Výluka liniek 1 7 8 9 na Námestí SNP (8. – 12.10.2018)

Zastávka Námestie SNP nebude obojsmerne obsluhovaná.

Pre opravu dlažby na Hurbanovom nám. bude od 8. do 12. októbra 2018 (pondelok - piatok) vylúčená premávka liniek 1 7 8 9 cez Námestie SNP. Linky budú presmerované na obchádzkové trasy:

  • Linka 1 bude medzi Obchodnou a Šafárikovým nám. premávať obojsmerne cez Kapucínsku, tunel, nábrežie, Jesenského  a Štúrovu.
    • Obojsmerne neobslúži zastávku Námestie SNP.
    • Pri ceste z Petržalky a Šafárikovho nám. na Hlavnú stanicu treba počítať s cca o 10 minút dlhšou jazdnou dobou než obvykle.
  • Linka 7 bude v centre premávať obojsmerne cez Špitálsku ulicu, pričom pôjde okruhom ... - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Kamenné nám. - Špitálska - Americké nám. - Blumentál - ...
    • Neobslúži zastávky Námestie SNP až Vysoká.
  • Linka 8 bude v centre premávať obojsmerne cez Špitálsku a zároveň neobslúži Blumentál. Pôjde okruhom ... - Krížna - Americké nám. - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Kamenné nám. - Špitálska - Americké nám. - Krížna - ...
    • Obojsmerne neobslúži zastávky Nám. SNP až Vysoká a zastávku STU smerom z Ružinova.
    • Pri ceste medzi Ružinovom a Obchodnou treba využiť linku 9.
  • Linka 9 bude premávať obojsmerne medzi Kapucínskou a Krížnou cez Obchodnú, Radlinského a Vazovovu.
    • Obojsmerne neobslúži zastávky Námestie SNP až Americké námestie.
    • Pri ceste medzi Ružinovom a Špitálskou treba využiť linku 8.

Na obchádzkových trasách električky zastavia na všetkých zastávkach na daných trasách (okrem zastávky Vazovova na Vazovovej ul.).

Namiesto neobsluhovanej zastávky Námestie SNP odporúčame využiť zastávky Kamenné námestie (linky 3 4 7 8 - smer Karlova Ves, Rača, Ružinov, Petržalka) alebo Poštová-Martinus (linky 1 5 9 - smer Karlova Ves, Hlavná stanica, Rača, Ružinov).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #47:
Popravde aj výluka SNP bola zbytočná, tieto práce sa dali robiť pokojne večer, cez víkend alebo po skončení dennej premávky.
Reakcia na: david1 #46:
popravde tam toľko ľudí masovo nechodilo 🙂 ale rozumiem len mohli spojiť 2 výluky do 1 a bol by pokoj 🙂
Reakcia na: Ma178rek #44:
Aj hore boli riadne rozbité.
Kolajnice boli nad úrovňou terénu. Skvelé na podknutie a sem tam už aj kocka chýbala..
Reakcia na: Ma178rek #44:
Veď ale pri aktuálnej výluke, keď nešlo dohora nič, bol najlepší čas opraviť aj ten prechod.
Reakcia na: david1 #42:
myslím ten pri zastávke námestie SNP 🙂 jo chápal som že postupne boli iné výluky ale popravde myslím si, že ten priechod by si to viac zaslúžil 🙂
Reakcia na: Ma178rek #41:
Je to niekedy v pláne.
Reakcia na: Ma178rek #41:
Neviem , ktorý presne myslíš ale teraz postupne opravovali prepadnutú dlažbu na Hurbanovom nám. Preto boli postupne výluky zo všetkých smerov.
Neviete či aj bude opravená dlažba na námestí SNP, kde je priechod cez koľaje?.. tam je dlažba v mega hroznom stave 😕
Reakcia na: david1 #39:
ja som takto rano evidoval absentujucu L7, ktora aspon na Hybesovej rano podla vylepeneho CP ist mala, ale miesto toho prisla po L5 rano az narvata (a vdaka tomu aj uz meskajuca) L3...
Zase zabudol dať niekto vedieť vylepovačom, že majú vylepiť výlukové CP.
Nenašiel som žiaden a ani terčík .
Nový dizajn CP nepomôže , keď všetko ostatné funguje po starom. ? ?
Reakcia na: Solider #36:
Ešte sa tam myslím môžu zamiešať aj chodci resp. dopyt pre prechody.
Reakcia na: Solider #36:
Ďakujem za vysvetlenie. Pochopil som, že je rozdiel medzi preferenciou a zaradením fázy do plánu radiča. Rozumiem, že ak beží cyklus, ktorý iba zaraďuje fázy na základe vonkajšieho vstupu, tak to vo všeobecnosti preferenciou nie je.

V prípade križovatky pri tuneli ale platí, že voľno má priamy smer po nábreží a smer do tunela dostane voľno iba na základe prechodu električky cez kontakt prestavenia výhybky. V smere zo zastávky Chatam Sófer do tunela dostane voľno takmer okamžite. Nie je ale toto preferencia? Lebo laicky sa zdá, že radič túto fázu predradí pred ostatné.
Reakcia na: Pe67 #34:
Odbočenie od PKO doľava do tunela sa čaká dlho iba vtedy, ak je do plánu radiča zaradená fáza odbočenie tunel – Chatam, ale určite nie tri minúty ? A dlho si počká ešte vtedy, ak je viac adeptov na odbočenie do tunela, keďže svetlá sú iba pre jeden voz.
Mne dnes tato vyluka vcelku padla vhod na trase KV - Hlavna Stanica (prestup z dvoch liniek na Kapucinskej, Obchodnej a pri STU a z tretej na Chatam Soferi). Problem je len v tom, ze v tomto smere su nejako zvlastne "spripojovane" elektricky. Smerom tam mi usla L9 a tak som siel L4 na Chatam Sofer. Tam som zakyval jednotke a pekne 7 minut cakat na dalsiu (medzitym nas obisli dalsie L9 a L5, ale v podstate to bolo jedno, kedze prestup na L1 by bol casovo stale rovnaky - len cloveka zamrzi, ze to mohol skusit este s busmi od Zochovej).
Smerom spat sa zasa L1 krasne zaradila ZA L9 a L5, ktore isli tesne za sebou. Najblizsia L9 o 5 minut. Celkovo to ale nehodnotim zle, stale to bolo za polhodinovy listok a pri vyluke clovek nemoze cakat synchronizaciu ako v Japonsku ;-P.
Reakcia na: birch #29:
Preferencia električiek tam nie je žiadna. Bežne tam linka 4 čaká aj 2 min.pokiaľ sa jej podarí odísť zo zast.Chatam softvér smer Dúbravka. A za ten čas nejde žiadna linka 1 z/do tunela. Tak isto odbočenie liniek 5,9 od PKO do tunela občas čakáme aj 3 min.dokiaľ sa riadeniu križovatky uráči dať nám signál voľno.
Reakcia na: birch #29:
Ani preferencia nastavená na BA spôsob to nevyrieši.
Viď Dúbravka, kde čaká L83, odbočka na Peknú cestu, kde máš L75, odbočka z I.Karvaša do ľava na Mýtnu, kde čaká L94,31 ..

Ja som zase radšej, že tie dve minúty tam nestvrdne výluková L1 a neblokuje ďalšie linky električiek.
Bus linky by mohli mať umožnený pojazd po trati a bolo by po probléme.
Reakcia na: birch #29:
Tiez som si vsimol pocas jazdy busom do Petrzalky, ze zapcha siahala az na Staromestsku, kde auta smerujuce do KV, nabrezie boli v zapche od aut iducich z pod Mosta SNP do KV ... proste to krizenie a kolona siahala az za Zuckermandel. Jedine co mozem odporucit tym soferom aut je presadnut do MHD 🙂
Reakcia na: Petto #28:
Správna odpoveď podľa dĺžky vozidiel bola po roh Carltonu. Nevyhral si nič ?
Reakcia na: birch #29:
Na križovatke Chatam Sófer nie je preferencia električiek. Električky sa hlásia do fázy radiča prostredníctvom prestavenia elektricky ovládanej výhybky, s tým že smer odbočenia z Chatama Sófera doprava do tunela je takmer okamžite po zaradení do fázy. Ostatné fázy podľa času zaradenia. Preferencia s dynamickejším radením by sa tu mala zaviesť po modernizácii Karloveskej radiály.
Nadviažem na tému kolóny vozidiel. Nastavenie križovatky pri Chatamovi spôsobuje tento týždeň popoludní na nábreží smerom von z centra väčšie kolóny ako obvykle. Električky majú takmer úplnú prednosť: najprv prešla jednotka z tunela smerom Most SNP, následne prešla električka z Karlovej Vsi do tunela a medzičasom prišla po nábreží jednotka smer tunel a tá tiež hneď dostala voľno. Autá tam stáli dve minúty.

Preferencia pre električky je skvelá vec, ale keď sa urobí dobre - zdržanie v tomto prípade obmedzuje aj súbežné autobusové linky, ktorých tam v špičke jazdí rovnako veľa ako električiek cez tunel.

Bez ohľadu na minoriadnu situáciu tento týždeň by si radenie zaslúžilo úpravu:
- vyprázdňovacie časy sú niektorými smermi príliš dlhé (autá už majú červenú a opustili križovatku a električky z/do tunela ešte nemajú voľno) a inými príliš krátke (električka z tunela do Karlovej Vsi je ešte len v troch štvrtinách cesty a autá už sú v križovatke
- často sa stáva, že radič dá najprv voľno električkám z/do tunela a hneď potom dostanú zelenú chodci, čím sú autá smerom do Karlovej Vsi blokované zbytočne dlho
- nulová synchronizácia medzi troma semaformi (dva pri Zuckermandli a jeden pri tuneli) - ak sa usmeje šťastena, dá sa prejsť všetkými naraz, ak sa šťastena schová, stojíte na každom; keďže všetky tri z nich sú riadené dynamicky a nezávisle od seba, tak sa synchronizácia asi konať nebude a prostredná križovatka slúžiaca iba na otáčanie vozidiel z bývalého PKO / River Parku by mala byť adeptom na zrušenie, keďže otočiť sa dá aj na ďalšej