných dopravných koľají (viď pendle Ga -TT-BNM) ako v Ga, tak na BNM, pretože križujeme v Gáni a čakáme protismer na Meste.
Reakcia na: Ike #42:
Chvalabohu, najprv bola diaľnica po Piešťany (1985?86), resp. až po Hornú Stredu (1988) a až potom vznikla výveva na peniaze zvaná NDS...
Osobne sem tam využívam tie spojenia (obzvlášť na PTA) a využité to je...a dosť... Áno, nie je to maximum.....ale zas nikto nemôže očakávať za relatívne krátke obdobie že všetci si na to zvyknú. Nárast nastane uzavretím výstavbou D4/R7.
Inak, tá preferencia cerstujúcich na hlavnú stanicu, ak by ste viac dakto rozpitval, tak zistíte, že je spôsobená prestupmi/ prípojmi. Tu naskočím na rýchlik, dojdem do Galanty, odtiaľ osobný do Serede...etc... Z mesta Ide jeden osobák na GA, a jeden na PK. Koniec debaty. Nič iné. hej, NM nie je zrovna ideálna stanica, ale.....určitý potenciál tam existuje. len je potreba ponúknúť relevantnú MHD (l.2 je docela nahovno, naopak l.2 končiaca na L.Stura by bola vyuzita omoc viacej, rovnako Abusy nikam, jediná sólo l.50......). z vlakov tiež nič moc...žiadne rexy, žiadne R. Osobne by som s kľudom REX 172x-173x sem presmeroval (čiže prievidzu vrátil tiež do PTA), od budúceho grafikonu príchod RJ od W cez PTA na BA hbf tiež posunie významnosť a prestupnosť inam. Keď z PTA sa pôjde do W pol hodinu, prestup na marcheg ochabne..... Netreba veci brať len tak jednoducho aké sú, alebo ako sa tvária, ale hľadať príčiny a dôsledky....
Reakcia na: omg123 #49:
a to ich musim vidiet ? teda aj by som celkom rad v BA, pridalo by im to vyrazne na dopravnej rychlosti a aj spolahlivosti 😃 (a v podstate by sa jednalo o nieco ako povrchove "metro" alebo to co si pod tym mnohi predstavuju...)
Reakcia na: si #45:
😮 a to si kde videl take elektricky?
Reakcia na: si #45:
V tom je ale rozdiel medzi vlakom a električkou, nie náhodou? Električka môže ísť normálne po cestách, cez križovatky, ľudia môžu (aj v normálnych mestách) legálne prechádzať cez jej koľaje, atď.

Nejaká redukcia krížení je namieste, rovnako ako aj výstavba rýchlodrážnych úsekov, ale celkovo električka nie je a nemá byť úrovňovo oddelený systém...
Reakcia na: 810zssk #34:
A aké riešenie teda navrhuješ? Dúfam, že nie osekať obsluhu hlst. Ja hovorím, že presne na to má dopravu objednávať jeden koordinátor, aby vymyslel riešenie, ktoré je aj efektívne z hľadiska verejných financií, aj pre cestujúceho funguje od začiatku cesty až do jej konca. Aby som neskončil na ÚNS bez možnosti dopraviť sa rozumne ďalej. To je všetko, čo tvrdím.
Reakcia na: Miro #32:
Netreba nového koordinátora, stačil by ten existujúci, len všetci vieme, že momentálne fungovanie IDS nie je dobré, že to nie je dostatočne integrované, že si každý rozhoduje za seba, že Regiojet keď nechcel sa nepridal, atď.

Nechápem, za čo tie mínusy, keď napíšem, že v IDS BK nie je dostatočná koordinácia dopravcov.
Reakcia na: si #44:
a teda hlavne keby tie elektrickove trate aj boli zmodernizovane tak ako to robia na zeleznici - teda ziadne urovnove krizenia s cestami ...