Súprava električiek #7303+7304 vyšla na skúšobné jazdy

Modernizované električky nejazdili viac ako 5 rokov.

5. októbra 2018 sa uskutočnila prvá skúšobná jazda električkovej súpravy T3AS+T3Mod #7303+7304 v uliciach mesta. Električky (modernizované v rokoch 2000 a 2001) sa naposledy ešte ako sólo vozidlá objavili v premávke s cestujúcimi v rokoch 2012 a 2013. Odvtedy boli odstavené a v rokoch 2016 a 2017 prešli úpravami, ktoré umožnili tieto dve vzhľadovo odlišné, avšak elektricky takmer identické vozidlá spojiť do jednej súpravy, keďže pôvodne neboli vybavené možnosťou prevádzkovania v súprave. Pre problémy s technicko-bezpečnostnými skúškami sa súprava vydala do ulíc až dnes.

Oba vozne sú vybavené asynchrónnymi motormi a elektrickou výzbrojou Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu (EVPÚ), a. s., Nová Dubnica, ktorá prešla úpravou umožňujúcou ich prevádzku v súprave. Pre spojenie vozňov sa použili spriahadlá typu ESW, ktoré sú v Bratislave známe z električiek T6A5 a T3S, avšak bez kábla 600 V, ktorý umožňuje jazdu súpravy na jeden zberač.

Dopravný podnik zadal vývoj softvéru pre riadiace počítače týchto električiek, úpravu zapojenia riadiacich počítačov a kontajnerov trakčného pohonu vozidiel firme EVPÚ Nová Dubnica. Hodnota zákazky bola podľa vestníka VO 23500 € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte stále sa to skúša? Od tej prvej jazdy som o nej nepočul ani nikde nevidel.
Reakcia na: mathre #10:
Nic sa s nimi nedeje. Len je malo vozov (okrem vodicov). Preto idu spojazdnit ten hybrid.
Reakcia na: IBBI #5:
Čo si mám predstaviť pod týmto pojmom? Kritický nedostatok prevádzkyschopných vozidiel? Čo sa deje s 29T a 30T?
Reakcia na: Viko #7:
Otázka je skôr, či je čo v tom oživovať... ?
Reakcia na: S499.1023 #6:
Existuje a DPMK ho chce zachovať ako statický exponát. Bez srandy. ?
Reakcia na: S499.1023 #6:
Lenže košický zázrak jazdil ešte menej ako tunajšie exempláre, takže to sotva má zmysel oživovať ?
Reakcia na: mku81 #4:
Jediné ďalšie vozidlo na Slovensku a celom svete s touto výzbrojou je (ak ešte vôbec existuje) košický "čajník", tak jedine s ním vytvoriť " trojičku" 😃.
Reakcia na: mku81 #4:
2. este horsie. bez srandy.
Takze sa do 5 rokov odstavenej elektricky investovalo 23,5 tisica, plus dalsie dielenske prace aby vobec mohla vyjst do ulic... zujimaju ma dve veci:
1. da sa ten vyvinuty SW pouzit aj na inu supravu, alebo to je jedinecne riesenie len na tuto jednu supravu?
2. to je na to DPB naozaj tak zle?
Reakcia na: Dezerter #2:
je ale celkom mozne ze prepojenie 600V by nebolo len natiahnutie jedneho siloveho kabla...
a tak budme radi ak to bude jazdit hoc aj s dvoma zberacmi hore....
Škoda toho spriahadla. Lepšie by to vyzeralo len s jedným zberačom
No konečne!!!
Už bolo načase aby zase začala jazdiť.