Bratislavská integrovaná doprava akceptuje opodstatnené požiadavky samospráv, pripravuje zmeny

Kapacita autobusov do Stupavy a Rohožníka sa zvýši.

V priebehu minulého týždňa uskutočnila Bratislavská integrovaná doprava päť lokálnych stretnutí s primátormi a starostami miest a obcí regiónu, ktorí prejavili záujem o spoluprácu na cestovaní po novom v integrovanej doprave v Bratislavskom kraji. Zástupcovia Bratislavskej integrovanej dopravy spolu s dopravcami s nimi diskutovali o cestovaní po novom v IDS BK. V rámci týchto diskusií boli prijaté dodatočné požiadavky od samospráv na zmeny a doplnenia cestovných poriadkov.
Bratislavská integrovaná doprava v spolupráci so Slovak Lines ich aktuálne vyhodnocuje. Opodstatnené požiadavky budú zapracované do cestovných poriadkov, tak aby zmeny platili v čo najkratšom čase v závislosti od technických možností systému.

Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji je živý a neustále ho rozvíjame v zmysle Plánu dopravnej obslužnosti a požiadaviek obyvateľov. S primátormi a starostami v bratislavskom regióne sme sa k téme cestovania po novom stretli už tretíkrát od začiatku plánovania zmien v doprave. Doplňujúce požiadavky primátorov a starostov analyzujeme, pričom opodstatnené návrhy plánujeme uplatniť do praxe čo najskôr. Ďakujeme všetkým primátorom a starostom za ich účasť a podnetné návrhy na zmeny v cestovaní,“ zhrnula generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy Zuzana Horčíková.

Bratislavská integrovaná doprava prostredníctvom svojho Infocentra IDS BK všetky zaslané podnety od cestujúcich eviduje a priebežne analyzuje možnosti ich uplatnenia v praxi v čo najkratšom čase. V priebehu septembra bude doplnená kapacita autobusov na úseku Bratislava-Stupava a Bratislava-Rohožník.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #37:
No veď to je práve ostuda. Na novo nakupované ne-NP vozidlá by nemali dostať vôbec zmluvu.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Len na Slovensku veľmi nie, keď sa tak pozriem, koľko LE vozidiel na regionálnych linkách vôbec behá...
Reakcia na: Joyki #35:
Ak ten tender bude prebiehať o tri roky tak samozrejme vyhrá. Ale ak sa spraví poctivo skôr, tak je šanca že nie.

Ale o to kto vyhrá a nevyhrá až tak nejde. Kľudne nech to je opäť Slovak Lines, ako dopravca sú v pohode. Kľúčové je tu skôr znenie zmluvy, aby si dopravca (nech už ním bude ktokoľvek) nemohol robiť prakticky čo chce, ako je tomu dnes.
Vy si naozaj myslíte, že o tri roky to nevyhrá Slovak Lines?
Reakcia na: Dispecer #27:
Pretože vo všetkých krajinách EÚ platia nejaké pravidlá pre dostupnosť VHD osobám s OSPO. Poslendý VP kĺbák bol asi MAN Lion´s Classic a ten umrel na nezáujem.
Reakcia na: Viko #32:
Ja by som si aj tak počkal aj na stabilizáciu linkového vedenia a následné dáta o vyťaženosti po cca roku prevádzky. Potom bude možné lepšie naplánovať ktoré linky riešiť akými vozidlami. Zároveň si myslím, že menšie vozidlá budú aj riešením pre linky kde je dnes nedostatočný interval (rôzne dvojhodinovky, prípadne obce s tromi spijmi za deň), čiže na nasadenie menšieho vozidla sa bude viazať aj viac výkonov, čo opäť bude riešiť nová zmluva - tá dnešná sa blíži k svojmu limitu na maximálny objem výkonov.

Ďalšia vec je, že nikto nepovedal že nový dopravca musí začať jazdiť až v 2021. Ak BSK skutočne chce pridávať výkony, tak sa kľudne dajú tieto nové výkony objednať u nového dopravcu aj skôr.
Reakcia na: 810zssk #31:
Lenže uvažovať s nimi treba už teraz. Taktika fixovať súčasný stav do 2021 mi príde pomerne uletená. Ak je to naozaj o strachu SL z prehry, vždy existujú riešenia (klauzula o spätnom odkupe, nájom atď). Hádam sa nebudeme spokojne prizerať, ako tri roky len zbierajú ojazdence lebo investícia je fuj a investícia do LE ešte väčšie fuj.
Reakcia na: Solider #30:
Poziadavka na nizkopodlaznost bola a pokial viem stale je sucastou TPS IDS BK. Preto sa spociatku nakupovali taketo vozidla (podobne sa z tohto dovodu vozidla napr. vybavuju vnutornym displejom, hoci ako vidno v prevadzke, SL ocividne nema ziadnu ambiciu aby aj zmysluplnym sposobom fungoval). SL bol dlhodobo proti - to nie je moja domienka, to viem z prvej ruky. Eventuelne sa rozhodli proste TPS ignorovat, kedze za to vlastne nie je ziadna sankcia.

S mensimi vozidlami (ci uz 10,5 alebo minibusy) urcite uvazovat treba. Po 2021 sa v pripade poziadavky na 100% nizkopodlaznost beztak bude musiet obnovit velka cast vozidloveho parku, takze sa v ramci toho moze riesit aj toto.
Reakcia na: 810zssk #23:
Nechcel a napriek tomu ich nakúpil 85+4. Čiže viac ako vysokopodlažných vozidiel. Tým však nechcem povedať, že to nemuselo byť tak, ako vravíš ty. Nakoniec, BSK nebol v pozícii, v ktorej by mohol stanovovať podmienky, hoci je správnym orgánom a objednávateľom zároveň – v tejto pozícii bol dĺžníkom a ušetrilo mu to zopár miliónov eur a ďalšie súdne ťahanice ?

Kĺby by sa uživili na niektorých linkách, ale takisto by sa mohli nakúpiť aj kratšie autobusy (napríklad na linky 539, 559) alebo iné výkony, kde by postačovala nižšia kapacita.
Reakcia na: Viko #28:
Na to som ti odpovedal v #14.

(Inak ja osobne skôr pre viac LE vozidiel, najmä na linkách s dĺžkou do cca 30 km.)
Reakcia na: Dispecer #27:
A načo by komu bol v dnešnej dobe VP kĺb? Batožina sa do kufrov už nedáva, tak radšej nech sa uľahčí mobilita rôznych skupín obyvateľstva formou LE...
Reakcia na: Solider #22:
No ja registrujem, že v EU sú k dispozícii len LE kĺbaky, vysokopodlažné kĺbaky nie...
Reakcia na: 810zssk #25:
Potvrdzujem...len na 730-ke boli za posledné mesiace 4 vodiči v zácviku?
Reakcia na: Petto #24:
Posilnenie intervalu je realne skoro vsade, zatial prakticky nikde v BSK nie je tak husty interval aby bolo vhodne uvazovat nad klbakmi, priestor na pridavanie je. Co sa vodicov tyka, Slovak Lines ich zatial zhana celkom uspesne a napriek vyraznemu narastu vykonov a obehov su dalej schopni to obsadzovat.
ADD klbaky - Tiez by podla mna stalo za uvazenie kupit nejake klbaky. Kde uz dnes nepostacuju sola a dalsie posilnenie intervalu je nerealne, tak by mali urcite vyuzitie v spicke. Soferov bude dlhodobo len a len ubudat a intervaly sa zvysovat.
Reakcia na: Solider #22:
Nie je to vôbec ťažko povedať, SL od začiatku nízkopodlažné vozidla nechcel a celý čas bojoval aj proti príslušnému ustanoveniu TPS IDS BK (ktoré neskôr proste začal ignorovať).
Reakcia na: Dispecer #14:
Ťažko povedať, či je možné hovoriť o averzii, keďže počet autobusov aj ich zloženie vyplýval z mimosúdnej dohody medzi SL a BSK, ktorej súčasťou bola obnova vozového parku v počte 130 nových vozidiel + modernizácia 13 existujúcich. V rámci tohto teda pribudli aj low entry, aj vysokopodlažné vozidlá, ktoré majú oproti LE vozidlám väčšiu kapacitu (zrejmý dôvod).

Kĺbové vozidlo v trojdverovej prímestskej úprave vyrobí ktokoľvek, kto vyrába kĺbové autobusy.
Reakcia na: All1111 #20:
To bude nejaka blbost, odbavovanie sice trva dlho, ale urcite nie 13 minut, obzvlast na tej linke ktorou skoro nikto necestuje.
Reakcia na: Dispecer #13:
To ani nemusíme do Trenčína, Odpoveď SL na svojom FB na sťažnosť že napriek deklarovanému intervalu od 6:48 do 7:12 nešiel bus. ,, Slovak Lines Dobrý deň,v Ivanke pri Tescu bol autobus o 7.00hod., zo zastávky odchádzal o 7.13 hod.,tento spoj bol zmeškaný.Spoje s odchodom o 6.54 hod. a 6.59 hod., mali meškanie 13 a 8 min.Spoje s odchodom o 7.04 hod. a 7.14 hod. mali meškanie 24 minút. Mrzí nás to, ale meškanie spojov je spôsobené dopravnou situáciou na ceste, ktorú nevie vodič ovplyvniť.Prajeme Vám pekný deň.,, Čiže nástup cestujúcich (predpokladám väčšina s PCL) trval na nácestnej zastávke 13 minút, čo je podľa SL úplne OK a meškanie spôsobené ,,dopravnou situáciou,, a nie ich odbavovacím systémom.?
Reakcia na: Jak44 #18:
V nejakom rozsahu maju, ale platia si za nu, vid zmluvy na webe.