Vylepšenie regionálnej autobusovej dopravy od 19. augusta

Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.

Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.

Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.

Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.

Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.

Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.

Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Niekto si dal v Moste p.B. pri RD námahu spracovať CP do "prehľadného" formátu?
Dokonca sú tam aj odchody 730 z ďalšej zastávky...
Reakcia na: dyspozytor #76:
Po čase aj to bude (vždy pri zmenách to tak mali, že ešte pár dní po mali staré hore a nové dolu). Teraz sa to hodí, lebo ak sa niekto sťažuje, ako cestoval po starom a ako po novom, tak ten starý CP sa dá ľahko pozrieť (veľmi skoro nastane tzv. spomienkový optimizmus).
Reakcia na: Joyki #81:
Aj SASka má predstaviteľov v obciach, ktorí chcú kandidovať či už na poslancov alebo starostov a sa im to hodí ako dobrá kampaň, že vybavia naspäť tie rýchle (napr. zo Záhoria, tam je situácia najlepšia, vlaky sa nepridávali a katastrofa menom Triblavina sa ich týkať nebude, alebo aj z Pezinka či Senca o 4:30, kde bolo bežne 25-35 ľudí v autobuse) a priame autobusy z ich dediny do Bratislavy.
A koho by sa Droba bál? Tých zopár autobusárov, čo teraz šomrú, lebo im zrušili priame poloprázdne spoje vynechávajúce okresné mestá, čo potom stáli hodinu v zápche?
Reakcia na: 810zssk #79:
No ja dufam, ze Droba nevymekne a cesty naspat uz nie je. Vyhodou Drobu je, ze vo funkcii predsedu zupy nemusi byt silou mocou za pekneho, teda, moze si dovolit aj tvrdsie reformy, vratane primestskej aut. dopravy.
Este v kampani sa vyjadril, ze nebude mat problem byt aj zupan, ktory zhasne svetlo a zavrie tento urad. Tak uvidime, ci neskor nebude mat chut na pokracovanie a nasledne nezmeni reformnu retoriku.
Reakcia na: dyspozytor #76:
Podla mna to len prepisu na "plati od 9.12.2018" kedze uz nie len kuloarne, ale aj na predajnych miestach rozsiruju ako to bude pruser a vsetko sa od decembra urcite vrati naspat ?
Reakcia na: Joyki #74:
Veď to som písal na začiatku, že ráno je tam blbo nastavené.
Reakcia na: dyspozytor #75:
Pokial viem tak vodici jazdia podla tych bordelarskych CP. Necudujem sa ked si tam niekto v tom bordeli nevsimol nejaku novu obskurnu zachadzku. Toto malo byt riesene napr. formou poznamky v "sluzobnych CP" (tabulkach so zoznamom spojov ktore ma vodic odjazdit).
akurát pozerám, na webe SL sú stále (k tomuto času) vycapené staré CP platné do 18.8.
nové CP sú až naspodku. To ozaj v SL nebolo dnes človeka, čo by staré CP stiahol dole??
Reakcia na: 810zssk #73:
Ak majú nejaké preukázateľné poučenia formou "dopravných príkazov", tak nech to konkrétnym vodičom spočítajú! Ale pochybujem...
Jedna perlička k tomu. Známa sa bola včera pýtať na nové CP priamo na AS a keďže nemá tlačiareň a vlastne asi ani prístup k netu, tak chcela vytlačiť zopár liniek. Ochotne vytlačili, ale platné od 6. mája!!! ?
Mňa už u SL naozaj neprekvapí nič!!!
Reakcia na: david1 #72:
Preto by bol vhodný nový vlak medzi nimi už od NZ, a nie nejaký vzduchovoz 8 min. pred ním z GA.
Slovak Lines je zda sa neschopny naucit svojich vodicov trasy liniek a tak cast 215tiek isla/ide/pojde zle (po starej trase...).
Reakcia na: Joyki #71:
Tá posila nevychádza z N.Z. Prvý za 4608 ide 4640, ktorý je od GA vedený ako Rex 1878.
Preto je sardinkáreň v 4608. Buď si v BA o siedmej alebo až o 8:30.
Reakcia na: david1 #69:
8 minút pred ním posila? Jazdí, ale nepomohlo to, posila vozí vzduch a 4608 je sardinkáreň. Spomínaš 90 min. dieru po 4608, tak tá posila by nemala jazdiť PO? Aby tam nebola 90 min. diera? ?
Reakcia na: Joyki #49:
Ten vlak je ráno plný ešte pred Galantou. Lebo dalším v kat. OS prídeš až o pol deviatej do BA. Je tam diera 90 min.
Takže za mňa určite, keď posila tak pred neho a nie po ňom.
Reakcia na: Mike #67:
Keby DPB vypravil na 95ku tri vozy oznacene len Vysehradska/Muchovo nam., tiez by si argumentoval ze ich je len zopar? 🙂
Reakcia na: 810zssk #66:
Je ale treba povedať, že vozidiel bez transparentov bolo minimum - teda boli vozy iba s poruchou transparentu, všetky pravidelné aj nepravidelné regiobusy čo ja viem, transparent mali (možno až na jedno zaskakujúce tourismo či intouro. Prvýkrát začali chodiť vozidlá bez transparentov ex. SADtrenčianske C954 (či 956) v januári t. r. no a teraz to sú tie "nové" C954 zo SAD ZV.

Čo je ale divné, že na záhorácke smery vozy bez displejov (s nefunkčným displejom) nemajú za čelným sklom tie IDSkové tabule z 2013, ale iba cieľ na A4, ako píšeš.
...a vozy bez elektronickych transparentov chodia oznacene len cielom. Cislo linky nikde. Skvely IDS!
Mimochodom, podla TPS IDS BK by malo oznacenie regiobusov byt nasledovne:
- na prednom displeji cislo linky a ciel uvedeny velkymi pismenami (dopravca nesplna, uvadza cislo linky, cast ciela malymi pismenami a potom beziaci balast)
- na bocnom displeji cislo linky, ciel a obce cez ktore spoj prechadza (dopravca ciastocne splna s prizmurenim oci)
- na zadnom displeji cislo linky (dopravca splna ak dany autobus zadny displej ma)
- vo vnutri vozidla cislo linky, ciel, dolezite nacestne zastavky, cas, zona a pripadne informacia o zastavke na znamene (dopravca nesplna, zobrazuje sa len cas a nacestne zastavky a asi aj nasledujuca zastavka v nejakom chaotickom formate ktoremu sam nerozumiem, pripadne je displej uplne zhodeny)