Premenovanie zastávky Sad Janka Kráľa (od 21.12.2017)

Od 21. decembra 2017 bude mať zastávka Sad Janka Kráľa pre linky 1 a 3 nový názov Sad J. Kráľa, Divadlo Aréna.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #136:
Len za seba teda:

1. Ak ma taky system fungovat na "Zvolensky" styl, som proti nemu, nakolko pre cudzieho sa taka MHD stava vcelku nepouzitelnou, najma potom ked viem, ako "systematicky", "vcas", "dokladne" a "presne" DPB informuje cestujucu verejnost o zmenach, ale aj o pravidelnych veciach, ktore my vieme, ale clovek, co ho MHD hlbsie nezaujima, iba ju vyuziva, spravidla nie. Kazdu chvilu vidim prispevok o vypadku displeja vo vozidle (nie su na nom ziadne zastavky), pripadne o nezapracovani vylukovej trasy do systemu, vypadkoch LED tabul na zastavkach, ci chybach v zobrazeni, dalej uzasnych grafickych vytvoroch v podani DPB a podobne. Uz tak musi byt pre bezneho smrtelnika, co na imhd.sk nechodi, dost chaos vyznat sa v jednotlivych linkach a v castych vylukach, ci presmerovaniach. Osobne sice v mojej vekovej kategorii nepoznam nikoho, kto by imhd.sk aspon nevyuzival na zistenie odchodov, ci kvoli virtualnej odchodovej tabuli, no ludia, co imhd nepouzivaju, ale MHD ano, tu budu stale. Pokial je organizacia informovania cestujucich na takejto urovni, potom zavedenie celoplosneho systemu zastavok na znamenie len prileje olej do ohna. Mozeme sa tu ohanat hlaskami typu "neznalost neospravedlnuje", ale ked sa ten clovek zo dva razy prevezie alebo okolo neho parkrat prejde jeho spoj bez povsimnutia, tak pretecie pohar a presadne do auta. Ak toto chceme, tak do sucasneho sposobu fungovania taketo nieco cim skor zavedme.

2. Ak ma byt takyto system nasadeny aj napriek mojim pocitovym prekazkam, potom zrejme nejaka skupina ludi, ktora sa tomu venuje / venovala dospeje / dospela k zaveru, ze je to tak lepsie napr. na zaklade nejakeho posudenia alebo auditu MHD (a aj tak to neovplyvnim). Vtedy existuje z mojej strany jedna podstatna poziadavka (ktoru sice mozno tiez neovplyvnim, ale je vemi relevantna aj k ostatnym cestujucim) - kvalitny system informovania o polohe vozidla, zastavkach, sposobe organizacie dopravy, atd. aspon dvojjazycne a zvukom aj obrazom v KAZDOM vozidle a aspon na kazdej vyznamnej zastavke, t.j. prestupnych uzloch a vsetkych zastavkach v uzsom a sirsom centre.

Eto vsjo. Nezabudajme, ze uroven informovania v Nemecku sa s Bratislavou velmi porovnavat neda.
Reakcia na: S499.1023 #151:
Tak, ako by si to očakával... niemand.?
Reakcia na: Ike #150:
Ad PS: A kto zaujal jeho miesto? Bolo by žiadúce "jeho" legislatívu od základu rozkopať.
Reakcia na: baran #145:
A ako je vnútorný predpis stáť na každej zastávke "na znamenie" v rozpore s 351/2010 Z. z.? Chcel som len vyvrátiť argument niektorých v tomto fóre, ktorí obhajujú súčasný stav tým, že po zavedení zastávok "na znamenie" celoplošne by ľudia aj tak museli vedieť, že zastávky električiek nie sú na znamenie a že to teda nie je oproti súčasnému stavu žiadna zmena.

Jedným z riešení je proste povedať ľuďom, že zastávky na znamenie sú všetky s tým, že električky by zastavovali na všetkých, len by sa táto informácia pred cestujúcimi zatajila (pretože ju v princípe z praktického hľadiska ani nepotrebujú vedieť).

Ostatne, ak by sme na SK chceli mať prevádzku so všetkými zastávkami na znamenie, tak sa zrejme vyhláška musí otvoriť. Ak teda nechceme míňať toner a materiál na označovanie týchto zastávok vo všetkých CP a na všetkých označníkoch.

P.S. Už nie je kolega.
Reakcia na: mku81 #147:
Však ten "povyk" tu robia len dvaja - stratená koľajnica a viedenská káva bez ponožiek.
Reakcia na: mku81 #147:
V ideálnom prípade hej. No osobne som zažil na L50 ako elegantne nezastavil pani čo potom ešte začala naňho mávať na Hálkovej . Vidieť ju bolo zďaleka.
Potom síce pribrdil a zase to rozbehol.
Som sa spýtal pri vystupovaní pri Poluse aký mal dôvod nezastaviť tej pani.
Odpoveď bola: blbý pohlad pred seba...

Nejako nerozumiem tomu povyku okolo zastavok na znamenie. Vo vacsine vozidiel je dopytove otvaranie dveri, takze ked chcem vystupit aj tak musim nieco stlacat, takze znamenie, ze chcem vystupit davam tak ci tak. A ked stojim na zastavke vodic ma vidi a zastavi. Ci?
Reakcia na: baran #145:
Ono je absurdné, že sa takéto detaily riešia v celoštátnom dopravnom poriadku dráh. Z takého BOStrab by asi ing. 1/2/3 asi zbláznil: Personenfahrzeuge müssen Einrichtungen haben
1.
zur Ansage der nächsten Haltestelle und sonstiger betrieblicher Hinweise,
2.
zur Abgabe und Bestätigung des Haltewunsches, sofern an einzelnen Haltestellen nur bei Bedarf gehalten wird..

Bodka.
Reakcia na: Ike #130:
To ti tvoj kolega zlomkovec nevysvetlil, že podľa § 33 ods. 1 písm. b bod 2. vyhlášky o dopravnom poriadku dráh Zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím zariadením vlaku.
Podľa ustanovenia § 30 ods. 5: Návesti, návestidlá, svetelné signály a značky a ich význam sú uvedené v prílohe č. 1 druhej časti.
Podľa prílohy č. 1 druhá časť bod 6.2. tej istej vyhlášky: Návesť „Zastav“ znamená, že, cestujúci vo vlaku alebo v dráhovom vozidle chce vystúpiť na nasledujúcej zastávke „Na znamenie“; návesť „Zastav“ sa dáva jedným zvukovým signálom vnútorného dorozumievacieho zariadenia vlaku (.).
A údajne nie na všetkých BA vozoch sa dá tá návesť správne a jednoducho dať zo strany cestujúceho zvončekom.
Iste by sa dalo uvažovať o tom, že s využitím ustanovenia § 30 ods. 7 tejto vyhlášky: (Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravný podnik môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným vyšším územným celkom) je možný aj taký výklad, že návesť zastav sa môže dať aj dopytom, ak to schváli VÚC.

Lenže to naráža na základné problémy:
1. "neprávnický výklad práva", t.j. iný ako doslovný výklad právneho predpisu je neprípustný,
2. niekto by niečo musel robiť a rozmýšľať (a to dokonca nie len v DPB, ale možno by tým otravoval aj vucišpána, alebo ministerských)
, t.j. ideme k §: tosaneda a § všetcisúnaobede, § cestujúcibytonepochopili, § natoniejepredpis, § dalobysatozneužiť, §jetoprotipredpisu.
Vyhláška by sa síce dala novelizovať lenže §tosanedalebonemamepravnika a §tobydlhotrvalo.
Reakcia na: lostrail #128:
A potom by boli niektore zastavky na niektorych linkach na znamenie a na inych nie? Bože môj... ?
Reakcia na: Viko #132:
z mojej skusenosti vcelku pravidelne stoji elektricka zbytocne napriklad aj na malych krasnanoch a v mimospickovych casoch ma podobny status aj vozovna krasnany...
Reakcia na: Melange #139:
Nie, tam si žiadne relevantné argumenty neuviedol, len svoju dojmológiu.
Reakcia na: Melange #133:
Pri Vozovni Krasňany cez deň (medzi 6 a 20) na 90% niekto vystupuje/nastupuje. Niekedy dokonca asi zo 10 ľudí (a nie sú to zamestnanci DPB).

Inak, miesto Amerického nám. si mohol použiť napr. takú Súmračnú, tak už dnes tak funguje. ?
Reakcia na: Viko #134:
Pár mesiacov som býval v Petržke pri električke a dva roky som okolo Parku kultúry električkou chodil do školy, tak hovorím z vlastných skúseností. Ale ako som už viackrát povedal, bolo by treba poznať dáta.
Reakcia na: S499.1023 #136:
Napísal som to už dávno, viď #56.
Reakcia na: S499.1023 #137:
OT: Bola to posledná bežnej osobe dostupná obec na polostrove Athos v rámci polostrova Chalkidiki. ?
Reakcia na: Ike #126:
Neviem ako kde, ale v oblasti Chalkidiki a Solúna ako aj v Aténach zastávky označené sú, dokonca aj vybavené prístreškami. Zvyšok Grécka nepoznám a nechcem poznať.
Reakcia na: Melange #133:
Ja ti niečo poradím, ty trubiroh - a funguje to na 100% - v meste, ktoré má podobne chaotický systém zastávok na znamenie, ako Bratislava, čiže v Prahe, sa správam tak, ako keby všetky zastávky boli na znamenie. Skús!
A ešte stále ste ani ty, ani stratená koľajnica neuviedli, aké zhoršenie by predstavovalo, keby namiesto terajších chaoticky zvolených zastávok na znamenie boli na znamenie všetky.
Reakcia na: Viko #134:
Zbytočné státie električky na Parku kultúry? Hmm... akurát včera ráno o cca 6:20 v smere do centra ?
Reakcia na: Melange #133:
Neviem, ako často cestuješ cez dieru menom Sad Janka Kráľa, ja denne v rôznych časoch a VŽDY tam je dopyt. Na Parku kultúry som nezažil zbytočné státie tiež, ale ok, môže to byť náhoda, tam som bol len 2x týždenne.

V každom prípade, vyrábaš zástupné problémy. Ako sa tí chudáčikovia všade inde zorientujú, že cestná MHD je na znamenie a metro s S-bahnom nie?